54.81.71.187 US
 

Počeli razgovori o prodaji Nove TV

Piše:
srijeda, 14.1.2004. 17:19
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

S NOVE TV danas su priopćili da su počeli razgovore o prodaji te nacionalne komercijalne televizije oko čega su, tvrdi se, dioničari postigli sporazum.

"Dioničari Nove TV postigli su sporazum i riješili sve međusobne sporove. U ovom trenutku vode se razgovori s predstavnicima nekih od najvećih svjetskih medijskih korporacija", stoji u priopćenju, no ne otkriva se o kome je riječ.

Ističe se da Nova TV nije prodana, da su razgovori tek počeli, te da nemaju nikakav utjecaj na normalno emitiranje programa i redovito poslovanje Nove TV.

U Novoj TV tvrde da su u protekle tri godine izgradili vrlo čvrst položaj na hrvatskoj medijskoj sceni i da su u posljednjih godinu dana vodeća televizijska postaja u Hrvatskoj.

Takvi rezultati, kažu, privukli su pozornost najvećih svjetskih medijskih kuća koje su izrazile interes za Novu TV.

Direktor Nove TV Ivan Blažičko je za Reuters potvrdio da su počeli pregovori o prodaju Nove TV sa svjetskim korporacijama no odbijao je reći o kome se radi.

U medijima se u posljednje vrijeme nagađa da je, među ostalim, za kupnju "Nove TV" zainteresiran medijski magnat Rupert Murdoch, u čijem je vlasništvu čitav niz svjetskih televizijskih i novinskih kuća. Uz Murdocha najizgledniji kupac Nove TV je tzv. kralj srednjoistočne Europe Ronald Lauper.

Američki biznismen Lauder vlasnik je medijskog koncerna CME- Central European Media Enterprises, a posjeduje televizijske kuće u Slovačkoj, Rumunjskoj, Ukrajini i Sloveniji. Lauderove kupovine televizijskih kuća u istočnoj Europi na glasu su kao vrlo kontroverzne, pa je pitanje hoće li sve biti čisto i u eventualnoj kupovini Nove TV.

Lauder navodno namjerava kupiti i BKTV(televizijsku kuću braće Karić) u Srbiji, te planira stvaranje regionalne televizijske mreže u kojoj bi mu bitna bila i akvizicija Nova TV.

Prema informacijama iz Nacionala, prije nekoliko tjedana Lauder je za Novu TV ponudio čak 7 milijuna eura više od Ruperta Murdocha.

Za Murdocha se s pravom može reći da je najveći svjetski medijski tajkun.

Nakon što je 1950. naslijedio Adelaide News od oca Sir Keitha Murdocha, brzo ih pretvorio je pretvorio u najčitanije tamošnje novine, što mu je omogućilo sredstva za daljnju akviziciju medija širom svijeta.

U 60-ima je preuzeo The Sydney Mirror, britanski News of the World i The Sun a u 70-ima The New York Post, koji je iz liberalnog lista pretvorio u provokativni konzervativni tabloid.

U slijedećem se desetljeću Murdoch posvetio televiziji i filmu pa je preuzeo holivudski 20th Century Fox, kao i Fox TV, danas vjerojatno najgledaniji TV kanal u SAD-u. Uskoro u Murdochove ruke padaju i britanski Times i Sunday Times, a sva ta preuzimanja sam je Murdoch nazvao "serijama bitaka u ratu bez kraja".

Murdoch je ozloglašen po "žutilu" koje je prisutno u gotovo svim medijima u njegovom vlasništvu, ali i po rigidnim desnim, konzervativnim stavovima.

Danas Murdochova News Corporation pod svojom kontrolom ima veliki dio australskih novina, oko jedne trećine britanskih novina i izuzetno uspješnu satelitsku televiziju Sky. U Aziji posjeduje televiziju Star, a u SAD-u njegov interes je prisutan u puno sfera društva: filmu, televiziji, novinama, izdavaštvu, pa čak i sportskim klubovima.

Koliko je njegov utjecaj u svijetu medija možda najbolje pokazuje činjenica da je zbog njega u Velikoj Britaniji promijenjen zakon o vlasništvu medija, koji je dotad onemogućavao velikim vlasnicima novina kupnju TV i radio licenci.

I Murdoch i Lauder natjecali su se za Treći program HTV, koji je na kraju pripao RTL-u.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije