184.73.90.122 US

Znanstvenici: Svemir ima oblik Eiffelova tornja

srijeda, 26.5.2004. 23:43

SVEMIR izgleda kao Eiffelov toranj, a na vrhu mu je beskonačan šiljak, objavio je u srijedu jedan njemački fizičar.

Istraživači u Ulmu, rodnome gradu Alberta Einsteina, stvorili su model svemira kao izdužena trokuta nalik pariškoj znamenitosti, ali sa šiljkom koji ide dalje u beskonačnost.

Znanstvenici s ulmskoga sveučilišta nadaju se da će njihov model dovesti do revolucije u shvaćanju svemira. Vizualizacije su teške jer znanstvenici imaju matematički dokaz da svemir ima beskonačan oblik, ali konačan volumen.

"Prije su se znanstvenici trudili izbjegavati fundamentalne probleme kako bi stvorili model svemira, ali sve postojeće znanje kvantne fizike podržava naš model", objašnjava Frank Steiner, profesor teoretske fizike izvještaj o radu svoje ekipe.

"Ovo istraživanje još nije objavljeno, ali neslužbene reakcije u znanstvenome svijetu dosad su pozitivne", dodao je.

Raniji modeli, poput onoga u kojem je svemir nalik golemoj nogometnoj lopti, naišli su na osporavanja znanstvenika.