Kako natjerati Kalmetu da prizna odgovornost? Dajmo mu da vozi!
Foto: Vladimir Ivanov / Cropix
U PRAVU je Božidar Kalmeta kad tvrdi da nije odgovoran što se trajekt zabio u splitsku luku, jer "nije on vozio brod". Bilo bi stvarno, kako kaže, "too much" zbog toga tražiti njegovu ostavku. Međutim, može li se onda postaviti pitanje je li Kalmeta kriv što je Danijel Miočić vozio njega? I to godinama?
Kriv je onaj tko je vozio njega
Njegov dugogodišnji vozač, osobni tajnik, neki kažu tjelohranitelj, pa i blizak prijatelj, osuđen je na 15 mjeseci zatvora zbog reketarenja. Kalmeta se pravdao da on s tim nema nikakve veze. Nije reketario zajedno s Miočićem, nije mu davao naloge da reketari, nije ga čak ni vozio. Sjedio je lijepo na stražnjem sjedalu i bavio se svojim poslom. I eto, Miočić na putu u zatvor, a Kalmeta na putu u nove radne katastrofe. Pardon, pobjede.
Kalmeta je samo radio svoj posao
Ipak nije Kalmeta podmazivao tračnice na Rudinama. Nije Kalmeta dvaput premazivao tunele. Nije Kalmeta ispriječio otok ravno ispred putničkog broda. Nije Kalmeta vozio vlak koji se zabio u zid zagrebačkog Glavnog kolodvora. Nije Kalmeta namještao natječaje. Nije Kalmeta reketario. Kalmeta je zapravo samo radio svoj posao.
Upitno je samo što stoji u opisu tog njegova (famoznog) radnog mjesta ministra mora, prometa i infrastrukture. Afere sigurno ne stoje. "Ponovno afera, ponovno afera. Što god je u mom resoru ili bilo tko da nešto napravi, pa i zadnji službenik u Ministarstvu, vi svi odmah pitate mene i ja odgovaram", žalio se nedavno Kalmeta, tonom pravednika kojemu je također puna kapa afera u njegovu resoru. I on bi isto htio da napokon prestanu. Jer ovome se više ne nazire kraj.
Kako izbjeći, spriječiti ili sankcionirati afere?
Ali kako to postići? Smjenom ministra? Kalmeta misli da je to kriva metoda, jer ministar ne odgovara za raspad sistema u njegovu resoru. Ne vozi vlakove ni brodove, ne farba tunele i ne isplaćuje premijerovoj supruzi stotine tisuća kuna za arheološka nalazišta. To sve rade drugi. A što onda radi ministar?
Reklo bi se da smjenjuje one koji loše rade. U to se nismo uvjerili. Reklo bi se da kažnjava lopove. Ni to nismo vidjeli. Reklo bi se da ima na oku svog vozača, onog koji sjedi na prednjem sjedalu. Ali i to mu je nekako promaklo. Pa onda bi se možda reklo da unapređuje svoje resore, da investira i prilagođava, strukturira i restrukturira. Ali opet se svi žale da su nam željeznice zanemarene. A brodovi se uporno natječu s kopnom tko će prvi uzmaknuti.
S čime Kalmeta ima veze?
Dakle, što radi ministar Kalmeta ako ne odgovara za sve katastrofe u svom resoru? Ako ne odgovara za kriminal? Ako ne vozi vlakove i brodove? Ako ne podmazuje tračnice? Ako nema baš nikakve veze brodovima, vlakovima, tunelima, zaposlenicima, vagonima, tračnicama... Pa onda ni s natječajima, fiktivnim zapošljavanjima, korupcijom, kriminalom... Zašto ga onda imamo na tom mjestu kad se vidi da ne pomaže, a on nas uvjerava da i ne šteti?
Drugim riječima, što bi se moralo dogoditi u resoru ministra Božidara Kalmete da on napokon prizna svoju odgovornost? Nema veze s nesrećama ni korupcijom, s natječajima i zapuštenom infrastrukturom, nema veze s lošim direktorima ni s kriminalnim pojedincima. Nema veze čak ni s osobnim vozačem koji se pred njegovim očima (prednje sjedalo, slijeva, za volanom) godinama misteriozno bogatio, marljivo reketario i zbog toga završio u zatvoru. S čime onda ima veze?
Neka bude službeni vozač ministra
S obzirom na činjenicu da je opis odgovornosti ministra u hrvatskoj Vladi tako maglovit i neodređen, Kalmeta bi ovako mogao nastaviti unedogled. Nema opasnosti čak ni da izazove prometnu nesreću, za to plaća vozače. Stoga bi najbolje bilo da mu nađemo neki posao na kojem će se točno znati što radi i za što je odgovoran. Ako se pravda da nije vozio brod, onda bi najbolje bilo da nešto vozi. Možda baš brod. Možda vlak. A možda ministra. Takvi odgovaraju za (ne)djela.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati