Detroit: Amerika uzvraća udarac

Piše:
četvrtak, 16.1.2003. 17:33
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Detroit: Amerika uzvraća udarac

NAKON što su u Detroitu prikazane sve premijere i otkriveni noviteti, a salon je otvoren za javnost, novinari ne miruju. Oni pokušavaju izdvojiti najznačajnije izloške, a svoj prijedlog ponudio je i auto-magazin AutoWeek.

Prema AutoWeek-u najznačajniji noviteti su odreda domaći proizvodi, i to naravno koncepti.

Prvi je Cadillac Sixteen, koncept kojim Amerikanci očito daju odgovor na najnovije luksuzne modele sa europskim predznakom.

Tu se prije svega misli na Maybach i novi Rolls Royce Phantom, automobile koji i nemaju prave konkurencije. Američka auto-industrija jednostavno nema niti jedan značajniji model, koji bi se mogao svrstati u taj segment.

Cadillac, najvjerojatnije najluksuznija američka marka nudi odgovor u obliku koncepta, koji ukoliko uđe u serijsku proizvodnju stvarno donosi revoluciju. I dok se još može prigovoriti na dizajn (nekima se neće svidjeti) teško je ostati ravnodušan na podatak da je u vozilo ugrađen motor sa čak 16 cilindara.

Upravo je motor najbolja karika, jer su američki inženjeri uspjeli postići impresivan napredak. Golemi V16 motor ima “kamionski“ obujam od čak 13.6 litara i pritom teži manje od 330 kg, ili kao jedan V8 agregat. 1.000 KS snage i 1.360 Nm sasvim je dovoljno da se nosi sa konkurencijom koja je osjetno slabija. Činjenica da je kod posjetitelja motor privukao istu pažnju kao i ostatak koncepta govori dovoljno.

Drugi na popisu je Ford 427, također koncept. Ford ovim konceptom nastavlja posao započet prije dvije godine (Fourty-Nine Concept), a to je povratak klasičnih vrijednosti. Još jednom je uspješno iskorištena tradicija i stvoreno vozilo koje dizajnerski savršeno odgovara američkoj psihi.

Posebne pohvale Ford dobija i na račun motora. Uikatni V10 iz 7 litara razvija 590 KS i budi nadu da bi Ford uskoro mogao krenuti u serijsku proizvodnju slične cestovne krstarice. Dodatni poticaj će biti i što je proglašen najboljim konceptom na salonu.

Za najvažniji novitet AutoWeek je izabrao Ford  Mustanga. Tu se u potpunosti slažemo, jer Mustang je automobil, koji je velikim slovima upisan u američku (i svijetsku) automobilsku povijest.

Stoga, njegova inkarnacija zaslužuje ovakvu pozornost. Ona je i više nego opravdana, jer će se Mustang sigurno naći u serijskoj proizvodnji. Očito je da Ford nakon uspjeha obnovljenog Thunderbirda ima više hrabrosti i s manje straha „riskira“.

Jedini europski predstavnik kojeg Autoweek smatra značajnim je Aston Martin. AMV8 Vantage je prvi model, koji bi cijenom trebao omogućiti značajniji rast interesa za ovu marku.



Istina, Aston Martin u SAD-u stoji sve bolje. Dok je 1994. godine prodao svega 42 primjerka, prošlu je godinu okončao sa čak 500 prodanih vozila. Međutim dolaskom baby-Astona ta brojka bi se do 2006. godine trebala povećati na 2.000.



Iako izabran pobjednikom u rubrici „Most fun“, novi Aston Martin je krajnje ozbiljan sportski model. Izuzetan dizajn, neupitne performanse i dotjeranost vozila do krajnjih detalja pokazuju da će automobil biti uskoro spreman za tržište.

Velika prednost sigurno će mu biti i mogućnost ugradnje V12 motora, što konkurencija zasada ne može ponuditi. Jedina prepreka mogla bi biti cijena koja neće biti ispod 100.000 €.

Svi američki mediji raspisali su se o domaćim konceptima, od kojih mnogi, ruku na srce, ne donose ništa revolucionarno.

Predstavnici iz ostatka svijeta su zanemareni. Rolls Royce je zasjenio „njihov“ koncept, BMW xActivity kao da ne postoji, a isto vrijedi i za japanske predstavnike. Detroit je ipak parada američkih koncepata, a za to su krivi i inertni neamerički proizvođači.

Ono što je dobro u Detroitu je značajan pomak u kvaliteti američkih automobila, te tehnološki napredak.

Index.hr Teme: Detroit Auto Show

Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije