Otvorena Palova izložba Gorući grm
Tekst se nastavlja ispod oglasa
NAJNOVIJI ciklus djela "Gorući grm" slikara Alfreda Pala predstavljen je večeras na izložbi u Galeriji "Forum" u Zagrebu.
Izloženo je o 20-ak djela rađenih u tehnici enkaustike, načinu slikanja u kojem se smrvljena boja veže voskom zagrijanim na vatri, koju su poznavali još stari Grci i Rimljani.
U ciklusu "Gorući grm" Alfred Pal odabrao je prispodobu iz Starog zavjeta, događaj koji ne pripada samo kršćanskoj vjeri i tradiciji nego svoju snagu crpi iz judaističke predaje.
Ona je, po riječima Milana Bešlića, autora predgovora u katalogu izložbe, potaknula toga vrsnog umjetnika da tim ciklusom obilježi susret Boga i čovjeka. Ta simbolika dobro je znana u povijesti umjetnosti i vrlo često isticana kao mjesto i prostor u kojemu se zbivaju nadnaravni događaji koji se isključivo smatraju Božjim djelima.
Obrađujući u ciklusu susret Boga i čovjeka, Pal je isto tako nastojao pokazati je li vatra presudno utjecala na nastanak i razvoj naše civilizacije, odnosno na cjelokupnu ljudsku povijest, istaknuo je Bešlić.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Napomenuo je kako je Pal u njemu reducirao deskriptivno i kako se pred tim ciklusom danas osjeća "strah" od nadnaravnog. To su elementi koji Palovo slikarstvo čine tajanstvenim i transcedentalnim, kojim je prožeto čovjekovo postojanje od Starog zavjeta do danas. Pal tim motivom ponovno otvara dvojbe, neizvjesnost i slutnju kao temeljne odrednice egzistencijalizma, naglasio je Bešlić.
Alfred Pal je za izložbu "Gorući grm" kazao kako je vatra čovjeka učinila različitim od ostalih živih bića te kako je baštine sve vjere jer se smatra da je došla s neba.
Živimo u vrijeme urbanizacije i izložba će sigurno svakoga od nas ponukati na ponovno razmišljanje o vatri i njezinoj vječnoj snazi, dodao je Pal.
Izložba je otvorena do 5. siječnja 2005.
Izloženo je o 20-ak djela rađenih u tehnici enkaustike, načinu slikanja u kojem se smrvljena boja veže voskom zagrijanim na vatri, koju su poznavali još stari Grci i Rimljani.
U ciklusu "Gorući grm" Alfred Pal odabrao je prispodobu iz Starog zavjeta, događaj koji ne pripada samo kršćanskoj vjeri i tradiciji nego svoju snagu crpi iz judaističke predaje.
Ona je, po riječima Milana Bešlića, autora predgovora u katalogu izložbe, potaknula toga vrsnog umjetnika da tim ciklusom obilježi susret Boga i čovjeka. Ta simbolika dobro je znana u povijesti umjetnosti i vrlo često isticana kao mjesto i prostor u kojemu se zbivaju nadnaravni događaji koji se isključivo smatraju Božjim djelima.
Obrađujući u ciklusu susret Boga i čovjeka, Pal je isto tako nastojao pokazati je li vatra presudno utjecala na nastanak i razvoj naše civilizacije, odnosno na cjelokupnu ljudsku povijest, istaknuo je Bešlić.
Napomenuo je kako je Pal u njemu reducirao deskriptivno i kako se pred tim ciklusom danas osjeća "strah" od nadnaravnog. To su elementi koji Palovo slikarstvo čine tajanstvenim i transcedentalnim, kojim je prožeto čovjekovo postojanje od Starog zavjeta do danas. Pal tim motivom ponovno otvara dvojbe, neizvjesnost i slutnju kao temeljne odrednice egzistencijalizma, naglasio je Bešlić.
Alfred Pal je za izložbu "Gorući grm" kazao kako je vatra čovjeka učinila različitim od ostalih živih bića te kako je baštine sve vjere jer se smatra da je došla s neba.
Živimo u vrijeme urbanizacije i izložba će sigurno svakoga od nas ponukati na ponovno razmišljanje o vatri i njezinoj vječnoj snazi, dodao je Pal.
Izložba je otvorena do 5. siječnja 2005.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati