Europski parlamentarci istražuju korupciju u hrvatskim državnim firmama!

Europski parlamentarci istražuju korupciju u hrvatskim državnim firmama!

Tekst: Z.J.
Foto: Arhiva (Index)

GENERALNI direktor Europskog antikorupcijskog ureda (OLAF-a) zaprimio je pisma nekolicine europskih parlamentaraca u kojima  se upozorava na navodnu korupciju u hrvatskoj cestogradnji, brodogradnji i javnoj nabavi. Prema informacijama koje navodi Jutarnji list, europski antikorupcijski ured istražuje korupciju u dijelu hrvatskih javnih poduzeća, prije svega u Hrvatskim autocestama, Autocesti Rijeka-Zagreb i brodogradilištima.

OLAF-u je dostavljena natječajna dokumentacija, ali i ugovori koje je HAC u posljednjih pet godina sklopio s najvećim kooperantima, među kojima su najčešće poduzeća Skladgradnja, Dalekovod i Konstruktor. Parlamentarci su upozorili na to da je riječ o favoriziranim tvtkama koje dobivaju poslove u sumnjivo provedenim natječajima, ali da se te iste tvrtke pojavljuju i u poslovima s drugim poduzećima, poput HEP-a.

Izigravanje zakona i pogodovani natječaji

OLAF-ovi istražitelji za Hrvatsku Patrick Larkin i Margarete Hofmann će posebnu pažnju usmjeriti prema ovim slučajevima upravo jer su oni financirani iz Europske banke za obnovu i razvoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Europarlamentarci ističe da treba istražiti vezu između Ministarstva graditeljstva RH, javnog poduzeća Hrvatske autoceste te konzorcija hrvatskih građevinskih tvrtki koje predstavlja Institut građevinarstva Hrvatske. "Posao počinje izigravanjem zakona o javnoj nabavi, pogodovanim natječajima koji su projektantski, tehnički, tehnološki i troškovnički dogovoreni posebnim uvjetima natječaja, prilagođeni ciljnoj interesnoj skupini (tvrtki, konzorciju) od posebnog političkog povjerenja", navode zastupnici europskog parlamenta.

Naknadni radovi i nepotrebna projektantska rješenja

"Na natječaj se prijavljuju svi simulirajući tržišnu konkurentnost, a nakon postizanja dobre cijene posao rade svi dogovorno, dok se tijekom gradnje investicijska vrijednost i zarada povećavaju naknadnim radovima, ugradnjom zamjenskoga građevinskog materijala, nepotrebnim novim projektantskim rješenjima i sl.", stoji u korespondenciji europarlamentaraca i OLAF-a. 

Na kraju, u pismu stoji da se natječaji koji "iskliznu ciljnoj interesnoj skupini poništavaju", te se na sljedećem natječaju dodijeljuju tvrtki kojoj su namijenjeni, a "vrijednost radova se često povećava za više od 30 posto od realne vrijednosti".

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara