Citroen C4 – inovacija sa stilom
CITROEN je danas objavio prve službene fotografije dugoočekivanog nasljednika Xsare, koji će premijerno biti predstavljen u jesen na salonu automobila u Parizu.
Dolaskom Citroenovog aduta u srednjoj klasi francuski proizvođač je još jednom pokazao svu svoju raskoš. C4 je posljednji izrazito bitan model kojim završava obnova game započeta s C5 i novim sustavom označavanja proizvoda. Svi modeli s imenom u kombinaciji slova C i brojke odreda su obogatili automobilski svijet svojim prisustvom.
C5 je originalnom koncepcijom s izraženom visinom i petim vratima donio revolucionarnu prostranost, C3 je od prvog dana postao miljenik nježnijeg spola, a C2 si priskrbio titulu prvog trendseterskog Citroena. Nemojmo zaboraviti niti C3 Pluriel, prvo multifunkcijsko vozilo, te C3 X-Treme, terensku izvedbu simpatičnog C3. Zahvaljujući njima Citroen je u najkraćem roku od pomalo bezlične game proizvoda stvorio paletu ljepotana izvanrednih karakteristika i inovativne koncepcije.
Ohrabren uspjehom, Citroen ide dalje i po prvi puta predstavlja C4 odnosno dva vozila u jednom. Upravo tako, jer dvije karoserijske izvedbe se međusobno toliko razlikuju da se bez imalo grižnje savjesti može reći da je riječ o dva stilski različita automobila. Time se nastavlja Citroenova tradicija ponude neekoliko komplementarnih automobila u svakom segmentu čime se omogućuje zadovoljenje raznovrsnih potreba kupaca.
Aerodinamičan dizajn nabijen emocijama
Bilo da se radi o coupe izvedbi ili limuzini, jedno je sigurno, C4 je s koeficijentom otpora zraka od 0.28 najbolji u klasi. Naglašena aerodinamičnost vanjskih linija odiše harmonijom, ali i utječe na dinamičke karakteristike vozila, prije svega na potrošnju goriva i nižu razinu buke.
Obje karoserijske izvedbe posjeduju identičan prednji kraj, a idući prema straga razlike su sve očitije da bi na kraju kulminirale potpuno različitim koncepcijama stražnjeg kraja. Pogled na bočne linije otkriva da limuzina posjeduje dodatni par stakala i nešto smireniji pad prema petim vratima, dok coupe završava izrazito oštrim linijama i polegnutim petim vratima s okomito odrezanim završetkom.
Takvim dizajnerskim izletima su oba modela dobila na osobnosti. Limuzina, odnosno hatchback s zaobljenom stražnjicom igra na kartu prostranosti i sklada, dok razigrani stražnji kraj coupe-a s dva staklena elementa i zakošenim svjetlima doprinosi sportskoj nastrojenosti.
Kada model nastane na osnovi jedne od najljepših dizajnerskih studija u posljednjih nekoliko godina, uspjeh ne može izostati. Tako je i u slučaju C4, gdje se coupe uvelike oslanja na koncept C-Airdream (2002. g), a limuzina na C-Airlounge (2004. g).
High-tech unutrašnjost
Inovativan stil nametnut dizajnom vanjštine nastavlja se u putničkom prostoru. Komforna kabina osmišljena je u modernom i nadasve opuštajućem tonu. Prednja armatura je izvedena po uzoru na monovolumene, gdje dominira centralno postavljen info-centar. Tu je i multi-funkcijski zaslon, koji vozaču pokazuje informacije na prozirnoj ploči. Optimalna čitljivost bez obzira na doba dana je osigurana putem automatske regulacije kontrasta, a na raspolaganju je i grafički ispis izbornika.
Ipak, najveća novost je ugradnja višenamjenskog upravljača s fiksnim dijelom opremljenog glavnim funkcijama za pomoć u vožnji (tempomat, regulator brzine) i udobnost (audio-sustav, telefon). Postavljenjem prekidača u fiksni dio doprinjelo se ergonomiji, jer je ova koncepcija kudikamo jednostavnija za korištenje od mnogobrojnih poluga, dosad uobičajenih za ovu klasu.
Opuštenoj atmosferi u kabini najnovijeg Citroena doprinosi ugradnja osvježivača prostora. Te višeslojna bočna stakla s boljom zvučnom izolacijom.
Naglasak na sigurnost
Sve veći zahtijevi za sigurnost kod europskih kupaca, ali i prava inflacija sigurnosnih trendova natjerala je Citroenove stručnjake da u C4 ugrade moštvo opreme koja doprinosi pasivnoj i aktivnoj sigurnosti putnika.
Ugradnja upozorenja za nenamjerno prelaženje horizontalne cestovne oznake je veliki korak u podizanju sigurnosti vožnje. Inovativni sustav, po prvi puta ugrađen u model ove klase, upozoriti će vozača ukoliko naprimjer na auto-cesti prijeđe obilježenu crtu, a da pritom nije aktivirao pokazivač smjera. Vozača upozorava vibrirajući mehanizam koji se aktivira na strani sjedišta s koje prelazi crtu.
Po uzoru na konkurenciju C4 će posjedovati zakretna prednja svijetla s Xenon tehnologijom čime je osjetno poboljšano osvjetljenje ceste u zavoju. Citroenov kompakt također ima i opremu koja se još nije udomaćila u segmentu, kao što je tempomat i sustav za nadzor tlaka u pneumaticima.
Od samog lansiranja, C4 će se nuditi u potpunoj paleti motora. Ponuda benzinski motora kreće se u rasponu od 1.4 16V (90 KS) pa sve do dvolitrenog agregata od čak 180 KS. Dizelsku gamu čine tri nova HDi motora u rasponu snage od 92 do 138 KS. Gotovo svi motori udovoljavaju Euro IV standardu emisije štetnih plinova izgaranja zahvaljujući modernoj arhitekturi i aktivnom filtru čestica (FAP).
Službeni tehnički podaci i cijene su zasad nepoznate, a biti će objavljeni do kraja ljeta. U svakom slučaju, već je sada jasno da se Citroen itekako dobro pobrinuo da dostojno konkurira domaćoj, ali i njemačkoj konkurenciji, koja će biti kompletirana dolaskom novog Ford Focusa. Bilo kako bilo, nakon prohladnog ljeta, sljedi nam vruća jesen.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati