Još se uvijek dječaci više bave športom, a djevojčice glazbom
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U AUSTRIJSKIM školama još uvijek prevladavaju tradicionalne predodžbe o izboru zvanja, a sukladno tome vidljiva je i sklonost određenoj aktivnosti.
Kršćansko društvo učitelja Gornje Austrije, analizirajući situaciju školama, utvrdilo je da tradicionalna podjela zanimanja i dalje bitno utječe na udio dječaka i djevojčica u razredima.
Primjerice, i dalje prevladava mišljenje da su šport i računala za dječake, a glazba za djevojčice. U ´normalnim´ pučkim i građanskim školama, ali i u nižim razredima općeobrazovnih viših škola dječaci i djevojčice podjednako su zastupljeni. Djevojčica je nešto više na nižem stupnju općeobrazovnih viših škola.
Posve je drukčija situacija u razredima građanskih škola s posebnim programima. Udio djevojčica u glazbenim razredima iznosi 74 posto, a dječaka samo 26 posto. U športskim razredima gotovo da je obrnuto: 67 posto dječaka, a samo 33 posto djevojčica. Osim kolokvijalnih objašnjenja te pojave, pedagozi Pedagoškog instituta u Linzu, međutim, nemaju drugih.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
S obzirom na klasičnu predodžbu o zvanju ne iznenađuje da računalne razrede pohađa 57 posto dječaka, a samo 43 posto djevojčica. Sličan je odnos i u politehničkim školama. Stručnjaci Instituta smatraju da je takav odnos rezultat toga što djevojčice barem deveti razred završavaju u školama koje im omogućuju daljnji nastavak školovanja, a dječaci, koji teže obrazovanju za određena zanimanja, radije ostaju na politehnici.
Podatak da školu za hendikepiranu djecu i djecu sa smetnjama u učenju pohađa 62 posto dječaka uz 26 posto djevojčica izazvao je i provokativno pitanje: Jesu li intelektualni hendikep i smetnje u učenju tipična osobina muške školske klijentele? Stručnjaci zasad ne vide u tome znak da bi ´muškarci sutrašnjice´ bili intelektualno manje sposobni od ´žena´. ´Ne postoji razlika´, kažu oni, ´u intelektualnoj razini među spolovima´.
Tradicionalne predodžbe o zvanju i zanimanju potvrđene su, naravno, i na višim školama. Na nekim je učilištima 94 posto djevojaka, a samo 6 posto mladića, a na nekima, primjerice, tehničkim učilištima, 90 muškaraca, tek 10 posto žena.
Kršćansko društvo učitelja Gornje Austrije, analizirajući situaciju školama, utvrdilo je da tradicionalna podjela zanimanja i dalje bitno utječe na udio dječaka i djevojčica u razredima.
Primjerice, i dalje prevladava mišljenje da su šport i računala za dječake, a glazba za djevojčice. U ´normalnim´ pučkim i građanskim školama, ali i u nižim razredima općeobrazovnih viših škola dječaci i djevojčice podjednako su zastupljeni. Djevojčica je nešto više na nižem stupnju općeobrazovnih viših škola.
Posve je drukčija situacija u razredima građanskih škola s posebnim programima. Udio djevojčica u glazbenim razredima iznosi 74 posto, a dječaka samo 26 posto. U športskim razredima gotovo da je obrnuto: 67 posto dječaka, a samo 33 posto djevojčica. Osim kolokvijalnih objašnjenja te pojave, pedagozi Pedagoškog instituta u Linzu, međutim, nemaju drugih.
Podatak da školu za hendikepiranu djecu i djecu sa smetnjama u učenju pohađa 62 posto dječaka uz 26 posto djevojčica izazvao je i provokativno pitanje: Jesu li intelektualni hendikep i smetnje u učenju tipična osobina muške školske klijentele? Stručnjaci zasad ne vide u tome znak da bi ´muškarci sutrašnjice´ bili intelektualno manje sposobni od ´žena´. ´Ne postoji razlika´, kažu oni, ´u intelektualnoj razini među spolovima´.
Tradicionalne predodžbe o zvanju i zanimanju potvrđene su, naravno, i na višim školama. Na nekim je učilištima 94 posto djevojaka, a samo 6 posto mladića, a na nekima, primjerice, tehničkim učilištima, 90 muškaraca, tek 10 posto žena.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati