Zakon o trgovini i nedjeljnom radu pred vratima; što kažu kupci?
U ŽELJI da ažurno prati neke gospodarske teme naše svakodnevice GfK – Centar
za istraživanje tržišta je ispitao (07/2004.- osobna anketa u kućanstvu) i mišljenje građana (15+ godina, na reprezentativnom uzorku – n= 1.000) o zabrani rada trgovina nedjeljom.
Osobno mišljenje građana izgleda ovako:
- u potpunosti se slažem sa zabranom - 27 %
- slažem se sa zabranom - 22 %
- iskazano slaganje sa zabranom - (49 %)
- niti se slažem niti ne slažem - 16 %
- ne slažem se sa zabranom - 18 %
- uopće se ne slažem sa zabranom - 16 %
- iskazano neslaganje sa zabranom - (34 %)
- ne zna/ne može reći - 1 %
- ukupno - 100 %
Zabranu, više od prosječnih 49% , preferiraju samo građani Like, Korduna i Banovine
i to sa 64%, te Slavonije s 51%.
S druge strane – potrebu rada nedjeljom , više od prosjeka - 34%, naglašavaju građani Zagreba i okolice – 39 %.
Pregled rezultata po veličini naselja u biti jasno pokazuje da rast potrebe za rad trgovina
nedjeljom proporcionalno raste s veličinom naselja.
Ovi rezultati potvrđuju i ranija saznanja koja govore da građani sve češće koriste i
nedjelju kao dan za nabavke - 33%, odnosno da ih 77% koristi vikend za kupovine.
Posebno je pojava velikih trgovačkih centara, s mnoštva raznovrsnih tipova ponude proizvoda i usluga , dala prednost vikendu za kupovine jer , radnom stanovništvu, ne ostaje dovoljno vremena da kupuje u toku radnog dijela tjedna.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati