Šok u Madridu: Pokvareni zrakoplov poslali nazad na pistu, putnike nisu puštali van
SUPRUGA jednog od putnika stradalih u stravičnoj nesreći u madridskoj zračnoj luci Barajas, ispričala je španjolskom listu El Mundo kako je njen suprug želio izaći iz pokvarenog zrakoplova, međutim kako mu posada to nije dopustila.
"Poslao mi je SMS poruku i rekao kako sa zrakoplovom nešto nije u redu. Nazvala sam ga i rekla mu neka izađe iz zrakoplova, uzme taksi i vrati se kući. Ustao je sa svog mjesta, međutim posada mu je naredila da sjedne i nisu ga puštali van iz zrakoplova", ispričala je potresena žena.
Zbog nesreće su na površinu isplivale i sve nepravilnosti i problemi koji su se u madridskoj zračnoj luci događali već mjesecima, a koji su se, više ili manje uspješno, "gurali pod tepih". Naime, u javnost je procurilo kako su upravi SAS-a, u čijem se vlasništvu nalazi Spanair, piloti mjesecima slali pisma u kojima upozoravaju na "kaos koji vlada u zračnoj luci te ugrožava zaposlenike i putnike".
U pismima se, između ostalog, navodi kako je broj letova koji kasne ogroman, kako su vremena potrebna za prelijetanje od jedne do druge zračne luke krivo procijenjena pa zrakoplovi dolaze onda kad ih se najmanje očekuje, kako je zračna luka premala za broj letova koji se ondje ostvaruju svakog dana te kako je posada ljuta i premorena, jer nedostaje radnika pa se često događa da pilot obavlja i po nekoliko letova za redom, bez odmora.
Jednostavno isključili uređaj koji je stvarao smetnje
El Pais javlja kako se čini da požar u kojemu se našao Spanairov zrakoplov nakon pada, ipak nije izazvao zapaljeni motor zrakoplova, već eksplozija do koje je došlo nakon što se zrakoplov srušio. Jedan od istražitelja im je otkrio kako se pilot prilikom prvog pokušaja polijetanja požalio na probleme s uređajem za usisavanje zraka, koji se nalazi ispod kokpita.
U 13.20 sati, pilot Antonio Luna je, prema rasporedu, pokušao poletjeti. Vidio je da se uređaj za usisavanje zraka pregrijava, bilo je nekih problema s motorom, a nije radio ni pokazivač vanjske temperature zraka. Luna je prijavio kvar i zrakoplov je odvezen do hangara, gdje su 40 minuta mehaničari petljali po njemu. Ispostavilo se kako kvar nije uklonjen, već su mehaničari uređaj za usisavanje zraka jednostavno isključili.
Glasnogovornik Spanaira, Javier Mendoza, rekao je kako je takva procedura te kako uređaj za usisavanje zraka nije potreban kod polijetanja pa se kvaru nije pridavala velika važnost. El Pais doznaje kako je zbog istog kvara taj zrakoplov već dva puta bio prizemljen. U 14.23 sati, zrakoplov je ponovno bio na pisti, spreman za kobno polijetanje.
Istražitelji su naveli i kako je jedna od dvije pronađene crne kutije oštećena prilikom pada zrakoplova, međutim kako je, uslijed požara na zrakoplovu, oštećeno jedino kućište, dok su podaci sačuvani. Podaci iz crnih kutija bi trebali rasvijetliti nesreću.
I.M.
Foto: El Mundo / AFP
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati