Obitelji žrtava krive Spanair za nesreću: Ne želimo psihologe, želimo istinu!
"NE ŽELIMO psihologe, želimo istražitelje koji će nam objasniti što se dogodilo", poručile su ogorčene obitelji žrtava madridske zrakoplovne nesreće aviokompaniji Spanair, koja im je ponudila psihološku pomoć.
Obitelji i prijatelji stradalih putnika ljutiti su na kompaniju zbog šturih informacija koje im se daju, dok mediji serviraju stravične detalje nesreće i ukazuju na propuste koji su doveli do nje. "Morate odgovarati za našu bol", vikala je na sastanku s predstavnicima kompanije žena čiji su najbliži stradali u nesreći.
Naime, kako prenosi El Mundo, predstavnici Spanaira su se jučer sastali s obiteljima žrtava. "Uzmite mobitel, nazovite šefa i recite mu da ima dva sata vremena za to da pošalje tehničara koji će nam reći zašto se zrakoplov srušio. Želimo odgovore, čekamo ih već dva dana", poručile su obitelji Hectoru Sandovalu, direktoru Odjela za prijem putnika.
Sandoval je pokušavao umiriti obitelji i molio ih je za strpljenje. "Svjesni smo da vam je teško u ovim trenucima i da želite informacije, no one su dio istrage", rekao je, dodajući kako snimke, kao što su ranije jučer objavili španjolski mediji, dokazuju da se motor zrakoplova nije zapalio prije udara. Optužbe za to da putnike nisu željeli pustiti iz pokvarenog zrakoplova, unatoč tome što su neki željeli izaći, u Spanairu nisu željeli komentirati.
Pobuna pilota: Ne osigurate li nam ispravne zrakoplove, nećemo letjeti!
Madridskoj zračnoj luci Barajas bi, potvrdi li inspekcija sve nepravilnosti koje su se spominjale proteklih dana u mediji, mogla biti oduzeta dozvola za rad, javlja El Pais. No, to nisu jedini problemi s kojima se Uprava te zračne luke susrela ovih dana. Naime, piloti potreseni nesrećom u kojoj su poginuli i njihovi kolege, pobunili su se: "Ne osigurate li nam ispravne zrakoplove, nećemo letjeti!". Zatražili su tehničke preglede svih zrakoplova i izdavanje novih certifikata o njihovoj sigurnosti.
Podsjetimo, zbog nesreće su na površinu isplivale i sve nepravilnosti i problemi koji su se u madridskoj zračnoj luci događali već mjesecima, a koji su se, više ili manje uspješno, "gurali pod tepih". Naime, u javnost je procurilo kako su upravi SAS-a, u čijem se vlasništvu nalazi Spanair, piloti mjesecima slali pisma u kojima upozoravaju na "kaos koji vlada u zračnoj luci te ugrožava zaposlenike i putnike".
U pismima se, između ostalog, navodi kako je broj letova koji kasne ogroman, kako su vremena potrebna za prelijetanje od jedne do druge zračne luke krivo procijenjena pa zrakoplovi dolaze onda kad ih se najmanje očekuje, kako je zračna luka premala za broj letova koji se ondje ostvaruju svakog dana te kako je posada ljuta i premorena, jer nedostaje radnika pa se često događa da pilot obavlja i po nekoliko letova za redom, bez odmora.
Jučer je objavljeno i kako se motor zrakoplova zapalio tek nakon pada i eksplozije do koje je došlo nakon udarca. Jedan od istražitelja je otkrio kako se pilot prilikom prvog pokušaja polijetanja požalio na probleme s uređajem za usisavanje zraka, koji se pregrijavao, a bilo je i nekih problema s motorom te nije radio ni pokazivač vanjske temperature zraka. Luna je prijavio kvar i zrakoplov je odvezen do hangara, gdje su 40 minuta mehaničari petljali po njemu. Ispostavilo se kako kvar nije uklonjen, već su mehaničari uređaj za usisavanje zraka jednostavno isključili. Iz Spanaira su poručili kako je takva procedura, jer taj uređaj ionako nije potreban kod polijetanja pa se kvaru nije pridavala velika važnost.
U stravičnoj nesreći koja se dogodila u srijedu, poginule su 153 osobe, dok je spašeno svega 19 ljudi, od kojih su neki u kritičnom stanju. Među preživjelima je i troje djece.
I.M.
Foto: El Mundo / AFP
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati