Bechtel odustaje od autoceste Zagreb-Sisak
Tekst se nastavlja ispod oglasa
BECHTEL odustaje od prava na gradnju autoceste Zagreb-Sisak i od prava na ograničavanje izbora drugog izvođača, izjavio je novinarima ministar javnih radova Radimir Čačić nakon što je Vlada prihvatila izmjenu Okvirnog sporazuma o autocesti Bregana-Zagreb-Dubrovnik između Vlade i Behtela.
Čačić tvrdi da tim izmjenama Hrvatska više nema nikakvu obvezu prema Bechtelu vezano za gradnju autoceste Zagreb-Sisak, te da za to nema nikakvih posljedica i nikakve materijalne štete.
Ugovor s Bechtelom sklopljen je 1998. i u njemu je bila predviđena izgradnja triju dionica - Bregana-Zagreb, Zagreb-Velika Gorica-Sisak i Sisak-granica s BiH, ali je izgradnja prema Sisku, pod određenim uvjetima, suspendirana 1999., a umjesto dionice Sisak-granica BiH išlo se na gradnju autoceste Zagreb-Bosiljevo-Sveti Rok.
Čačić je podsjetio da je ugovor sklopila HDZ-ova Vlada koja je, tvrdi njime "ostavila okove na nogama".
Objasnio je da se, naime, u slučaju gradnje autoceste Zagreb-Sisak ta gradnja morala povjeriti Bechtelu ili od njega dobiti suglasnost da to radi netko drugi.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Današnjim izmjenama Okvirnog sporazuma iz ugovora se isključuje dionica Zagreb-Sisak bez posljedica za investitore, i Bechtel odustaje od prava građenja te dionice, prava potraživanja troškova demobilizacije, te od prava na suglasnosti da se taj posao povjeri nekom drugom, ako bi se gradilo u roku dvije godine nakon završetka autoceste Bosiljevo-Sveti Rok.
Za to odustajanje Bechtel traži da se Okvirnim sporazumom ostavi mogućnost da se umjesto dionice Zagreb-Sisak može ugovoriti građenje neke druge dionice, ako se Vlada i Bechtel o tome dogovore prije dovršetka autoceste do Svetog Roka. Ako se pak takav dogovor ne postigne nema posljedica za Hrvatsku, kazao je Čačić.
Vlada može gradnju te dionice ugovoriti i s Bechtelom, a ako tako bude onda ostaju uvjeti iz sporazuma iz 1998., dodao je Čačić.
Naveo je i da se trošak izgradnje autoceste Zagreb-Sisak prema sporazumu iz 1998. procjenjuje na oko 200 milijuna dolara.
Na upit kako to da je Bechtel pristao na izmjenu sporazuma, Čačić kaže da su skraćeni rokovi za izgradnju dionice Bosiljevo-Sveti Rok sa 2006. na kraj lipnja iduće godine za što će mu se platiti svi troškovi.
To ubrzanje roka Hrvatske će autoceste stajati dodatnih 20 milijuna dolara (pet ove, te 15 milijuna iduće godine, po završetku radova). Sredstva za to, kao i za cjelokupnu izgradnju autoceste do Splita, su osigurana, kazao je Čačić.
Na upit zašto je Bechtel pristao na izmjenu sporazuma, Čačić je kazao da bez toga Vlada nije željela izvršiti ubrzano plaćanje.
Čačić tvrdi da tim izmjenama Hrvatska više nema nikakvu obvezu prema Bechtelu vezano za gradnju autoceste Zagreb-Sisak, te da za to nema nikakvih posljedica i nikakve materijalne štete.
Ugovor s Bechtelom sklopljen je 1998. i u njemu je bila predviđena izgradnja triju dionica - Bregana-Zagreb, Zagreb-Velika Gorica-Sisak i Sisak-granica s BiH, ali je izgradnja prema Sisku, pod određenim uvjetima, suspendirana 1999., a umjesto dionice Sisak-granica BiH išlo se na gradnju autoceste Zagreb-Bosiljevo-Sveti Rok.
Čačić je podsjetio da je ugovor sklopila HDZ-ova Vlada koja je, tvrdi njime "ostavila okove na nogama".
Objasnio je da se, naime, u slučaju gradnje autoceste Zagreb-Sisak ta gradnja morala povjeriti Bechtelu ili od njega dobiti suglasnost da to radi netko drugi.
Današnjim izmjenama Okvirnog sporazuma iz ugovora se isključuje dionica Zagreb-Sisak bez posljedica za investitore, i Bechtel odustaje od prava građenja te dionice, prava potraživanja troškova demobilizacije, te od prava na suglasnosti da se taj posao povjeri nekom drugom, ako bi se gradilo u roku dvije godine nakon završetka autoceste Bosiljevo-Sveti Rok.
Za to odustajanje Bechtel traži da se Okvirnim sporazumom ostavi mogućnost da se umjesto dionice Zagreb-Sisak može ugovoriti građenje neke druge dionice, ako se Vlada i Bechtel o tome dogovore prije dovršetka autoceste do Svetog Roka. Ako se pak takav dogovor ne postigne nema posljedica za Hrvatsku, kazao je Čačić.
Vlada može gradnju te dionice ugovoriti i s Bechtelom, a ako tako bude onda ostaju uvjeti iz sporazuma iz 1998., dodao je Čačić.
Naveo je i da se trošak izgradnje autoceste Zagreb-Sisak prema sporazumu iz 1998. procjenjuje na oko 200 milijuna dolara.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Čačić procjenjuje da troškovi izgradnje autocesta izravnom pogodbom mogu biti i 25 do 50 posto viši nego je tržišna cijena, odnosno cijena koja se može dobiti na međunarodnom natječaju, te podsjeća da ta cijena ovisi i o tečaju dolara. Na upit kako to da je Bechtel pristao na izmjenu sporazuma, Čačić kaže da su skraćeni rokovi za izgradnju dionice Bosiljevo-Sveti Rok sa 2006. na kraj lipnja iduće godine za što će mu se platiti svi troškovi.
To ubrzanje roka Hrvatske će autoceste stajati dodatnih 20 milijuna dolara (pet ove, te 15 milijuna iduće godine, po završetku radova). Sredstva za to, kao i za cjelokupnu izgradnju autoceste do Splita, su osigurana, kazao je Čačić.
Na upit zašto je Bechtel pristao na izmjenu sporazuma, Čačić je kazao da bez toga Vlada nije željela izvršiti ubrzano plaćanje.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati