Audi povukao spornu kampanju, ali ne žali zbog nje
IZ RAZGOVORA s direktorom Audija za Hrvatsku, gospodinom Hrvojem Lapićem, doznajemo kako je ovih dana povučena radijska reklama za novi Audi A3. Gospodin Lapić naglašava kako je povlačenje reklame bilo unaprijed planirano, te kako ono, treba li to uopće reći, nema nikakve veze s komentarom na Index.hr portalu.
U radijskoj reklami potencijalnim se kupcima obećavala sigurnost pri najvećim brzinama i u najoštrijim zavojima. Da stvar bude strašnija, takvim sloganima reklamirao se novi model automobila u kojem su prije dva tjedna život izgubila trojica mladih nogometaša vozeći se - brzo i opasno.
Na pitanje Index.hr-a stoji li Audi i dalje iza reklame u kojoj se mlade vozače poziva na brzu i opasnu vožnju, gospodin Lapić bez komentara je završio telefonski razgovor i najavio kako ćemo se "vjerojatno uskoro viđati po sudovima".
Demanti i tužba
U telefonskom razgovoru i pisanom odgovoru Audi tekst objavljen na Index.hr portalu demantira s tri moćna argumenta: 1) kampanja je pokrenuta ranije nego što smo mi naveli, 2) nogometaši nisu poginuli u novom već u starom Audiju A3 (!?) i 3) kampanja nije pokrenuta zbog nesreće.
Točan datum pokretanja kampanje očito smo promašili, no zašto je to krucijalno i kako to utječe na činjenicu da kampanja nije blokirana kad je to nedvojbeno mogla i morala biti? Trojica mladića doista su poginula u starom, a ne novom modelu, no nikako drugačije nismo niti rekli, ako je to uopće bitno. Kampanja nije pokrenuta zbog nesreće? Naravno da nije. Gospodo, jeste li čuli za cinizam?
Smiješna je i Audijeva tvrdnja da je Index.hr fotomontažu objavio "zbog vlastite koristi". Jedina korist koju smo vezano uz ovaj slučaj mogli imati bi bila da komentar nismo niti objavili. Audi, kao tvrtka koju mediji redovito doživljavaju prvenstveno kao potencijalnog oglašivača, to vrlo dobro zna.
No kad već ne mogu pobiti navode u komentaru, Audi se fokusirao na fotomontažu na kojoj je Index.hr Audijevu šokantnu reklamu smjestio na fotografiju smrskanog Audija A3 trojice poginulih nogometaša, na jednak način na koji su Adbusters reklamu za "Absolut Vodka" pretvorili u reklamu za "Absolut Impotence". U oba slučaja fotomontaža je istinita, a original laže.
Dovoljno sigurni da poginete
Direktor Audija za Hrvatsku, dakle, ne samo da ne žali zbog kampanje, već prijeti tužbom u visini do 500,000kn, u slučaju da Index.hr ne ukloni "gnjusnu fotomontažu" i ispriča se Audiju zbog neovlaštenog korištenja logotipa. Da sve zajedno ipak zvuči finije i suosjećajnije, gospodin Lapić hini zabrinutost za osjećaje obitelji poginulih nogometaša i traži da se Index.hr ispriča i njima.
Svjestan sam načina na koji funkcionira hrvatsko sudstvo, jednako kao i (s tim usko vezane) činjenice da se financijski ne možemo nositi s odvjetnicima moćnog njemačkog proizvođača automobila.
Da zaštitim našu tvrtku od troškova suđenja upućujem vam službenu ispriku zbog korištenja Audijevog logotipa. "Ko jači, taj kači" ili - čestitam gospodine Lapiću, vrstan ste hrvatski manager.
Ali, tko se treba ispričati obiteljima, vi čija tvrtka sugerira da je opasna vožnja cool, ili mi koji smo takvom kampanjom zgroženi?
Vozeći se opasno nećete biti cool, nego mrtvi. Naša fotomontaža jest vizualno gnjusna, ali vaš original vrhunac je moralne gnjusnosti.
Kao potpisnik komentara osobno iskreno žalim ukoliko je objavljeni tekst dodatno pojačao ionako preveliku tugu kod obitelji poginulih mladića. No nažalost, upravo takav tekst i takva fotomontaža mogu pomoći da u budućnosti bude manje žrtava i manje tuge. Pri najvećim brzinama i u najoštrijim zavojima niste sigurni, što je bolno očito iz naše (bivše) fotomontaže. Čak niti u Audiju A3, kako sugerira Audijeva reklama. Obitelji Sabolčkog, Kitnera i Sabolića na koje se gospodin Lapić besramno poziva, to najbolje znaju.
Matija Babić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati