54.167.75.28 US

Zbogom tipkanju: Znanstvenici razvili "telepatsko" računalo koje čita misli

petak, 12.3.2010. 17:19

Tekst: Z.J.
Foto: Ilustracija

TELEPATIJA postaje realnost, objavili su britanski znanstvenici nakon što su uspjeli razviti računalo koje čita misli korisnika. Razvijeni sustav djeluje na način da skeniranjem moždanih stanica dešifrira misaone uzorke i otkriva što ljudi misle.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Sustav je korak naprijed u razvoju znanosti jer je znanstvenicima uspjelo postići da sustav uđe u uzorak pamćenja te je sposoban stvarati razliku među različitim oblicima pamćenja. U istraživanju djelovanja sustava je sudjelovalo deset volontera kojima su pokazana tri sedamsekundna videouratka, u kojima su prikazane različite žene koje obavljaju svakodnevne kućanske poslove. Zatim su volonteri morali zapamtiti što više detalja iz prikazanih filmića. Nakon toga su istraživači od volontera tražili da se unutar komore za slikanje magnetskom rezonancom prisjete jednoga od filmova.

Skener je aktivnost moždanih stanica bilježio na temelju mjerenja protoka krvi kroz moždane stanice. Pomoću računalnoga algoritma su znanstvenici kasnije analizirali električne zapise i na temelju njih izračunali koji film su volonteri prizvali u sjećanje. Odgovori računala su bili u 50 posto slučajeva ispravni, što su znanstvenici ocijenili kao jako dobar rezultat, prenosi Daily Telegraph.