54.224.102.3 US

DON QUIJOTE PONOVNO JAŠE - U SVEMIRSKOJ MISIJI SPAŠAVANJA SVIJETA

subota, 17.7.2004. 18:23

Mitski španjolski vitez Don Quijote, slavan po borbi protiv vjetrenjača koje je zamijenio za svoje neprijatelje, jaše ponovno u svemirskoj misiji spašavanja svijeta.

Europska svemirska agencija dala je prioritet španjolskom projektu namjenjenom skretanju asteroida koji bi mogli udariti u Zemlju.

Projekt se temelji na dvije letjelice, jedna će se zvati po Don Quijoteu, a druga po njegovom vjernom pratiocu Sanchu Pansi.

Letjelica Pansa oblijetat će izabrani asteroid, dok će se druga - u skladu sa svojim literarnim imenom - zabiti u metu.

Sancho i teleskopi sa Zemlje izbliza će pratiti ima li sudar kakav utjecaj na brzinu i smjer asteroida.

Istovremeno će Sancho, koji će biti u orbiti oko asteroida, moći otkriti fragmente odbačene u sudaru te dobiti uvid u sastav asteroida.

"On će nam reći kako meta odgovara na udarac", kazao je predsjedavatelj savjetodavnog tijela za misije koje se bave objektima u Zemljinoj blizini.

"Ako mislite na lanac događaja između otkrivanja opasnog tijela i njegovog uklanjanja, postoji jedno područje u kojem nemamo iskustva, a izravno je vezano za asteroide i za mijenjanje njihove orbite", dodao je.

Astronomi znaju kakav je uništavajući učinak na svijet dinosaura imao sudar s asteroidom prije 65 milijuna godina i do sada su otkrili preko 1.000 velikih svemirskih objekata koji bi se jednog dana mogli sudariti sa Zemljom.

Iako ne postoji potvrda da bi letjelica tipa kamikaze u sudaru s asteroidom uništila prijetnju, mogla bi se sakupiti relativno mala količina energije za koju znanstvenici smatraju da bi bila dovoljna da ga skrene s putanje.

Ako sve bude išlo po planu, misija Don Quijote treba bi biti pokrenuta između 2010. i 2015. godine.

(Hina) xbis ydv