54.156.76.240 US

Znanstvenici HIV suzbijaju HIV-om

ponedjeljak, 30.12.2002. 15:25

AMERIČKI su znanstvenici ispitali nove mogućnosti u terapiji AIDS-a, a pritom su uz pomoć genetski izmijenjenog HIV-a, virusa koji uzrokuje AIDS, određene molekule propustili u stanice.

Te molekule sprječavaju prodiranje uzročnika bolesti u stanice, napisali su Irvin Chen sa Sveučilišta u Los Angelesu i David Baltimore s kalifornijskog Instituta za tehnologiju u Pasadeni u znanstvenom časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences.

Znanstvenici su tijekom ispitivanja prenijeli tzv. siRNA molekule izmijenjenog HIV-a u ljudske T stanice. Odmah zatim zarazili su stanične kulture HIV-om. Nakon nekoliko dana uzročnik AIDS-a napao je samo 20 posto stanica. Kod većine je postupak blokirao receptor koji uzročniku bolesti omogućuje ulaz u stanice.

Znanstvenici od tog postupka očekuju razvoj novih oblika terapije. Ta terapija, doduše, ne bi donijela izliječenje, no ipak bi mogla usporiti razvoj bolesti, nadaju se znanstvenici.