54.226.113.250 US

DINOSAUR S MADAGASKARA BIO JE KANIBAL

nedjelja, 6.4.2003. 08:14

Tragovi zuba na kostima dinosaura, koji je na Madagaskaru živio prije približno 65 milijuna godina, jasan su dokaz da su te životinje bili kanibali, objavili su američki znanstvenici. L

Iako su postojale takve sumnje, bilo je malo dokaza o tome što je sve bilo na dinosaurovu jelovniku. No, znanstvenici iz Sjedinjenih Država kažu da fosilizirane kosti mesoždera majungatholusa rješavaju sve dvojbe o tome je li pradavna životinja uživala u mesu pripadnika svoje vrste.

Raymond Rogers s Macalester Collegea u St.Paulu, Minnesota, i njegovi suradnici vjeruju da su tragovi zuba majungatholusa prvi jasan dokaz kanibalizma među dinosaurima, jer veličina, razmaci i nazubljenost odgovaraju zubima te vrste.

"Majungatholusova usta odgovaraju 'mjestu zločina'", rekao je Rogers.

Dodao je da otkriće, objavljeno u znanstvenom časopisu "Nature", daje izvrstan uvid u ponašanje i prehrambene navike dinosaura.

Znanstvenici ipak nisu sigurni je li majungatholus, koji je bio visok devet metara i najveći lovac svoga vremena, ubijao plijen ili se hranio strvinama.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

U vrijeme dok je živio na otoku na istočnoj obali Afrike, klima je pola godine bila vlažna, a drugu polovicu suha, pa je zbog nestašice hrane majungatholus pribjegavao kanibalizmu kako bi preživio.

Znanstvenici ističu da je kanibalizam česta pojava u životinjskom svijetu, a brojne životinje, od insekata do lavova, hrane se pripadnicima iste vrste zbog različitih ekoloških i evolucijskih razloga.

Madagaskar se smatra pravom riznicom informacija, jer je desecima milijuna godina potpuno izoliran od ostatka kontinenta.

(Hina) bcav dgk