54.226.76.27 US
 

HDZ u pokušaju smjene čelnika HTV-a

Piše:
četvrtak, 2.12.2004. 19:32
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

ZASTUPNICI vladajuće stranke nisu zadovoljni radom novinara na HTV-u jer premalo vremena u središnjem Dnevniku, te drugim informativnim emisijama, posvećuju HDZ-u i njegovom predsjedniku.

Prošlog tjedna u Saboru se vodila rasprava u kojoj je jedna HDZ-ova zastupnica čak rekla kako ne zna u kojoj zemlji živi, jer u jednom Dnevniku nije bila objavljena vijest da je, zamislite, premijer Sanader, otvorio tvornicu lijekova u Koprivnici.

Zastupnicu Ivanu Sučec-Trakoštanec zasmetalo je to što su u istom Dnevniku urednici više od posla emisije posvetili događajima u stranim zemljama. Druga pak zastupnica prozvala je novinare HTV-a neprofesionalcima, također zato što u Dnevniku nema više priloga o njenoj stranci.
Iako to ne žele priznati, jasno je da vladajuća stranka želi na čelo državne televizije dovesti svoje ljude, a veliki problem im stvara i to što u Vijeću HRT-a sjedi polovica članova koje je predložila Račanova opcija, a samo polovicu Sanaderova.

Zato je, piše Novi list, HDZ čim je došao na vlast najavio promjenu Zakona o HRT-u jer ga, naveli su u HDZ-u, treba uskladiti s europskim zakonodavstvom. No, pravi razlog krije se u činjenici da bi se promjenom Zakona promijenilo i Vijeće, te ravnatelji i urednici HTV-a.

Vladajuća stranka u nekoliko je navrata otkada je na vlasti pokušala utjecati na rad HTV-a, a vjerojatno najviše reakcija u javnosti izazvalo je uplitanje Jadranke Kosor i Andrije Hebranga u uređivačku političku pojedinih emisija.

U svibnju 2004. godine Andrija Hebrang telefonski je nazvao redakciju Dnevnika HTV-a neposredno nakon emitiranja priloga o privatizaciji Sunčanog Hvara te tražio da se njegov usmeni demanti odmah emitira u Dnevniku, pri čemu je HTV-u zaprijetio naplatom PDV-a. Osim toga Hebrang je HTV-u zamjerio što je prilog o posjeti predsjednika Sabora Vladimira Šeksa Irskoj emitiran tek u 21. minuti.

Jadranka Kosor također je pokušala utjecati na objavljivanje jednog priloga, sugerirajući autorici “kako bi to trebalo napraviti malo drugačije.”, piše Novi list koji je spomenuo još nekoliko pokušaja HDZ-a da utječe na HTV: naplatu PDV-a na pretplatu, čime bi se HTV stjerao u bankrot, nazivanje novinara neprofesionalcima, te neprihvaćanje pozitivnog izvješća o poslovanju HTV-a.

Mirko Galić, ravnatelj HTV-a u obraćanju Vijeću, nakon sjednice Sabora u kojem su HTV-ovce zastupnici HDZ-a nazvali neprofesionalcima, rekao je kako bi se HDZ-ova kampanja protiv čelnika kuće lako mogla nastaviti, te je upozorio Vijeće na stav HDZ-a o HTV-u.

Novi list piše kako HDZ očito nije briga to što novinari informativnog programa u posljednje vrijeme tvrde kako sada najslobodnije rade u svojoj HTV-ovskoj karijeri, i to što nevladine organizacije za zaštitu ljudskih prava izrazito pozitivno ocjenjuju program.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije