BMW H2R - višestruki rekorder s pogonom na vodik

Piše:
ponedjeljak, 27.9.2004. 11:05
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

BMW H2R -  višestruki rekorder s pogonom na vodik

OBARANJEM čak devet rekorda BMW-ov koncept H2R prikazuje mogućnosti alternativnih pogona, kao što je vodik, u sasvim novom svijetlu. Bavarski gigant, očito, ozbiljno razmišlja o ostvarivanju vizije prema kojoj će vodik zauzeti mjesto konvencionalnih goriva

"Devet rekorda je početak nove ere vodika. BMW-ova tehnologija je daleko napredovala i sada moramo zajedno s politikom i energetskim gospodarstvom započeti ostvarivanje naše vizije", naglasio je prof. Goeschel,  član uprave BMW grupacije, odmah po završetku uspješne (rekordne) vožnje u Miramasu (Francuska).

Tehnički podaci koncepta H2R koji je trenutno izložen na salonu u Parizu su impresivni. 12-cilindarski motor sa 6 litara obujma raspolaže s preko 210/285 kW/KS. Motor sa unutarnjim izgaranjem na vodik bazira se na benzinskom motoru BMW-a 760i i raspolaže s najmodernijom tehnologijom kao što Valvetronic varijabilno upravljanjem ventila. Modifikacija se tiče ponajprije ubrizgavanja goriva, koje je BMW uskladio specifičnim svojstvima vodika. Sve funkcionira besprijekorno, ubrzanje do 100 km/h  vodikov stjegonoša apsolvira za 6 sekundi i ubrzava sve do 302.4 km/h.

Prototip H2R je tijekom vožnje u kojoj su se izmjenjivala tri tvornička vozača (Alfred Hilger, Joerg Weidinger i Guenther Weber ) oborio devet rekorda i postigao sljedeće rezultate:

- 1 kilometar s "letećim startom": 11.993 s, 300.190 km/h
- 1 milja s "letećim startom": 19.912 s,  290.962 km/h
- 1/8 milja iz mirovanja: 9.921 s. 72.997 km/h
- ½ kilometar iz stojećeg starta: 17.269 s, 104.233 km/h
- 1 milja iz stojećeg starta: 36.725 s, 157.757 km/h
- 10 milja iz stojećeg starta: 221.052 s, 262.094 km/h
- 1 kilometar iz stojećeg starta: 26.557  s, 135.557 km/h
- 10 kilometara iz stojećeg starta: 146.406 s, 245.892 km/h

BMW-ov lov na rekorde je praktično prikazao mogućnosti vodika kao pogonskog sredstva budućnosti, te prezentirao vrhunska tehnološka dostignuća, koja su pokazala  zrelost BMW-ovog razvoja motora na vodik. Idući korak se nameće sam po sebi, a to je implementacija vodika u serijski automobil. Da, vrlo brzo će javnosti biti predstavljena serijska bi-fuel izvedba serije 7.

Miljenko Nikolić