54.197.150.255 US
 

HHO upozorio na jačanje pritisaka na medije, posebno na ´slučaj Fokus´

Piše:
ponedjeljak, 31.5.2004. 15:03
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

VIJEĆE za medije Hrvatskog helsinškog odbora za ljudska prava (HHO) upozorava na zabrinjavajuće gomilanje pritisaka na javna glasila, od intervencija iz vrha vlasti do premlaćivanja novinara, a kao najnoviji primjer pritiska na medije navode odluku nakladnika o povlačenju iz prodaje tjednika "Fokus" zbog navodnog nezadovoljstva Vlade njegovim sadržajem.

"Vijeće to drži grubim i apsolutno neprimjerenim upletanjem vlasnika u sferu uređivačke autonomije i ometanjem distribucije javnoga glasila, koji su u suprotnosti s duhom i slovom Zakona o medijima", stoji u današnjem priopćenju HHO-a.

U Vijeću kažu da se, unatoč brojnim neslaganjima i javnim kritikama na uređivačku politiku tog lista te "profesionalno-etički promašenim" člancima koje je i samo javno osudilo, ne smije prešućivati kršenje temeljnih zakonskih postulata - da je privatno glasilo pravna osoba u kojoj vlasnik ne može postupati po svom nahođenju.

Napominju da je zakonodavac ovlastio nakladnika da odredi uređivačku platformu, ali ne i da se miješa u operativno uređivanje te zbog nezadovoljstva sadržajem priječi distribuciju zakonom uređenog lista.

Vlasnik lista može smijenjivati urednike, ali ga zakon upućuje da pritom pribavi mišljenje redakcije, tvrde u HHO-u, te ističu da je slučaj "Fokusa" još i teži jer je vlasnik, po tvrdnjama smijenjenog glavnog urednika tog lista, nastojao udovoljiti Vladi.

"Vladin glasnogovornik pitijskim odgovorom novinarima na to pitanje pothranjuje špekulacije o zakulisnom utjecaju vlasti na uređivanje tih novina", kažu u HHO-u.

Smatraju da je zabrinjavajući niz incidenata i pritisaka na medije započeo u prosincu prošle godine upadom tadašnjem glasnogovornika HDZ-a u tv-emisiju "Forum", a nastavio se intervencijom ministra vanjskih poslova u Hini, brzopletim Vladinim pokušajem promjene Zakona o HRT-u, "fantomskom" Hebrangovom listom potkupljenih novinara i njegovim pritiskom na emisije HTV-a "Nedjeljom u dva" i "Dnevnik".

"Slučajem Fokus taj se niz prelio iz političke sfere na odnose vlasnika i novinara, a još prije - i to gotovo sasvim neprimjetno - na odnose medija i oglašivača", tvrde u HHO-u, ukazujući da je jedna velika tvrtka zbog kritičkih članaka uskratila oglašavanje "Večernjem listu".

"Karakterističnom okolnošću" smatraju to što policija nije otkrila ni jednog napadača na medijske djelatnike.

"Radi se o uspostavljanju retrogradnoga trenda suzbijanja kontrolne i kritičke funkcije medije, za koji je odgovorna u prvome redu politička vlast, ali joj pogoduje i zamiranje javne podrške neovisnosti medija i novinarskim slobodama", kaže se u priopćenju Vijeća za medije HHO-a.

(Hina) pp/xtr yaz

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije