SFOR: Francuski kontrolori leta iz Mostara i dalje su u BiH
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FRANCUSKI kontrolori leta koji su radili u zračnoj luci u Mostaru kada se prošlog tjedna srušio zrakoplov makedonskog predsjednika Borisa Trajkovskog i dalje se nalaze u Bosni i Hercegovini, izjavio je u utorak u Sarajevu glasnogovornik Stabilizacijskih snaga (SFOR) Dave Sullivan.
On je tako opovrgnuo brojne medijske špekulacije koje su sugerirale kako su francuski kontrolori leta iz sastava SFOR-a povučeni u matičnu zemlju u pokušaju da se onemogući njihovo ispitivanje o okolnostima pod kojima je došlo do nesreće predsjedničkog zrakoplova kod Stoca.
"S njima (kontrolorima) su obavljeni razgovori i oni će biti i dalje na raspolaganju istražiteljskom timu", kazao je satnik Sullivan. Istragu o padu makedonskog zrakoplova vodi Tužiteljstvo BiH u suradnji s vlastima u Skoplju.
Sullivan je potvrdio kako su sačuvane i dostupne sve vrpce sa snimljenim razgovorima između posade srušenog zrakoplova i kontrole leta u Mostaru te da su one već ranije predane istražiteljima.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Glasnogovornik SFOR-a istaknuo je kako su francuski kontrolori leta potpuno kvalificirani za taj posao sukladno priznatim međunarodnim standardima.
Oprema koju oni rabe u Mostaru, po riječima Sullivana, također je moderna, redovito se servisira i održava i svakodnevno provjerava što je i u izravnom interesu SFOR-a koji mostarsku zračnu luku koristi za obavljanje svojih letova.
Pojašnjavajući način na koji u sadašnjim uvjetima funkcionira zračna luka u Mostaru, glasnogovornik SFOR-a je kazao kako se slijetanje zrakoplova tamo obavlja navigacijom uz pomoć tzv. radio farova (VOR/DME).
Na temelju radio signala koji se emitiraju sa zemlje posada zrakoplova utvrđuje svoju poziciju pri slijetanju.
Radarsko praćenje zrakoplova u slijetanju ne postoji u zračnoj luci Mostar pa se kontrolor leta oslanja na podatke koje mu daje pilot odnosno posada zrakoplova. Pilot pri tom slijedi pisane upute za prilaz mostarskoj zračnoj luci a slijetanje obavlja na temelju signala što ih dobiva s radio fara. To praktično znači kako u Mostaru nije moguće instrumentalno slijetanje pa tako ova zračna luka i ne radi po mraku.
Takav sustav zračne kontrole i navođenja, kako je kazao Sullivan, često se rabi u zračnim lukama preko kojih se ne obavlja značajniji promet zrakoplova što je to i u Mostaru. U zimskoj sezoni taj grad uopće nema redovitih zračnih veza sa svijetom a ne koristi se ni kao alternativna zračna luka sarajevskoj nego za to služi Resnik kod Splita.
Iz Predsjedništva Bosne i Hercegovine potvrđeno je kako će se ispraćaj posmrtnih ostataka predsjednika Trajkovskog i članova njegove pratnje te pilota iz Sarajeva obaviti u srijedu prije podne. Predsjednik Trajkovski bit će pokopan u Skoplju u petak.
On je tako opovrgnuo brojne medijske špekulacije koje su sugerirale kako su francuski kontrolori leta iz sastava SFOR-a povučeni u matičnu zemlju u pokušaju da se onemogući njihovo ispitivanje o okolnostima pod kojima je došlo do nesreće predsjedničkog zrakoplova kod Stoca.
"S njima (kontrolorima) su obavljeni razgovori i oni će biti i dalje na raspolaganju istražiteljskom timu", kazao je satnik Sullivan. Istragu o padu makedonskog zrakoplova vodi Tužiteljstvo BiH u suradnji s vlastima u Skoplju.
Sullivan je potvrdio kako su sačuvane i dostupne sve vrpce sa snimljenim razgovorima između posade srušenog zrakoplova i kontrole leta u Mostaru te da su one već ranije predane istražiteljima.
Oprema koju oni rabe u Mostaru, po riječima Sullivana, također je moderna, redovito se servisira i održava i svakodnevno provjerava što je i u izravnom interesu SFOR-a koji mostarsku zračnu luku koristi za obavljanje svojih letova.
Pojašnjavajući način na koji u sadašnjim uvjetima funkcionira zračna luka u Mostaru, glasnogovornik SFOR-a je kazao kako se slijetanje zrakoplova tamo obavlja navigacijom uz pomoć tzv. radio farova (VOR/DME).
Na temelju radio signala koji se emitiraju sa zemlje posada zrakoplova utvrđuje svoju poziciju pri slijetanju.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Radarsko praćenje zrakoplova u slijetanju ne postoji u zračnoj luci Mostar pa se kontrolor leta oslanja na podatke koje mu daje pilot odnosno posada zrakoplova. Pilot pri tom slijedi pisane upute za prilaz mostarskoj zračnoj luci a slijetanje obavlja na temelju signala što ih dobiva s radio fara. To praktično znači kako u Mostaru nije moguće instrumentalno slijetanje pa tako ova zračna luka i ne radi po mraku.
Takav sustav zračne kontrole i navođenja, kako je kazao Sullivan, često se rabi u zračnim lukama preko kojih se ne obavlja značajniji promet zrakoplova što je to i u Mostaru. U zimskoj sezoni taj grad uopće nema redovitih zračnih veza sa svijetom a ne koristi se ni kao alternativna zračna luka sarajevskoj nego za to služi Resnik kod Splita.
Iz Predsjedništva Bosne i Hercegovine potvrđeno je kako će se ispraćaj posmrtnih ostataka predsjednika Trajkovskog i članova njegove pratnje te pilota iz Sarajeva obaviti u srijedu prije podne. Predsjednik Trajkovski bit će pokopan u Skoplju u petak.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati