Ofenziva ujedinjenih trgovaca neće ništa promijeniti: Konzum ostaje na vrhu
U EKONOMSKOJ analizi o posljedicama ujedinjenja trgovačkih lanaca Plodina, Mercator Hrvatska i Billa koji su danas predstavili zajedničku tvrtku, sugovornici Indexa mišljenja su kako je takva odluka očekivana u nemilosrdnoj tržišnoj utakmici.
Kapital nema boju
"Ujedinjavanje te tri tvrtke pokazuje kako kapital nema boju pa je tako došlo i do ujedinjenja tih tvrtki čija sjedišta dolaze iz različitih zemalja. Mislim da je odluka koliko-toliko očekivana budući da riječ legitimnom pokušaju suprotstavljanja tržišnom lideru", kazao je prvi čovjek HNS-a Radimir Čačić govoreći o ujedinjenju trgovačkih lanaca Plodine, Mercator Hrvatska i Billa. Naime, Čačić, odgovarajući na naše pitanje kaže kako u budućnosti očekuje slične poteze i ostalih trgovačkih lanaca.
Bolja pozicija pred dobavljačima
"Moglo bi doći do promjena na tržištu budući da će sada sasvim sigurno ta tri trgovačka lanca biti konkurentnija u odnosu na primjerice Konzum. Zajedničkim nastupom pred dobavljačima dobit će i bolju pregovaračku poziciju, a time i cijenu pa bi moglo doći do promjena", naglasio je Čačić govoreći o utjecaju ujedinjenja na lidersku poziciju Konzuma. Također, mišljenja je Čačić, posljedice bi trebale biti i niže cijene na tržištu.
S tim se pak ne slaže ugledni ekonomist, sveučilišni profesor i zastupnik SDP-a Ljubo Jurčić naglašavajući kako ujedinjenjem tri tvrtke neće biti uzdrmana liderska pozicija Konzuma.
Jurčić: Todorić će ostati lider
Prema podacima koji su se mogli čuti na jutrošnjoj konferenciji za novinare kada je i predstavljena nova tvrtka, rečeno je kako ujedinjeni Mercator, Plodine i Billa zajedno zauzimaju 19 posto domaćeg tržišta te zauzimaju drugu poziciju. Prema posljednjim podacima Todorićev Konzum daleko je ispred konkurencije s 30 posto tržišta u Hrvatskoj.
Neprikosnoveni Todorić
"Udruživanje tri tvrtke samo pokazuje kako su i kod nas stigli svjetski trendovi u kojem se mali lanci udružuju kako bi konkurirale većim. Naime, i ovdje je to dobro jer će doći u povoljniji položaj prema dobavljačima pa će samim time imati i manju cijenu nabave, no do značajnijih pomaka neće doći", mišljenja je Ljubo Jurčić.
Pevec nije impresioniran
"Za sada nismo impresionirati niti nas previše 'dira' ujedinjenje Mercatora, Plodina i Bille, kao ni njihovih trenutnih 19 posto udjela na tržištu, a niti 30 posto Konzuma. Naime, mi nismo taj tip trgovačkog lanca, iako imamo dobro zastupljenu robu široke potrošnje. No, ipak ona nama nije primarna, a sigurno je da u ovom trenutku ne razmišljamo u ujedinjavanju s nekim od lanaca", objasnila je za Index glasnogovornica Pevec Grupe Krunoslava Blaha, dodajući kako je roba široke potrošnje zastupljena u trgovinama Peveca zbog velikog interesa kupaca.
Ionako konkurentni
No, svakako je zanimljivo kako Pevec, razmišljajući o tržišnoj utakmici, za sada ne razmišlja o ujedinjavanju s nekim drugim lancem kako bi bili konkurentni na tržištu, već nastavljaju sa svojom provjerenom politikom koja za sada daje izvrsne ekonomske rezultate.
"Pevec i sada ima više nego konkurentne cijene u svojoj ponudi, te kvalitetne proizvode pa ćemo nastaviti kako smo i do sada radili", kazala je glasnogovornica Blaha.
Ilko Ćimić
Foto:Arhiva,Pevec,suvremena.hr
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati