54.224.225.228 US
 

Splitsko-dalmatinska skupština donijela odluku o gradnji tunela kroz Biokovo

Piše:
četvrtak, 13.3.2003. 16:33
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

VIJEĆNICI Skupštine Splitsko-dalmatinske županije na današnjoj su sjednici, nakon višesatne polemične rasprave, donijeli odluku s 30 glasova za, 12 protiv i jednim suzdržanim, o gradnji tunela Sveti Ilija kroz Biokovo od Zagvozda do Baške Vode, dugog 4100 metara, a vrijednog 50 milijuna eura.

Za izgradnju tunela glasovali su vijećnici Hrvatske državotvorne koalicije, predvođene HDZ-om, i vijećnici HSLS-a, protiv izgradnje bili su, u Županijskoj skupštini oporbeni vijećnici predvođeni SDP-om, a suzdržan je bio vijećnik HNS-a.

Ivan Peko, pročelnik Županijskog ureda za ceste, i Tomislav Opačak, predsjednik Povjerenstva za pripremu i izgradnju tunela, ustvrdili su kako je proboj Biokova isključivo županijski projekt te da pripreme za njegovu izgradnju traju šest godina, od 1997. kada je napravljen idejni projekt.

Od tada su izrađene brojne studije u suradnji s ministarstvima graditeljstva, pomorstva i zaštite okoliša i one su, po njihovim riječima, pokazale opravdanost ostvarenja ideje stare više od sto godina koja će preporoditi život naroda zabiokovskog kraja. Natječaj za davanje koncesije za izgradnju tunela objavljen je u Slobodnoj Dalmaciji i na njega se javila tvrtka "Mediteran Union Tuneli" iz Zagreba. Povjerenstvo za odabir najpovoljnije ponude ocijenilo je da ta tvrtka u cijelosti zadovoljava kriterije za dobivanje koncesije za izgradnju tunela Sveti Ilija kroz Biokovo.

Oporbeni su vijećnici ustvrdili pak da gradnja tunela kroz Biokovo uopće nije zakonita, jer je Biokovo proglašeno parkom prirode. Uz to, vijećnik Tomo Doko (SDP) kazao je kako je čudno da se javila samo ta tvrtka te je pitao tko je dao novac za pripremu izgradnje, odnosno izradu brojnih studija i analiza. Dodao je da se pod zajedničkim interesima u gradnji tunela kriju osobni interesi jer će narod Zabiokovlja morati plaćati svaki prolaz kroz tunel.

Koncesija za izgradnju tunela daje se na razdoblje od 30 godina, a rok za gospodarsko korištenje tunela počinje teći stavljanjem tunela u promet, a najkasnije 36 mjeseci od početka izgradnje tunela.

Koncesionar se, navedeno je, također obvezuje da će davatelju koncesije, odnosno Splitsko-dalmatinskoj županiji, dati jednokratnu naknadu za dodjelu koncesije u iznosu od 550.000 američkih dolara.

Koncesionar će, također, kao naknadu za koncesiju davati 25 posto dobiti od prihoda naplate prolaza kroz tunel i uplaćivati ga mjesečno u proračun Splitsko-dalmatinske županije.

Izgradnja tunela Sveti Ilija kroz Biokovo ništa ne stoji državu, niti ide na teret proračuna, a za automobile koji će prolaziti kroz tunel naplaćivat će se od 20 do 50 kuna, ovisno o tipu vozila.

(Hina) merc dd

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije