54.162.152.232 US

Znanstvenici otkrili "prirodnu barijeru" protiv virusa HIV-a

ponedjeljak, 5.3.2007. 21:02

NIZOZEMSKI znanstvenici otkrili su kako mišićno tkivo u ljudskim genitalijama stvara protein koji napada stanice HIV-a, što bi moglo otežati daljnje širenje AIDS-a.

Ovo otkriće posebno je značajno zbog toga što, kad bi se mogao pronaći način da se pojača aktivnost Langerina, kako je protein nazvan prema Langerhans stanicama koje ga proizvode, teoretski bi bilo moguće potpuno zaustaviti širenje virusa HIV-a, koji uzrokuje AIDS.

"Uočili smo da Langerin može uništiti viruse u svom okolišu i tako spriječiti infekciju. A kako gotovo sva tkiva na površini naših tijela sadrže Langerhans stanice, smatramo da su naša tijela opremljena prirodnim defenzivnim mehanizmom od naprednih virusa", izjavio je glavni istraživač Teunis Geijtenbeek za HealthDay.

No, koliko god da ovo otkriće predstavlja vrlo biran napredak u sprečavanju širenja AIDS-a, to i dalje nije garancija da će ovi nalazi biti upotrebljivi u borbi protiv te smrtonosne bolesti.

"U sterilnom okruženju, ovo je nevjerojatno važno otkriće. Ali mnoge se stvari u sterilnom okruženju ne događaju na isti način kao u organizmu čovjeka ili životinje. Mislim da je to važno napomenuti, ali ovo je i dalje intrigantno otkriće", rekao je Dr. Jeffrey Laurence, direktor Laboratorija za istraživanje AIDS virusa u New Yorku.

P.V.