Simbolično "rušenje" slovensko-talijanske granice
Tekst se nastavlja ispod oglasa
SIMBOLIČNIM početkom radova na uklanjanju ograde koja je od 1947. godine dijelila jedan talijanski i jedan slovenski gradić gradonačelnici Gorizije Vittorio Brancati i Nove Gorice Mirko Brulc otpočeli su u četvrtak s pripremama za svečanost primanja Slovenije u Europsku uniju.
Opremljeni francuskim ključevima i pneumatskim čekićima Brancati i Brulc naznačili su demontiranje pedesetak metara duge željezne ograde, postavljene na pola metra visokom betonskom zidu, simbolu nekadašnjih podjela između dva sistem, te između "istoka" i "zapada"
Do 30. travnja na tom će prostoru nastati trg koji će simbolizirati "ponovno spajanje" stare i nove Gorice, a predviđena je i intenzivna suradnja komunalnih, zdravstvenih i drugih službi.
Delimitacijom Italije i bivše SFRJ nakon Pariškog mirovnog ugovora 1947. četiri petine općinskog teritorija Gorizije pripalo je Jugoslaviji, ali je gotovo cijelo gradsko područje uključeno u Italiju. Današnja Nova Gorica, grad sa 40-ak tisuća stanovnika koliko ima i stara Gorizia, nastao je 50-ih i 60-ih godina planskom urbanizacijom i industrijalizacijom pograničnog kraja.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Predsjednik Europske komisije Romano Prodi već je ranije potvrdio da će na tom mjestu 30. travnja prisustvovati svečanosti proširenja Europske unije na deset novih članica i pozdraviti učlanjenje Slovenije u europsku obitelj. Spremnost da bude nazočan svečanosti izrazio je i talijanski predsjednik Carlo Azeglio Ciampi, no naravno uz pretpostavku da se tom prilikom sretne i sa slovenskim predsjednikom Janezom Drnovšekom za kojega još nije jasno hoće li se moći odazvati s obzirom na protokolarne obveze koje ima u Ljubljani na središnjoj proslavi uključenja u EU.
Iako talijansko-slovenska granica "pada" s uključenjem Slovenije u zajedničko europsko tržište, te time dobivaju velike razvojne šanse upravo poduzetnici i regije s obje strane, baš je ovih dana na graničnim prijelazima između dviju država zabilježeno najveće zagušenje prometa i kilometarske kolone teretnih vozila.
Razlog je u tihom prosvjedu talijanskih carinika i špeditera koji "padom" granice gube posao. Najveća čekanja, od čak preko 30 sati, bila su na graničnom prijelazu Vrtojba u blizini Nove Gorice, a u petak će granica biti zatvorena i za međunarodni željeznički promet zbog novog štrajka talijanskih željezničara.
Opremljeni francuskim ključevima i pneumatskim čekićima Brancati i Brulc naznačili su demontiranje pedesetak metara duge željezne ograde, postavljene na pola metra visokom betonskom zidu, simbolu nekadašnjih podjela između dva sistem, te između "istoka" i "zapada"
Do 30. travnja na tom će prostoru nastati trg koji će simbolizirati "ponovno spajanje" stare i nove Gorice, a predviđena je i intenzivna suradnja komunalnih, zdravstvenih i drugih službi.
Delimitacijom Italije i bivše SFRJ nakon Pariškog mirovnog ugovora 1947. četiri petine općinskog teritorija Gorizije pripalo je Jugoslaviji, ali je gotovo cijelo gradsko područje uključeno u Italiju. Današnja Nova Gorica, grad sa 40-ak tisuća stanovnika koliko ima i stara Gorizia, nastao je 50-ih i 60-ih godina planskom urbanizacijom i industrijalizacijom pograničnog kraja.
Predsjednik Europske komisije Romano Prodi već je ranije potvrdio da će na tom mjestu 30. travnja prisustvovati svečanosti proširenja Europske unije na deset novih članica i pozdraviti učlanjenje Slovenije u europsku obitelj. Spremnost da bude nazočan svečanosti izrazio je i talijanski predsjednik Carlo Azeglio Ciampi, no naravno uz pretpostavku da se tom prilikom sretne i sa slovenskim predsjednikom Janezom Drnovšekom za kojega još nije jasno hoće li se moći odazvati s obzirom na protokolarne obveze koje ima u Ljubljani na središnjoj proslavi uključenja u EU.
Iako talijansko-slovenska granica "pada" s uključenjem Slovenije u zajedničko europsko tržište, te time dobivaju velike razvojne šanse upravo poduzetnici i regije s obje strane, baš je ovih dana na graničnim prijelazima između dviju država zabilježeno najveće zagušenje prometa i kilometarske kolone teretnih vozila.
Razlog je u tihom prosvjedu talijanskih carinika i špeditera koji "padom" granice gube posao. Najveća čekanja, od čak preko 30 sati, bila su na graničnom prijelazu Vrtojba u blizini Nove Gorice, a u petak će granica biti zatvorena i za međunarodni željeznički promet zbog novog štrajka talijanskih željezničara.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati