54.80.209.254 US
 

Puštena u promet nova dionica Kupjak-Vrbovsko

Piše:
srijeda, 25.6.2003. 14:37
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

NOVA dionica Kupjak-Vrbovsko na autocesti RijekaZagreb, duga 17,7 kilometara, svečano je danas puštena u promet.

Dionicu je otvorio predsjednik Hrvatskog sabora Zlatko Tomčić, a nazočni su bili i predsjednik Republike Stjepan Mesić i premijer Ivica Račan. Novootvorenom dionicom oni su se provezli u koloni oldtimera.

Vrijednost izvedenih radova na najtežoj i tehnički najzahtjevnijoj dionici te autoceste je 988 milijuna kuna, a skratit će put između Zagreba i Rijeke za 20-ak minuta.

Predsjednik Sabora je otvarajući autocestu kazao da ona donosi novu perspektivu gospodarskog razvoja. To je dobro zamišljen projekt cestogradnje koji je u samo dvije godine prerastao u najstabilniji i najrealniji projekt hrvatske države, istaknuo je, uz ostalo, Tomčić. Izrazio je zadovoljstvo što većinu poslova rade hrvatske tvrtke. Tomčić je rekao da autocesta Rijeka - Zagreb omogućuje uspješnu integraciju Hrvatske u Europu te brže povezivanje Rijeke i Zagreba.

Autocesta A-6 povezuje Rijeku, kao najveću hrvatsku luku i važan gospodarske centar, sa Zagrebom te dalje s mrežom autocesta sa srednjom i zapadnom Europom. Autocesta Rijeka-Zagreb dio je i buduće Jadransko-jonske ceste.

Na danas otvorenoj dionici izgrađeno je 3,8 kilometara objekata koji čine 21,6 posto cjelokupne dionice. Izgrađena su tri vijadukta duga 686 metara - Lazi, Jablan II i Stara Sušica, dva mosta duga 477 metara- Dobra i Kamačnik, te tri tunela ukupne duljine 2671 metar: Čardak, Pod Vugleš i Javorova Kosa.

Od ostalih objekata na dionici su tri nadvožnjaka i sedam podvožnjaka, te dva čvorišta - Ravna Gora i Vrbovsko.

Dvije posebnosti svjedoče da je riječ o tehnički zahtjevnoj dionici, čija je prosječna gradnje jednog kilometra stajala oko sedam milijuna eura. U tunelu Javorova Kosa postiže se drugi najveći visinski maksimum od 832 metra na cijeloj dionici autoceste Rijeka-Zagreb, a druga je posebnost da se praćenjem padina iza grada Vrbovskog i izbora prijelaza preko kanjona Kamačnika trasa pruža najvećim uzdužnim nagibom od 5,7 posto na cijeloj autocesti. Na tom dijelu trase autocesta je izgrađena u tri traka u oba smjera.

Dionica Kupjak-Vrbovsko financirana je zajmom njemačke razvojne banke KfW od 98 milijuna eura, koji je zaključen početkom listopada 2001., a čija će otplata početi 2006.

Duljina punog profila autoceste s tri vozna traka u oba smjera na toj dionici je 6,8 kilometara, a duljina profila poluautoceste je 10,92 kilometra.

Od sutra će za promet biti otvoreno 130,1 km autoceste Zagreb-Rijeka, koja će biti duga 146,5 km.

Cestarina od Zagreba do Bosiljeva za osobna vozila bit će 27 kuna, a od Rijeke do Vrbovskog 23 kune.

Planira se da će u lipnju iduće godine autocesta biti završena.

(Hina) nz mć

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije