54.224.91.58 US
 

Tvrtka bivšeg HDZ-ovog gradonačelnika Siska i njegova sina duguje radnicima plaće, na brodovima su bez vode, hrane i novca

Piše: I.M.
ponedjeljak, 31.3.2014. 09:21
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Foto: dunavski-lloyd.hr

TVRTKA Hrvatsko riječno brodarstvo Dunavski Lloyd-Sisak d.o.o., kojom upravlja obitelj bivšeg HDZ-ovog saborskog zastupnika i sisačkog gradonačelnika u dva mandata, Darka Pavlaka, već duže se vrijeme nalazi u velikim problemima. Računi tvrtke od sredine veljače iznova su u blokadi. Radnici se žale kako mjesecima nisu dobili plaće i kako rade i žive u nemogućim uvjetima - bez hrane, vode, zaštitne radne odjeće, čak i bez goriva za daljnju plovidbu pa brodovi u zadnje vrijeme stoje, a posada prema zakonu mora biti ukrcana na njima.

"Posade se drži gladnima, žednima i bez plaće"

O najnovijim problemima prošlog je tjedna izvijestio Sindikat pomoraca Hrvatske: "Naš član, brodarac, Saša Čelić čuva brodove Osijek i Davor te dvije teglenice u Novom sadu. Saša se javio voditelju splitskog ureda, Nevenu Melvanu i objasnio da je na brodu bez hrane i vode, a i bez novaca da ih nabavi. Kako Sindikat pomoraca Hrvatske nikad ne napušta svoje članove u nevolji i uvijek nađemo dobre ljude, tako smo i u ovom slučaju reagirali prije brodara, koji i inače svoje posade drži gladnima, žednima i bez plaće (duguje im 6 mjeseci plaće uz amen Fine i slijeganje ramenima državne administracije).

Velikom pomoći mladog gospodina Andreja Kauzlarića (sin Načelnika općine Fužine) koji je angažirao svoje poznanike i prijatelje, brodarac Saša je dobio hranu i vodu i 100 eura pomoći. Bio je iznenađen jer nije znao odakle pomoć dolazi. Još smo jednom pokazali da možemo pomoći i tamo gdje nas nitko ne očekuje. Možda gospoda koja rukovode Dunavskim Lloydom konačno shvate da će teško pobjeći od naše akcije da osiguramo novac brodarcima. Novac koji su pošteno zaradili, a kojega nepošteno zadržava njihov poslodavac. Pozdrav svim brodarcima ma gdje bili".

"Brodarci u Hrvatskoj ne jedu pola obroka na brodu (u inozemstvu), a pola kad se vrate kući, da bi im taj kućni napoj trajao kao pola prehrane u novoj sreći koju im pružate ponovnim slanjem na brod"

Objava SPH izazvala je prepucavanje između Dunavskog Lloyda i glavnog tajnika SPH, Predraga Brazzodura koji je poručio kako je "očigledno da negdje dolazi do šuma u komunikaciji, s obzirom da rukovoditelji kompanije Dunavski Lloyd duguju radnicima 6 plaća, hranarine i dnevnice".

"Nakon što smo jučer objavili vijest o pomoći našem članu Saši Ćaliću, koji je ostavljen bez hrane i vode, na milost i nemilost kompanije, za vrijeme čuvanja brodova Osijek i Davor i dvije teglenice u Novom Sadu, dobili smo dopis iz Dunavskog Lloyda kojega prenosimo u cjelini, uz naš odgovor. Očigledno je da negdje dolazi do šuma u komunikaciji, s obzirom da rukovoditelji kompanije Dunavski Lloyd duguju radnicima 6 plaća, hranarine i dnevnice.

***

Poštovani,

Povodom Vaše jučerašnje objave na službenoj web stranici SPH, a vezano za Sašu Ćalića, priopćavamo Vam da je naš radnik Saša Ćalić, koji se nalazi u Novom Sadu od 14.3.14. ukrcan na plovilo TT 9701 primio na ime naknade za hranarinu zaključno sa 26.3.14. iznos od 200 eura. Prema našem Pravilniku o radu svakog radnika koji je ukrcan u inozemstvu sljeduje 20 eura na ime naknade za hranarinu. Pola mu se isplaćuje odmah po ukrcanju a druga polovica po iskrcanju. Ako je radnik dobiveni novac nenamjenski potrošio sigurno je da se našao u problemu. Ako ste mu zaista pomogli u donaciji kao što ste to javno napisali mi vam se bez obzira na sve loše napisano želimo zahvaliti.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Srdačan pozdrav,
Davor Ivančan
Rukovoditelj transportno tehničke službe

***
 
Poštovani,

zahvaljujem na vašoj obavijesti koju ću s osobitim zadovoljstvom objaviti na našim stranicama. Jasno da vam moram napomenuti da radnici u Republici Hrvatskoj imaju u prvom redu pravo na plaću, pa onda i pravo na troškove puta, pa potom i pravo na dnevnicu (domaću i ino) i na kraju, radnici - brodarci u Hrvatskoj ne jedu pola obroka na brodu (u inozemstvu), a pola kad se vrate kući, da bi im taj kućni napoj trajao kao pola prehrane u novoj sreći koju im pružate ponovnim slanjem na brod. Jasno da vam ne moram posebno napominjati da niste platili plaću, putne troškove, pola dnevnice, a da ne kažem da na plovilu na koje ste ga poslali nema dovoljno nafte (upotrebljive), da nema pitke vode. Možebitno očekujete da od 20 eura i to brodarac plati? I da ponovim, da, poslali smo kolegi hranu i vodu i 100 eura. Dali bi i više, ali vi dobro znate da smo već nekoliko puta isplaćivali brodarcima pomoć, jer im vi ne plaćate ZARAĐENU PLAĆU. Zar vas ni poslije svega nije, bar malo sram?

S poštovanjem,
kap. P. Brazzoduro".

Tvrtka sa više od 60 godina tradicije

Dunavski Lloyd osnovan je u lipnju 1952. godine u Vukovaru pod imenom "Riječna plovidba Hrvatske". Privatizacija tvrtke započela je 2003. godine, kad je HIS Grupa kupila većinski paket dionica. Danas je HIS Grupa većinski vlasnik Dunavskog Lloyda sa 80 posto udjela, navodi se na stranicama tvrtke. Darko Pavlak čelnik je Nadzornog odbora Dunavskog Lloyda od svibnja 2003. godine, dok je njegov sin Hrvoje Pavlak u lipnju 2012. godine postao direktorom tvrtke.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije