Fisker: Veliki korak naprijed

Piše:
nedjelja, 4.11.2007. 10:13
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Fisker: Veliki korak naprijed

JEDAN od najmlađih brandova u svijetu automobila spreman je za svoj veliki korak. U Detroitu će premijerno predstaviti svoju prvu studiju sportske limuzine koja ima sve preduvjete da ugrozi čak i Porscheovu Panameru.

Proteklih nekoliko sezona Fisker je egzistirao na dvama modelima tehnološki temeljenima na njemačkim premiumima. Coupe Latigo CS temeljen je na BMW-ovoh "šestici", dok cabrio model Tramonto koristi mehaniku Mercedesovog SL. U oba slučaja proizvodnja je ograničena na oko 150 primjeraka godišnje.

No, Henrik Fisker i Bernhardt Koehler, utemeljitelji tvrtke, smatraju da mogu ponuditi puno više od toga. Gotovo dva desetljeća rada u vrhunskom okruženju (Aston Martin. BMW, Designworks) stvorilo je neraskidive veze s automobilskim svijetom. Bogato iskustvo i spremnost na rizik Fiskeru otvaraju širom vrata.

Novi model bit će predstavljen za dva mjeseca u Detroitu na NAIAS-u. Radi se o projektu sportske limuzine s hibridnim pogonom. Zvuči obećavajuće, no prava stvar tek slijedi. Automobil je razvijen u suradnji s tvrtkom Quantum Technologies, s kojom je i stvorena potpuno nova tvrtka Fisker Automotive. Inače Quantum ima jake reference u obliku višegodišnje suradnje s velikim klijentima poput GM-a, Toyote i NASA-e. Pridodamo li svemu i nedavno vrbovanog Thomasa Fritza, nekadašnjeg BMW-ovog inženjera, koji je sjeo na mjesto šefa razvoja, stječe se dojam kako ovaj projekt itekako drži vodu.

Fisker Automotive je zasad otkrio taman toliko da konkurencija digne zvona na uzbunu. Razvijena je potpuno nova platforma, a prvi renderi potvrđuju kako se radi o sportskoj limuzini vrlo uspješnog dizajna (visok kao Porsche 911). Tajna uspjeha leži u inovativno postavljenom pogonskom sustavu. Naime, baterije su smještene u sredinu vozila, čime su ostvareni preduvjeti odlične dinamičke stabilnosti.

Da, Fiskerov novitet može i na struju (plug-in hybrid), i to oko 80 km. Najavljena je i ukupna autonomija od 1.000 km, kao i potrošnja od nevjerojatnih 2,35 l/100 km. I sve to po cijeni od samo 80.000 USD. Ako je sve rečeno i djelomično istiniti ne treba sumnjati u uspjeh plana koji predviđa godišnju prodaju od 15.000 primjeraka.

M.N.