Bacajte rižu u ekran, stižu mladenci!

KLJUČNI PODACI
  • Tisuću i jedna beznačajna vijest, grafike koje prikazuju tijek cirkusa, objašnjenja zašto je sve to ustvari bitno i silovanje gomilom nepotrebnih informacija koje se u konačnici mogu svesti na jednu jedinu stvar - netko se ženi
  • Toliku su pažnju u posljednje vrijeme imali samo potresi u Japanu i presuda generalima, a složit ćete se da svatovi u Londonu jednostavno nemaju istu težinu
Piše: Hrvoje Marjanović
petak, 29.4.2011. 09:32
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Bacajte rižu u ekran, stižu mladenci!

Foto: AFP

KADA vidite koliku su dramu hrvatski mediji stvorili oko kraljevskog vjenčanja, morate se zapitati radi li se o internoj zajebanciji ili je stvarno riječ o nečem što zaslužuje toliko medijskog prostora. Vjenčanje ko vjenčanje. Nije da će za istim stolom sjediti Mswati III., kralj Svazija, princ Albert od Monaka i Jadranka Kosor, princeza Nedođije, jer tada bi barem bilo zabavno gledati našu premijerku kako nabada čestitku na svom izmišljenom jeziku: "Kejt end Viljem, aj tu ju viš handrt jir hepi end ibidabi velkam tu kroejša, aj, em… Živjeli mladenci". Tisuću i jedna beznačajna vijest, grafike koje prikazuju tijek cirkusa, objašnjenja zašto je sve to ustvari bitno i silovanje gomilom nepotrebnih informacija koje se u konačnici mogu svesti na jednu jedinu stvar - netko se ženi.

Toliku su pažnju u posljednje vrijeme imali samo potresi u Japanu i presuda generalima, a složit ćete se da svatovi u Londonu jednostavno nemaju istu težinu. Lijepo je kad se mladi vole, ali koga stvarno briga? Najčešće ne želite pogledati ni DVD vjenčanja nekog iz uže obitelji, a kamoli da bi svoj dnevni raspored mijenjali zbog prijenosa vjenčanja na kojem bi najveće uzbuđenje mogla biti kiša.

Kiša. Drugim riječima, ako kraljevsko vjenčanje nećete pratiti napucani LSD-om, teško da ćete se posebno zabaviti jer najave govore samo jedno - svijet je poludio za nečim, a malo tko može objasniti zašto. Sjedite, čitate i pokušavate odgonetnuti je li vam što promaklo. U redu, on je princ, a ona "obična" djevojka, ali to su ljudi koji su do prije dva tjedna bili nebitni kao Mamić kad ne luduje.

Nemam posao, ali kao da sam pozvan

Ipak, mora vas šokirati podatak da će vjenčanje navodno pratiti dvije milijarde gledatelja, a kada se netko tako hrabro razbacuje suludim brojkama, to mora biti istina. Neki tvrde da je razlog tolike popularnosti činjenica da milijuni vjeruju u priču o Pepeljugi jer "princeza iz puka" stvara lažnu sliku da svaka djevojčica i žena danas-sutra može završiti u naručju princa na bijelom konju. Princa s kojim će potpisati suludi predbračni ugovor kojim i službeno postaje vlasništvo Kraljevske obitelji koja ju tjera da u slučaju razvoda drži jezik za zubima i samo se povremeno viđa s djecom. Dakle, ne možemo govoriti ni o nekoj ljubavi iz bajke jer cijeli taj cirkus djeluje kao prilično gadljiv poslovni čin. Stvari su vjerojatno funkcionirale bolje kada ljudi nisu imali uvid u te sitne detalje pa su duže vremena mogli živjeti u zabludi.

No, navodne dvije milijarde gledatelja u tu bajku želi vjerovati i ne treba im rušiti kule o karata. Sve u svemu, lijepa brojka. Tisuće nezaposlenih Hrvata sutra će u svojim vlažnim izbama imati prilike uživati u prijenosu kraljevskog vjenčanja jer samo oni koji nemaju pametnijeg posla u stanju su blejati u šest i pol sati dug prijenos nečeg toliko besmislenog. Ako ništa drugo, bit će to savršen nacrt za sve one balkanske zaljubljenike u kič koji će u dogledno vrijeme praviti minijaturne verzije kraljevskog vjenčanja pod šatorima, s gomilom poznatih uzvanika i zabavnjakom bez važnije gaže koji će prije glavne večere otpjevati "Odvest ću te na vjenčanje".

Ekstrakt preseravanja

Grafike koje prikazuju put kojim će se mladenci kretati do Westminsterske opatije, izdrkavanje s kočijama, paradiranje, što tko nosi i tko će uveličati ovaj veliki događaj, obraćanje s balkona, prelet Kraljevskog zrakoplovstva i slične papazjanije. Kada bi htjeli izvući ekstrakt preseravanja u najčišćem obliku, zapakirati ga i prodavati ga naivcima fasciniranim ovakvim budalaštinama, to bi mogli učiniti samo na jednom mjestu - na kraljevskom vjenčanju.

No, iz cijele ove ludosti možemo izvući jednu pouku. Naravno, riječ je o pouci koja spada u sferu marketinga, obmane i spina. Naime, ako ste britance uspjeli uvjeriti da ovo monstruozno slavlje incesta uistinu vrijedi 29 milijardi kuna, osam tisuća televizijskih ekipa da se ovo isplati prenositi, novinare iz Hrvatske i svijeta da troše vlastiti novac da bi o ovom pisali kao o jednom od najvećih događaja godine i na kraju, uspjeli uvjeriti dvije milijarde besposličara da u tom uistinu upitnom spektaklu istinski uživa - radite jebeno dobar posao. Takav jedan majstor spina bio bi u stanju uvjeriti vas da se Liku isplati posjetiti samo zato jer postoji velika mogućnost da vas rastrga mrki medvjed. Takav bi vas čovjek mogao uvjeriti da četveročlana obitelj može živjeti na jednom minimalcu. Takav bi vas čarobnjak mogao uvjeriti čak i u nemoguće - da je HDZ jedini pametan izbor za Hrvatsku.

U redu, treba biti realan, nitko vas ne može uvjeriti u ovo posljednje.

> Ostale komentare autora možete pročitati ovdje