54.198.58.62 US

Njemački znanstvenici otkrili novu vrstu dinosaura

četvrtak, 17.9.2009. 07:56

Tekst: F.M.
Foto: Bild

U LISTOPADU će u njemačkom gradu Braunschwigu u saveznoj državi Donjoj Saskoj biti izložen kostur novootkrivenog dinosaura, starog 170 milijuna godina, čije su ostatke njemački znanstvenici iskopali u Sahari 2007. godine.

"Spinophorosaurus nigerensis" bio je 14 metara dug, 15 tona težak dinosaur, koji je na kraju repa imao bodlje. Iskopan je 2007. godine u Sahari, a pronašli su ga znanstvenici Muzeja prirodnih znanosti iz Braunschweiga. Novi dinosaur bio je jedan od prvih sauropoda, grupe u koju spadaju najveći dinosauri u povijesti. Voditelj istraživačkog tima otkriće je nazvao "senzacijom".

Bodlje na repu

Njemačkim su znanstvenicima beduini pokazali gdje u pustinji mogu naći kosti. Njemački i španjolski znanstvenici brzo su se dali na posao i u četiri tjedna iskapanja iz fosilnih naslaga iskopali dva kostura nove vrste dinosaura. Od ta dva kostura uspjeli su sastaviti oko 70 posto cjelokupnog kostura, kojemu nedostaju samo noge.

Istraživanje je pokazalo kako je "Spinophorosaurus nigerensis" živio prije 170 milijuna godina, te kako je na vrhu repa imao bodlje kojima se branio protiv grabežljivaca. Takvu prilagodbu su ostali sauropodi ostavili iza sebe, budući da su dodatno narasli, pa im dodatno biološko oružje nije bilo potrebno.

Uskoro prikazivanje

Na trag novog dinosaura istraživače su naveli tragovi dinosaura grabežljivca pronađeni u blizini novog fosila. Dosad se smatralo kako su sauropodi živjeli samo u Americi i Kini. Znanstvenici pretpostavljaju da je u vrijeme u kojemu je živio "Spinophorosaurus nigerensis" morao postojati kopneni put između kontinenata, ali to se mora dodatno istražiti.

Kostur novog dinosaura bit će od 21. listopada izložen u Muzeju prirodnih znanosti u Braunschweigu. Djeca će izložak moći vidjeti već od 10. listopada, jer im tada počinju jesenski praznici.