54.234.247.118 US
 

Potrošač proširio tužbu protiv države i T-HT-a punomoćima 35 tisuća građana

Piše:
petak, 21.1.2005. 13:28
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

UDRUGA Potrošač danas je zagrebačkom Općinskom državnom odvjetništvu predalo 35 tisuća potpisanih punomoći s odštetnim zahtjevima koji će se pridodati tužbi protiv države i THT-a, zbog navodne nezakonite naplate fiksnih telefonskih usluga.

Udruga Potrošač tužilo je T-HT zbog telefonske pretplate, koju smatraju nezakonitom i "čistom dobiti HT-a", te tarifnog sustava po kojem se kao obračunska jedinica uzima minuta umjesto sekunde razgovora.

Državu tuže jer je u vrijeme donošenja novog tarifnog sustava, u kolovozu 2001., zaobišla redovitu zakonsku proceduru potrebnu za izmjene telefonskih tarifa, odnosno da do tada nije imenovala članove Vijeća za telekomunikacije i Vijeća Hrvatskog zavoda za telekomunikacije.

U akciji prikupljanja punomoći, koju je Potrošač od rujna provodio u cijeloj Hrvatskoj, prikupljeno je 44 tisuća potpisa. Do danas je obrađeno i predano njih 35 tisuća, što je najmasovnija tužba u povijesti Hrvatskog pravosuđa, kazala je predsjednica te udruge Jadranka Kolarević.

"Ovim sporom tražimo naknadu štete zbog protupravne naplate i želimo zaustaviti ovakvu praksu, ne samo u naplati telefonskih usluga, nego i uopće", dodala je.

Odvjetnik udruge Mladen Dragičević pojasnio je da su kao tužitelji, prije sudske parnice, državi i T-HT-u dužni ponuditi rješavanje spora nagodbom te da se nadaju da će se cijeli postupak uspjeti riješiti na taj način.

"Državno odvjetništvo ima rok od 90 dana da udovolji zahtjevima Potrošača, a ako to ne učini nastavljamo postupak pred redovnim sudovima, iako će to dovesti do velikog zagušenja suda", kazao je Dragičević. Dodao je kako ipak vjeruju da će Državno odvjetništvo, kao zastupnik države uspjeti nači rješenje koje je u interesu građana.

Tužbu protiv države i tadašnjeg HT-a udruga Potrošač je podnijela 2003. u ime deset tužitelja. U sudskoj parnici koja je počela krajem listopada te godine do sada su održana samo dva ročišta, a trenutno se očekuje nalaz vještaka koji treba izračunati visinu štete. Iako kažu da bi se odštete građanima trebale razlikovati ovisno o visini telefonskih računa, u Potrošaču procjenjuju da svaki pretplatnik mjesečno plati između 30 i 40 posto više nego što bi trebao.

Na tužbu udruge Potrošač Ustavni sud je u srpnju 2003. ukinuo tzv. pretplatu, ali se promjenom Zakona o telekomunikaciji u cijenu telefonske usluge uvrstila nova "naknada za spremnost sustava".



Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije