54.211.233.235 US
 

Gradnja zapadnog kraka istarskog ispsilona započinje u proljeće 2003.

Piše:
petak, 7.2.2003. 14:19
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Gradnja dijela 29,7 kilometara poluautoceste zapadnog kraka Istarskog Ipsilona i to dionica od Medaka do Umaga trebala bi započeti u sredinom idućeg mjeseca, najavio je danas ministar javnih radova, obnove i graditeljstva Radimir Čačić.

Gradnja dijela od Medaka do Nove Vasi trebala bi početi sredinom ožujka, a na jesen bi se počelo graditi 12,6 kilometara od Nove Vasi do Umaga. Te dionice moraju biti završene do proljeća 2005, kada bi trebala početi gradnja 12,9 kilometara dugog dijela od Vodnjana do Pule, koji mora biti izgrađen do proljeća 2006, najavio je Čačić na konferenciji za novinare.

Cijena izgradnje svih triju dionica iznosila bi 138,4 milijuna eura.

Sada ugovaramo 60 posto dužu trasu uz samo 20 posto veću cijenu, pojasnio je Čačić prednosti novih trećih izmjena i dopuna ugovora o građenju. Dodao je da su njima postigli smanjenje cijene građenja s prvotnih 161 milijun eura na konačnih 138,4 milijuna eura. Kao još neke prednosti naveo je povrat uloženog državnog novca, mogućnost da država poveća penale u slučaju probijanja troškove i rokove izgradnje, te da koncesionar nema više zajamčenu dobit, kao i pravo države da otkupi svoje vrijednosnice.

Govoreći o nedostacima prethodnih izmjena, ustvrdio da je 1997. i 1999. određeno da za 35 kilometara ceste cijena investicija bude 116 milijuna eura, a uz to država je trebala zajamčiti koncesionaru dobit od 15 posta na uloženi kapital za vrijeme trajanja koncesije plus inflaciju, te visoke troškove građenja.

Hrvatska je prešla granicu svojih mogućnosti davanja državnih jamstava i kredita ovakvim projektima, pa je financiranje izgradnje prve B faze obavljeno izdavanjem korporacijskih obveznica koje je emitirala tvrtka Bina-Istra. U toj tvrtki 49 posto vlasništva drži država preko udjela domaćih poduzeća i to Hrvatskih autocesta, Ine i Istarskih cesta, a 51 posto tvrtka Bouyges, jedna od najvećih svjetskih tvrtki za izgradnju cesta.

Čačić je naglasio da su prodajom obveznica mirovinskim i investicijskim fondovima i osiguravajućim društvima prikupili 210 milijuna eura, te tako zatvorili financijsku konstrukciju i još osigurali sredstva za vraćanje starog nepovoljnog kredita.

Prvi put u cijeloj srednjoj i istočnoj Europi je takav posao ostvaren kroz izdavanje obveznica na vrijeme od 19 godina s počekom od pet godina, kazao je Čačić, ustvrdivši da je i prvi put u takvom poslu sudjelovala i Zagrebačka burza na kojoj će kotirati ti vrijednosni papiri.

Ukazujući na značaj te prometnice Čačić je pojasnio da u ukupno 20 milijardi hrvatskog BDP-a otpada četiri milijarde na turizam u kojem 40 posto prihoda ostvaruje Istra ili čak 15 do 20 posto BDP-a, a prepreka razvoju turizma u Istri, smatra, je loša cestovna infrastruktura.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije