107.22.126.144 US

NASA pronašla ostatke prastarih zvijezda u zemljinoj atmosferi

utorak, 4.3.2003. 14:18

ISTRAŽIVAČI NASA-e pretpostavljaju da su pronašli ostatke prastarih zvijezda u malim česticama u višoj atmosferi Zemlje.

NASA već više od dva desetljeća prikuplja interplanetarne čestice prašine iz Zemljine stratosfere pomoću modificiranog zrakoplova U-2 nazvanog ER-2. Među tim su česticama i jedini uzorci kometa koji se mogu proučavati u laboratorijima, priopćila je NASA.

´Otkrivene čestice zvjezdane prašine tipične su za one vrste prašine kojih je bilo u početku života našeg solarnog sistema i od kojih su građeni Sunce i planeti´, kazao je dr. Lindsay Keller iz NASA-ina Svemirskog centra Johnson u Houstonu.

Prije nastanka Sunca, naš je solarni sistem bio oblak prašine i plina. Dio te prašine preživio je stvaranje solarnog sistema i na kraju se pretvorio u komete. Ti kometi sadrže dijelove solarnog sistema koji potječu od ostataka ranih zvijezda u svemiru.

Čestice su otkrivene zahvaljujući novoj vrsti ionske mikrosonde kojom se mjere vrlo mali omjeri izotopa. To je nužno za otkrivanje zrnaca zvjezdane prašine jer je ´omjer izotopa u njima posve različit od svih ostalih dijelova solarnog sistema´, kazao je Messenger.