Ford F-150 – Pick-up za 21. stoljeće

Piše:
utorak, 14.1.2003. 16:13
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Ford F-150 – Pick-up za 21. stoljeće

FORD slavi 55 godina serije F, modela koji je već 26 godina najprodavaniji pick-up. Nova generacija serije F donosi dosad neviđena rješenja, kojim ovo nekad radno prijevozno sredstvo postaje vozilo za svakodnevnu uporabu.

Novi F-150 predstavljen je prije nekoliko dana u Detroitu. Iako je malotko vjerovao, glavni dizajner J. Mays nije lagao, novi F model većinom se oslanja na prošlogodišnji koncept Mighty F-350 Tonka. Pick-up djeluje samouvjereno, a naprosto opčinjava svojim robusnim i moćnim nastupom.

Za pokretanje modela, koji će sigurno postati bestseler u klasi, odabran je detaljno obmovljeni 5.4 V8 benzinski motor Triton serije. U odnosu na prethodnika, motor isporučuje 15 % veću snagu, odnosno maksimalnih 300 KS pri 5.000 o/min. Proporcionalno je narastao i maksimalni zakretni moment i sada iznosi 495 Nm pri 3.750 o/min. Ono što je bitnije, Fordovo strojari uspjeli su optimizirati rad motora i drastično smanjiti buku i zagađenje. Naime, proizvođač je htio napraviti pick-up, koji će karakteristikama biti puno bliži modernim SUV vozilima nego što to izgledom daju naslutiti.

Najbolji pokazatelj F-ovih mogućnosti su podaci, kao što je na primjer ukupna nosivost od 1.315 kg, ili pak maksimalna dopuštena masa za vuču (4,3 tone).  

F-150 je u apsolutno svim područjima bolji od prethodnika. Primjera radi, nosivi okvir ima 9 puta bolju torzijsku krutost, uz 50 % veću otpornost na savijanje. Cjelokupno podvozje je obnovljeno, a po prvi puta u ovoj klasi je primjenjen aluminij i njegove legure. Potpuno novi upravljački sustav sa progresivnim servo-uređajem pruža puno bolju upravljivost. Prvi testovi pokazali su da ovaj pick-up pruža i dalje dobre terenske sposobnosti, ali i izvanredne performanse na cesti. To se prije svega odnosi na stabilnost i udobnost, koja je sad na razini puno skupljih (i razvikanijih) terenaca.

Kako ne bi sve ostalo na performansama, stvoritelji novog modela su se odlučili „poigrati“ i sa uređenjem interijera, koji je na dosadašnjim modelima bio sporedan. Klasična boljka pick-upova zasigurno je skučenost, što posebno vrijedi za stražnju klupu, ukoliko je ima. F-150 i tu postavlja standarde, jer uz povećanu dozu udobnosti, nudi i petnaestak centimetara dulju kabinu, što će najviše osjetiti putnici na stražnjim sjedalima. Kupci će moći birati između tri veličine kabina (Regular, Supercab,Supercrew), koje se razlikuju dimenzijama i brojem vratiju. 

Niti jedan model u ponudi ne može se pohvaliti tolikim mogućnostima osobnog utjecaja pri uređenju interijera. Kupac, uz poduži spisak serijske i dodatne opreme, na raspolaganju ima nekoliko tonova i vrsti tkanina, a po želji može izabrati čak i metalne odnosno drvene umetke.

U svakom slučaju riječ je o prvom pick-up vozilu, koje se toliko približilo luksuznim terencima, da prave razlike i nema. Visok stupanj udobnosti, limuzinski komfor, funkcionalnost i relativno dobre performanse karakteristike su koje krase F-150. Za kraj, recimo samo da je elektronska logistika pogona "posuđena"  od novog Range Rovera.