Citroen C4 – inovacija sa stilom

Piše:
četvrtak, 15.7.2004. 14:04
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Citroen C4 – inovacija sa stilom

CITROEN je danas objavio prve službene fotografije dugoočekivanog nasljednika Xsare, koji će premijerno biti predstavljen u jesen na salonu automobila u Parizu.

Dolaskom Citroenovog aduta u srednjoj klasi francuski proizvođač je još jednom pokazao svu svoju raskoš. C4 je posljednji izrazito bitan model kojim završava obnova game započeta s C5 i novim sustavom označavanja proizvoda. Svi modeli s imenom u kombinaciji slova C i brojke odreda su obogatili automobilski svijet svojim prisustvom.

C5 je originalnom koncepcijom s izraženom visinom i petim vratima donio revolucionarnu prostranost, C3 je od prvog dana postao miljenik nježnijeg spola, a C2 si priskrbio titulu prvog trendseterskog Citroena. Nemojmo zaboraviti niti C3 Pluriel, prvo multifunkcijsko vozilo, te C3 X-Treme, terensku izvedbu simpatičnog C3. Zahvaljujući njima Citroen je u najkraćem roku od pomalo bezlične game proizvoda stvorio paletu ljepotana izvanrednih karakteristika i inovativne koncepcije.

Ohrabren uspjehom, Citroen ide dalje i po prvi puta predstavlja C4 odnosno dva vozila u jednom. Upravo tako, jer dvije karoserijske izvedbe se međusobno toliko razlikuju da se bez imalo grižnje savjesti može reći da je riječ o dva stilski različita automobila. Time se nastavlja Citroenova tradicija ponude neekoliko komplementarnih automobila u svakom segmentu čime se omogućuje zadovoljenje raznovrsnih potreba kupaca.

Aerodinamičan dizajn nabijen emocijama

Bilo da se radi o coupe izvedbi ili limuzini, jedno je sigurno, C4 je s koeficijentom otpora zraka od 0.28 najbolji u klasi. Naglašena aerodinamičnost vanjskih linija odiše harmonijom, ali i utječe na dinamičke karakteristike vozila, prije svega na potrošnju goriva i nižu razinu buke.

Obje karoserijske izvedbe posjeduju identičan prednji kraj, a idući prema straga razlike su sve očitije da bi na kraju kulminirale potpuno različitim koncepcijama stražnjeg kraja. Pogled na bočne linije otkriva da limuzina posjeduje dodatni par stakala i nešto smireniji pad prema petim vratima, dok coupe završava izrazito oštrim linijama i polegnutim petim vratima s okomito odrezanim završetkom.

Takvim dizajnerskim izletima su oba modela dobila na osobnosti. Limuzina, odnosno hatchback s zaobljenom stražnjicom igra na kartu prostranosti i sklada, dok razigrani stražnji kraj coupe-a s dva staklena elementa i zakošenim svjetlima doprinosi sportskoj nastrojenosti.

Kada model nastane na osnovi jedne od najljepših dizajnerskih studija u posljednjih nekoliko godina, uspjeh ne može izostati. Tako je i u slučaju C4, gdje se coupe uvelike oslanja na koncept C-Airdream (2002. g), a limuzina na C-Airlounge (2004. g).

High-tech unutrašnjost

Inovativan stil nametnut dizajnom vanjštine nastavlja se u putničkom prostoru. Komforna kabina osmišljena je u modernom i nadasve opuštajućem tonu. Prednja armatura je izvedena po uzoru na monovolumene, gdje dominira centralno postavljen info-centar. Tu je i multi-funkcijski zaslon, koji vozaču pokazuje informacije na prozirnoj ploči.  Optimalna čitljivost bez obzira na doba dana je osigurana putem automatske regulacije kontrasta, a na raspolaganju je i grafički ispis izbornika.

Ipak, najveća novost je ugradnja višenamjenskog upravljača s fiksnim dijelom opremljenog glavnim funkcijama  za pomoć u vožnji (tempomat, regulator brzine) i udobnost (audio-sustav, telefon). Postavljenjem prekidača u fiksni dio doprinjelo se ergonomiji, jer je ova koncepcija kudikamo jednostavnija za korištenje od mnogobrojnih poluga, dosad uobičajenih za ovu klasu.

Opuštenoj atmosferi u kabini najnovijeg Citroena doprinosi ugradnja osvježivača prostora. Te višeslojna bočna stakla s boljom zvučnom izolacijom.

Naglasak na sigurnost  

Sve veći zahtijevi za sigurnost kod europskih kupaca, ali i prava inflacija sigurnosnih trendova natjerala je Citroenove stručnjake da u C4 ugrade moštvo opreme koja doprinosi pasivnoj i aktivnoj sigurnosti putnika.

Ugradnja upozorenja za nenamjerno prelaženje horizontalne cestovne oznake je veliki korak u podizanju sigurnosti vožnje. Inovativni sustav, po prvi puta ugrađen u model ove klase, upozoriti će vozača ukoliko naprimjer na auto-cesti prijeđe obilježenu crtu, a da pritom nije aktivirao pokazivač smjera. Vozača upozorava vibrirajući mehanizam koji se aktivira na strani sjedišta s koje prelazi crtu.

Po uzoru na konkurenciju C4 će posjedovati zakretna prednja svijetla s Xenon tehnologijom čime je osjetno poboljšano osvjetljenje ceste u zavoju. Citroenov kompakt također ima i opremu koja se još nije udomaćila u segmentu, kao što je tempomat i sustav za nadzor tlaka u pneumaticima.

Od samog lansiranja, C4 će se nuditi u potpunoj paleti motora. Ponuda benzinski motora kreće se u rasponu od 1.4 16V (90 KS) pa sve do dvolitrenog agregata od čak 180 KS. Dizelsku gamu čine tri nova HDi motora u rasponu snage od 92 do 138 KS. Gotovo svi motori udovoljavaju Euro IV standardu emisije štetnih plinova izgaranja zahvaljujući modernoj arhitekturi i aktivnom filtru čestica (FAP).

Službeni tehnički podaci i cijene su zasad nepoznate, a biti će objavljeni do kraja ljeta. U svakom slučaju, već je sada jasno da se Citroen itekako dobro pobrinuo da dostojno konkurira domaćoj, ali i njemačkoj konkurenciji, koja će biti kompletirana dolaskom novog Ford Focusa. Bilo kako bilo, nakon prohladnog ljeta, sljedi nam vruća jesen.

Miljenko Nikolić

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije