54.224.202.184 US
 

HNS, Financial Times, Nike, Tuborg..Tko se sve neće uključiti u predizbornu kampanju?

Piše:
petak, 16.11.2007. 13:00
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

REKLAME i njihova uloga u predizborju ono su o čemu se već nekoliko dana raspravlja. Jedni prijavljuju druge zbog blaćenja, insinuiranja, iznošenja laži, neprikladnih video poruka... Popisu nema kraja. U kampanju se nedavno, ničim izazvan, uključio i Tuborg Green, iz čije je uprave jučer poslano priopćenje kojim se iz tvrtke ograđuju od pojave naljepnica boca Tuborg Greena na pojedinim billboardima svih stranaka na području Hrvatske. To su, kažu, najvjerojatnije lijepili ljubitelji piva.

Vezano za predizborno oglašavanje danas se oglasila i tvrtka Inter Media Public, povodom velikog broja medijskih objava o oglašavanju hrvatskih političkih stranaka u prostorijama Hrvatske pošte na reklamnim površinama tvrtke Inter Media Public.

Jedan od trenutačno najvećih projekata tvrtke su, objašnjavaju, oglasne površine u poslovnicama Hrvatske pošte diljem zemlje, u čijoj je mreži pozicionirano preko 4 tisuće oglasnih površina različitih tipova. Inter Media Public i Hrvatska pošta su, stoji nadalje u objašnjenju, 2005. godine sklopile Ugovor o suradnji, kojim je toj tvrtki temeljem plaćanja najma omogućeno postavljenje oglasnih površina u preko tisuću poslovnica Hrvatskih pošta diljem zemlje.

Iz tvrtke nadalje objašnjavaju kako su Ugovore o zakupu oglasnog prostora sklopili s pet političkih stranaka različitih opcija i to, napominju, na potpuno komercijalnoj osnovi.

"Ukoliko bi Etičko povjerenstvo raspravljalo o uklanjanju reklamnih poruka političkih stranaka smatramo da bi se u tom slučaju također trebalo raspraviti o uklanjaju svih vanjskih oglasnih površina postavljenih na zemljišnim parcelama u vlasništvu grada, Republike Hrvatske ili zgradama i objektima u vlasništvu gradskih ili državnih tvrtki. Jednom riječju nema razlike između vanjskog i unutarnjeg oglašavanja, bitno je jedino da li se ono provodi na komercijalnoj osnovi ili ne", smatraju u tvrtki.

Etičko povjerenstvo - pune ruke posla

Nije se posljednjih dana raspravljalo, međutim, samo o predizbornim plakatima u Hrvatskoj pošti. Slučaj s Nikom Kovačem koji svojim likom pomaže HDZ-u u predizbornoj kampanji vjerojatno je najpoznatiji. U prvoj verziji reklame s Kovačem na njegovu dresu su bili vidljivi grb Hrvatskoga nogometnog saveza i Nikeov logo. Kasnije su uklonjeni na zahtjev glasnogovornika Vlade Ratka Mačeka, koji je svoj zahtjev prokomentirao riječima da su to učinili kako im "nitko ne bi mogao prigovarati".

Sporan bi mogao biti i predizborni spot HNS-a u kojemu se pojavljuje "novinarka" koja intervjuira slučajne prolaznike, sve redom HNS-ove pristaše, i pita ih zašto će glasovati za tu stranku. U jednom od tih spotova pojavljuje se čovjek koji sjedi u kafiću i čita Financial Times. U londonskom listu vjerojatno ni ne slute kakva im je "čast" ukazana, kada su ga Čačić i Pusić regrutirali u svoju borbu za glasove.

U sporna pitanja predizborne kampanje neki su pokušali uvući i Stjepana Radića, koji se pojavljuje kao lik pričljive novčanice u reklami banke Reiffeisenbank Austria d.d. Zagreb.

Etičko je povjerenstvo, naime, zaprimilo prigovor Hrvatske seljačke stranke, koji su imali primjedbu na korištenje Radićeva lika u spornoj reklami. Povjerenstvo je ipak zaključilo da za taj prigovor ono ipak nije nadležno jer se "radi isključivo o komercijalnom spotu jednog gospodarskog subjekta koji je ničim vezan za predizbornu promidžbu".

Za crveno-plave plakate Hrvatske demokratske zajednice, u kojemu ono očito ukazuje na razlike između njih i socijaldemokrata u stilu "mi nismo za drogu, oni jesu", Povjerenstvo "nije našlo dovoljno dokaza da bi se radilo o insinuacijama protiv određene stranke". SDP, međutim, nije odustao, te su iz stranke Sanadera i njegove još jednom prijavili zbog "konstantnog širenja insinuacija i neistina koje je na svojim dosadašnjim predizbornim skupovima diljem Hrvatske iznosio na njihov račun".

U ranijoj prijavi SDP-ovci su Etičkom povjerenstvu uz svoj prigovor priložili tajne upute izbornog stožera HDZ-a, za koje su tvrdili da pokazuju da je razvidno protiv koga je usmjerena HDZ-ova promidžba, uz napomenu da HDZ-ovi kandidati na predizbornim skupovima govore kako je SDP za legalizaciju droge, za uvođenje poreza na kamate na štednju i slično, što je, kažu SDP-ovci, u potpunosti korespondiralo s lažima i insinuacijama s plakata.

Ovaj put Povjerenstvu prilažu primjer letaka kojega su HDZ-ovci dijelili u Pakracu, a za koje tvrde da otklanjaju svaku sumnju o tome na račun koje su stranke bile usmjerene spomenute insinuacije.

Obavijestili su SDP-ovci tako Etičko povjerenstvo da je HDZ lecima u kojima, između ostalog, tvrdi da "SDP nama i našoj djeci nudi legalizaciju droge", povrijedio izborni kodeks, kojim omalovažava svog političkog protivnika. Ovaj put HDZ je, za razliku od crveno-plavih plakata, otišao korak dalje (kad već znaju da se Povjerenstvo teško snalazi u pronalaženju dokaza), pa su na spornim lecima izrijekom naveli ime stranke s kojom su se odlučili usporediti.

R.I.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije