54.81.0.22 US
 

Zašto proizvod istog proizvođača nije jednake kvalitete u svim zemljama EU?

Piše: R.I.
četvrtak, 26.9.2013. 16:14
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Foto: Europska komisija

POVJERENIK za zaštitu potrošača, Neven Mimica, sudjelovao je danas kao predstavnik Europske komisije, na zasjedanju Odbora za zaštitu okoliša, javno zdravstvo i sigurnost hrane Europskog parlamenta. Tom su mu prilikom europarlamentarci postavili niz pitanja vezanih uz rad Odbora i resor zaštite potrošača.

Zastupnica Biljana Borzan tako je povjereniku postavila pitanje vezano uz različitu kvalitetu proizvoda istih proizvođača u zapadnim i istočnim zemljama članicama EU:
 
"U Strategiji Europske unije o politici zaštite potrošača za razdoblje 2007. - 2013. se kao jedan od ciljeva navodi osnaživanje potrošača kroz poticanje konkurencije na tržištu kako bi im se osigurao stvaran izbor, točne informacije, transparentno tržite i povjerenje koje proizlazi iz efikasne zaštite i prava. Želi se očuvati dobrobit potrošača kroz cijenu, kvalitetu, raznolikost, pristupačnost te ih zaštititi od prijetnji s kojima se ne mogu boriti kao pojedinci. U zaključku se navodi kako se do 2013. godine želi omogućiti građanima da s punim povjerenjem kupuju bilo gdje u Europskoj uniji.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Međutim, u zadnje vrijeme se sve više govori o tome da kvaliteta proizvoda, od prehrambenih do proizvoda osobne higijene, nije ista u pojedinim državama članicama. Neke analize su pokazale da npr. proizvod istog proizvođača nije isti u zemljama na istoku i zapadu EU. Također, društva za zaštitu potrošača upozoravaju da deklaracije na proizvodima za istočno tržište nisu točne niti detaljne kao one za zapadno tržište. U Slovačkoj je 2011. provedeno znanstveno istraživanje koje je ove tvrdnje potkrijepilo.

Stoga me zanima, što kao povjerenik za zaštitu potrošača kanite učiniti kako bi se osigurala jednaka, a samim tim i najbolja kvaliteta proizvoda u svim državama članicama?", pitala je Borzan.

Prepoznajući važnost ove teme kako za hrvatske tako i za ostale građane EU,  nakon zastupnice Borzan isto pitanje povjereniku postavila je i zastupnica Dubravka Šuica.

Kvaliteta proizvoda mora biti regulirana kroz nacionalno zakonodavstvo, ali mora postojati definiran europski standard

Povjerenik Mimica je odgovarajući na pitanje rekao kako Europska komisija intenzivno radi na problemu, te kako će za  dva tjedna biti pokrenut program usklađivanja nadležnih nacionalnih tijela po pitanju kvalitete provoda u pojedinim državama članicama. Istaknuo je kako problem ima i pravnu dimenziju te je stoga nužna suradnja s nacionalnim tijelima. Prema njegovim riječima, kvaliteta proizvoda mora biti regulirana kroz nacionalno zakonodavstvo, ali mora postojati definiran europski standard. Naravno, taj standard kvalitete će biti određen primjerom najuspješnijih država članica. Zaključno, povjerenik Mimica kazao je kako je usklađivanje standarda unutar jedinstvenog europskog tržišta dugotrajan, zahtjevan, ali nužan proces.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije