54.227.126.69 US
 

HDZ u dva tjedna potrošio 14 milijuna kuna samo za medijsko oglašavanje

Piše:
srijeda, 21.11.2007. 20:00
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

PREMA podacima koje su na današnjoj novinskoj konferenciji iznijeli predstavnici GONG-a i Transparency Internationala, HDZ, SDP, koalicija HSS-HSLS-PGS, te stranke HNS i HSP, u prva su dva tjedna predizborne kampanje zajedno potrošile oko 28 milijuna kuna  i to samo na medijsko oglašavanje.

Predsjednik Transparency Internationala Zorislav Antun Petrović i predsjednica GONG-a Suzana Jašić upozorili su kako su sve stranke do jučer trebale objaviti svoje donatore, što nitko nije učinio.

Oni su, kažu, očekivali da će tako biti  pa su, u suradnji s agencijom Promocia Plus, pratili iznose potrošene u medijima u prva dva tjedna kampanje.

HDZ već potrošio 14 milijuna kuna samo na medijsko oglašavanje, SDP 6 i pol

Najprije su podsjetili na iznose koje su stranke najavile da će potrošiti u predizbornoj kampanji. HDZ je najavio da će potrošiti 16 do 18 milijuna kuna, SDP 15,8 milijuna kuna, HNS 9 milijuna kuna, koalicija HSS-HSLS-PGS 8 milijuna kuna i HSP 7 do 8 milijuna kuna.

Prema podacima kojima barataju Transparency International i GONG, u prva dva tjedna kampanje HDZ je, ne brojeći ostale troškove, nego samo medijsko oglašavanje, potrošio 14 milijuna kuna. SDP je potrošio 6 i pol milijuna kuna, HSS-HSLS-PGS je potrošio 2,8 milijuna kuna, HNS 2,6 milijuna kuna, a HSP nešto više od dva milijuna kuna.

Očekivano, najviše novaca je potrošeno na oglašavanje na televizijama, ukupno 17 milijuna kuna. Iza televizije slijede vanjsko oglašavanje sa 5,5 milijuna kuna, tisak sa 5,1 milijuna, radio s 1,5 milijuna kuna, a na internet portale otpada 128.300 kuna.

Ukupni trošak kampanja je veći za minimalno 50 posto od iznosa potrošenog u medijima

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Zorislav Antun Petrović i Suzana Jašić na konferenciji su također upozorili da se ukupan iznos potrošen za izbornu kampanju mora povisiti za najmanje 50 posto. Oni nisu računali oglašavanje u lokalnim medijima niti u BIH, što također predstavlja značajnu stavku u kampanji. Dalje, trebalo bi ubrojiti troškove koji otpadaju na najam autobusa, glazbene izvođače, tiskanje promotivnih plakata i ostalih promidžbenih materijala, izradu majica. 

Suzana Jašić je napomenula da iz vlastitog iskustva zna da se, čak, i za jednog volontera minimalno mora izdvojiti 30 eura za samo jedan dan angažmana  jer ga se treba opremiti kabanicama i sličnom opremom te dati mu hranu i piće. 

Jašić i Petrović su upozorili da nisu ni računali troškove prije službenog početka izborne kampanje 3. studenog, do kada su već potrošeni veliki novci. Zorislav Antun Petrović je upozorio da se u uređenim zemljama ubrajaju i oglasi poput onog koji je uplatio Dinamo te svi oglasi koje pripadaju državnim institucijama, a kakvih je bilo dosta u tijeku ove kampanje.

"Što više promatrača, to bolje"

Predsjednici ovih dviju nevladinih udruga upozorili su da je u izbornoj kampanji predsjednika Stjepana Mesića 2005. potrošeno 6,4 milijuna kuna, a udio troškova za medijsko oglašavanje iznosio je 85 posto. No, tada Mesić nije puno putovao ni imao promotivne skupove i koncerte po svim gradovima.

Na upit Indexa, Suzana Jašić je komentirala činjenicu da će ove godine biti rekordnih 8 500 promatrača. Upozorila je da je Državno izborno povjerenstvo u ponedjeljak iznijelo krivi podatak kazavši da je 2000. na izborima bilo samo 2 300 promatrača, no bilo ih je nešto više od 5000. "Što se nas tiče, što više promatrača, to bolje. Samo mi je žao da su se neke nevladine udruge u početku ponijele kao stranke te nisu objavile donatore," rekla je Jašić.

D.M.
Foto: L.T.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije