54.159.30.26 US
 

Hrvatska udruga radija i novina: Za optužbe da su radijske postaje na prevaru dobivale novac od države nema dokaza

Piše: Media Servis/M.L.
utorak, 26.2.2013. 16:40
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Ilustracija: Arhiva

HRVATSKA udruga radija i novina reagirala je na tvrdnje Ivane Lekšić o navodnom lažiranju radijskih emisija kako bi se dobila sredstva iz Fonda za pluralizam. Priopćenje prenosimo u cijelosti.

"Hrvatsku udrugu radija i novina (HURIN) koja okuplja 136 radijskih postaja i 27 novina neugodno je iznenadio objavljeni intervju na internetskom portalu „H-alter“, gospođe Ivane Lekšić pod nazivom „Kako sam odbila lažirati radijske emisije“.

Gospođa Lekšić ničim ne dokazavši dovodi u sumnju legalnost korištenja sredstava Fonda za poticanje pluralizma i raznolikosti elektroničkih medija. Utemeljenje tog Fonda inicirao je upravo HURIN s ciljem poticanja raznolikosti programskih sadržaja radijskih postaja sa željom da se otrgnu od mogućeg zaborava mnoge zavičajne tradicije, promiče kulturna raznolikost Hrvatske i dobrobit njenih nacionalnih manjina. Sredstva Fonda su taj cilj i ostvarila, plus činjenica da su upravo zahvaljujući sredstvima Fonda zaposleni mnogi mladi visokoobrazovani novinari.

U tom intervjuu gđa Lekšić je prozvala i etiketirala kolege ne samo s četiri radio postaje na kojima je radila nepune dvije godine iz rekla-kazala razgovora, već je i eto „shvatila…da i druge radijske postaje imaju iskustva i prakse s fingiranim emisijama i dijelovima programa“, te na taj način prozvala i sve ostale nakladnike.

Iako u naslovu intervjua tvrdi da je navodno odbila lažirati radijske emisije u svojim kasnijim istupima tvrdi da je upravo ona snimala lažne emisije. Najtužnije od svega je što kao navodnog naredbodavca optužuje umrlu osobu koja se od tih optužbi ne može braniti.

Začuđujuća je medijska pozornost koja je dana izjavama gđe Lekšić o navodnim zloporabama a da ona pri tom javnosti nije predložila niti jedan dokaz. Čudno je i to da je gđa Lekšić navodno o svemu znala a šutila je pune dvije godine. Začuđuje i postupanje kolega s portala „H-alter“ koji su zanemarili osnovno pravilo novinarstva da o istoj stvari pitaju i drugu stranu. Možda je to samo pomno odabrani trenutak objave kao svojevrsni pritisak na Ministarstvo kulture i Vijeće za elektroničke medije (VEM) budući da se u saborskoj proceduri upravo nalaze Izmjene i dopune Zakona o elektroničkim medijima - po kojima bi i portali postali korisnici sredstava Fonda.

HURIN se u svom radu zalaže za strogo poštivanje Zakona i propisa pa tako i Pravilnika o raspodjeli sredstava Fonda. U tom smislu HURIN podržava VEM da sankcionira sve one nakladnike ako su na bilo koji način zlorabili sredstva Fonda. Isto tako, HURIN pozdravlja način dosadašnjeg rada VEM-a a vezano uz raspodjelu sredstava Fonda gdje je sve transparentno objavljeno na njihovim stranicama od natječaja, bodovanja, emisija za koje su odobrena sredstva, pa do pravdanja sredstava. HURIN također podupire odluku VEM-a iz priopćenja od 25. ovog mjeseca kojom VEM najavljuje hitno poduzimanje i drugih konkretnih koraka radi provjere utemeljenosti svih u javnosti iznesenih navoda o lažiranju radijskih programa. Vjerujemo da će VEM, također sukladno istoj odluci, pozvati na sastanak i nakladnike koji su eksplicite ili implicite prozvani da su navodno lažirali svoje emisije. Nakon utvrđivanja činjenica HURIN očekuje od VEM-a da sukladno svojim ovlastima pokrene određene postupke protiv onih koji eventualno nisu poštivali zakonske postupke ili su bili zlonamjerni", stoji u priopćenju HURIN-a.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Preko fiktivnih emisija do stotina tisuća kuna?

Podsjetimo, na koji način lokalni radijski nakladnici pronevjeruju sredstva Fonda za pluralizam elektroničkih medija, otkrio je u svom članku H-alter.org i to kroz razgovor s Ivanom Lekšić, novinarkom, urednicom i radijskom voditeljicom koja radi na radijskim postajama Bjelovarsko-bilogorske županije i Međimurske županije.
 
Detalje prevare Lešić je ostavila potpisana imenom i prezimenom, na stranicama Ministarstva kulture -  rezerviranim za javne primjedbe o novom Nacrtu prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o elektroničkim medijima.
 
"Sve radijske postaje na kojima sam radila (radila sam na tri radijske postaje u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji), javljajući se za sredstva od Fonda za pluralizam, lažirale su više od 70 posto emisija za koje su dobile novac. Vijeće za medije je kao nadležno tijelo obaviješteno o tome, no nije reagiralo, zato sve ovo 'popravljanje i prepravljanje' Zakona o elektroničkim medijima nema smisla. U elektroničkim medijima, na terenu, situacija je tragična, ali ne zbog zakona koji ne valja, već zakona koji se ne provodi....zato ne krpajte zakone, provodite ih!", stoji u poruci koju je ostavila Lešić dok je u iscrpnom razgovoru za H-alter objasnila i detalje.
 
"Emisije za koje bi postaja početkom godine dobivala novac snimale su se na kraju godine, i potom bi se na CD-u slale Vijeću kao potvrda da je novac doista namjenski iskorišten. Većina emisija snimljena je tijekom jednog tjedna u studiju; novinari bi sjeli u studio i izmišljali sadržaj i koncept primjeren nazivima i opisu emisija koji su poslani Vijeću početkom te godine, uz popratne jinglove koji su snimljeni samo za ovu priliku. Niti jedna od tih snimljenih emisija, dakako, nikada nije emitirana u eteru, već su samo služile kao fiktivno pokriće za dobiveni novac u minuloj godini", kaže Lešić u razgovoru za Halter.

 
 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije