HAC: Sve ide po javnom natječaju, nije točno da Sektor za održavanje samo kosi travu
Tekst: P.Vidov
Foto: Index
"HRVATSKE autoceste sve poslove građenja i održavanja autocesta provode sukladno Zakonu o javnoj nabavi", stoji u reagiranju HAC-a na Indexov tekst od 6. listopada naslovljenog "HAC platio 12 milijuna kuna za posao koji su sami mogli obaviti bez ikakvog troška".
Podsjećamo, u navedenom tekstu pisali smo o poslovima održavanja koje HAC skupo plaća kooperantima iako bi ih njihovi radnici mogli obaviti uz znatno manje ili gotovo nikakve troškove. Radi se, konkretno, poslovima premazivanja bojom obloge tunela Mala Kapela i Sveti Rok koji s ugovoreni sa Skladgradnjom, te poslu skidanja bankine ispod elastične odbojne ograde koji obavlja tvrtka CAT MERC.
Skladgradnja se jedina javila na javni natječaj
HAC u svom reagiranju tvrdi kako je Skladgradnja jedina dostavila ponudbenu dokumentaciju u procesu javnog natječaja i dodaje kako su ispunili sve tražene dokaze o sposobnosti i zadovoljili sve tražene uvjete.
"Tehnički kriteriji izvođenja ovih radova zahtijevali su i posebno osiguranje u domeni zaštite na radu jer se radi o poslovima s posebnim uvjetima rada. Posebni uvjeti rada u ovom slučaju određeni su prema sredstvima rada (strojevi i uređaji s povećanom opasnošću), prema uvjetima u kojima se rad obavlja (poluzatvoreni prostor bez mogućnosti kvalitetne ventilacije) te sredstvima antikorozivne zaštite (kemijski preparati za mehaničku pripremu podloge i zaštitu betonske obloge). Za navedene poslove radnici Hrvatskih autocesta nisu osposobljeni, a također nemamo niti sredstva za obavljanje navedenih poslova", stoji u HAC-ovom reagiranju.
No, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić za Index je kazao kako je HAC na poslu farbanja tunela mogao uštedjeti barem 35 milijuna kuna. Posao je kooperantu, naime, plaćen 43 milijuna kuna, dok je HAC za cijenu od osam milijuna kuna mogao isplatiti potrebnu boju i rad svojih radnika. Obučavanje radnika za obavljanje ovog posla, tvrdi Stanić, koštalo bi oko 20.000 eura.
Bolje platiti 12 milijuna kuna kooperantu nego uložiti u vlastitu opremu
"Radove koje trenutno izvodi tvrtka CAT-MERC za Hrvatske autoceste d.o.o. planirani su godišnjim planom održavanja autocesta i objekata. Poslovi skidanja bankine ispod elastične odbojne ograde obavljaju se utovarivačem-rovokopačem sa specijalnim priključkom, između ostalog i po nalogu inspekcije cestovnog prometa i cesta. Iz navedenog je vidljivo da se ugovoreni radovi izvode specijalnim alatima koje Hrvatske autoceste ne posjeduju", poručuju iz HAC-a.
No, Indexovi izvori decidirano tvrde kako HAC za ovaj posao posjeduje potrebnu opremu, ("utorivač-rovokopač"), a ukoliko je doista potreban nekakav "specijalni priključak" sigurno je da se isti može nabaviti po cijeni znatno manjoj od 12 milijuna kuna, koliko je za radove održavanja u posljednjih nekoliko godina plaćeno CAT MERC-u.
HAC demantira: Nije točno da Sektor za održavanje samo kosi travu!
U HAC-u su se osvrnuli i na navode Indexovih sugovornika, odreda nezadovoljnih radnika Hrvatskih autocesta, koji su nam rekli da se Sektor za održavanje uglavnom bavi - košenjem trave. Iz HAC-a tvrde da to nije točno, odnosno da "na košnju trave otpada svega 12 do 13% sati rada u odnosu na ukupni fond sati koji se utroši na sve radove redovnog održavanja". Poslovi kojima se bavi Sektor za održavanje, prema njihovim tvrdnjama, su: nadziranje autocesta, održavanje kolnika, održavanje objekata, održavanje odvodnje, održavanje zemljanih dijelova autoceste, održavanje prometnih znakova, opreme i signalizacije na autocesti, te sustava za nadzor, kontrolu i vođenje prometa, održavanje elektroenergetskih objekata i postrojenja, specijalističkih elektro sustava, uređaja i instalacija, zimsko održavanje autocesta - zimska služba.
"Uz navedene poslove radnici Sektora za održavanje od 2006. godine u svrhu racionalizacije troškova održavanja autocesta obavljaju i poslove koje su, za Hrvatske autoceste, ranije obavljali kooperanti, npr: poslove izvlačenju horizontalne prometne signalizacije, a na koje je godišnje trošilo od cca 2.000.000 do cca 2.800.000 kn, te radove na sječi i krčenju šiblja i drveća u kanalima na koje se u razdoblju od 2002. do 2006. utrošilo cca 18.000.000 kn", zaključuju iz HAC-a.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati