Udruga Telekom piše Popijaču: Sustav savjetovanja potrošača može biti i jeftiniji i učinkovitiji!
Foto:Arhiva
POTAKNUTI medijskim napisima o kaznenoj prijavi podnesenoj protiv Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva, udruga Telekom putem otvorenog pisma ministru Đuri Popijaču iznijela je vlastito viđenje problematike savjetovanja potrošača. Pismo donosimo u cijelosti:
Svjetovanje potrošača organizirano je kroz savjetovališta u organizaciji udruga, a financiraju se iz proračunskih sredstava posredstvom Vašeg Ministarstva. Stoga treba znati kako je danas savjetovanje potrošača određenim ljudima ozbiljan 'biznis' za koji se izdvaja prilično državnog novca, konkretno za 2010. godinu je bilo planirano 1.300.000 kuna.
Prije više od godinu dana iz stručnih službi Vašeg Ministarstva zamolili su nas stručnu pomoć u organizaciji projekta informiranja i savjetovanja potrošača jer su htjeli iskoristiti napredne mogućnosti elektroničkih komunikacija kako bi olakšali komunikaciju potrošača i savjetovališta. Odmah smo se odazvali i održali jedan sastanak na kojem smo ponudili potpuno besplatnu stručnu pomoć od strane stalnog sudskog vještaka za telekomunikacije što je na stručnoj razini Ministarstva s veseljem prihvaćeno. Međutim, nakon inicijalnog sastanka ništa se nije dogodilo.
Tada smo neslužbeno informirani kako stručne službe Ministarstva predlažu drugačiju organizaciju savjetovališta s idejom da se pojedinim područjima bave specijalizirane udruge, a da se njihov rad prati kroz centralizirani sustav. S veseljem smo čekali natječaj za sufinanciranje savjetovališta koji je objavljen u travnju 2010. godine, no doživjeli smo razočarenje i šok jer, ne samo da se ništa nije promijenilo pa su i dalje bila predviđena "savjetovališta opće prakse", već su uvjeti za savjetovalište u Zagrebu bili tako rigorozni da ih je moglo ispuniti samo jedno društvo. Primjerice, uvjet je bio tri stalno zaposlene osobe u trenutku podnošenja dokumentacije za natječaj.
Odmah smo, Vas osobno i nadležnog državnog tajnika, pismeno upozorili s nelogičnostima i potencijalnim nepravilnostima natječaja koji je bio "skrojen" na način da se ništa ne promijeni i da uvijek isti ljudi ubiru državne novce, te zamolili za sastanak na kojem bismo dodatno pojasnili stavove i pokušali Vam pomoći u što boljoj zaštiti potrošača. No, odgovor kojeg ste osobno potpisali bio je suhoparan i nezainteresiran za bilo kakve promjene. Bili smo, a i danas smo uvjereni da se sustav zaštite potrošača mora temeljito reorganizirati i da Vi osobno i Vaše Ministarstvo morate pokazati znatno veću odgovornost za trošenje državnog novca i efekte koje taj novac proizvodi. Suprotno nama prihvatljivoj logici, onemogućili ste potrošače da savjete dobijaju od najstručnijih ljudi specijaliziranih za pojedina područja - kao da Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi ukine liječnike specijaliste i cijeli sustav zdravstvene zaštite temelji na liječnicima opće prakse.
Unatoč činjenici da Udruga za promicanje prava korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga "Telekom" nikada od nikoga nije dobila niti kune za svoj rad, pokrenuli smo brojne važne teme u cilju poboljšanja položaja korisnika, a stalno smo prisutni i u medijima gdje potpuno besplatno i na volonterskoj osnovi obavljamo ono za što Vi i Vaše Ministarstvo trošite novce svih građana Republike Hrvatske.
Slobodni smo izdvojiti neke naše aktivnosti koje smo obavili potpuno volonterski:
- Pokretanje pitanja kaznene odgovornosti organizatora emisija "Kunolovac" i "Nova lova" nakon čega su se prestale emitirati;
- Pokretanje inicijative za izmjene Zakona o elektroničkim komunikacijama u dijelu prava korisnika, nakon čega smo sudjelovali u radnoj skupini za izradu prijedloga izmjena i dopuna tog Zakona;
- Aktualizacija i osvještavanje javnosti o problemu i mogućnostima širenja smetnji u prijemu digitalnog televizijskog signala uzrokovanih postupanjem Italije nakon čega je pokrenuta diplomatska aktivnost i rasprava u Saboru;
- Izračun najjeftinijih tarifa i usporedba ponuda operatora koja je izazvala odobravanje javnosti, a negodovanje operatora;
- Pokretanje pitanja rješavanja "upada" signala mobilnih mreža iz susjednih država zbog kojih građani i gospodarstvo Republike Hrvatske trpe veliku materijalnu štetu;
- Prijavljivanje sumnje na nelegalne postupke davatelja usluga s dodanom vrijednosti (tzv. 060 brojevi) nadležnom Ministarstvu i regulatoru i pokretanje zakonskih izmjena.
Osim toga, bili smo vrlo prisutni u medijima i na taj način opet bez ikakvog financijskog interesa informirali javnost, što i dalje redovito radimo:
Preko 7000 članaka na internetskim portalima u Republici Hrvatskoj;
Preko 600 članaka u tiskanim medijima;
Preko 100 javljanja ili gostovanja u emisijama radija i televizije.
Također, bez ikakve financijske naknade pomogli smo savjetom više od 1000 građana koji odgovarajuću pomoć nisu uspjeli dobiti od mreže savjetovališta koju ste organizirali i financirali.
Za sve to, dobrovoljno smo odvojili svoje vrijeme. Nismo to morali, željeli smo, i ne tražimo nikakvu naknadu. No, došlo je vrijeme poštovani ministre da posvetite dužnu pažnju novcu koji Vam je povjeren i konačno sustav savjetovanja potrošača organizirate da bude jeftiniji i učinkovitiji. Ukoliko zatrebate našu pomoć, uvijek Vam stojimo na raspolaganju.
U svakom slučaju, s Vama ili bez Vas, Udruga Telekom će i dalje biti na usluzi potrošačima u okviru raspoloživog volonterskog vremena.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati