Ford Focus je stigao

Piše:
utorak, 7.9.2004. 17:13
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Ford Focus je stigao

FORD Europa će 23. rujna u Parizu predstaviti novi Ford Focus predstavnicima medija iz cijelog svijeta.  Prigodno, Fordova tema salona je La Collection Focus.

Ford u Parizu predstavlja gotovo cijelu obitelj Focus, što će reći kompaktnu izvedbu s tri i pet vrata, te uvijek dobrodošao karavan. Sasvim dovoljno za uspješni nastavak priče zvane Focus. Naime, ovaj model je u proteklih šest godina prodan u četiri milijuna primjeraka, a i danas se uspješno hrva s novopridošlim rivalima.

Vanjski dizajn

Glatko oblikovane linije koje se protežu novim Focusom jamče da sve inačice, bez obzira na oblik karoserije, dijele jedan dizajnerski DNK. Skladne i izražajne linije Focusa su evoluirale što je posebno vidljivo na boku vozila.

Profil vozila otkriva nešto niži prednji kraj i intenzivniju položenost stražnjeg dijela. Najdramatičnija i najočitija razlika između Focusa i njegovih konkurenata je straga. Stvoren je čvrst profil straga koji dozvoljava izvedbi s tri vrata da izgleda uvjerljivo kao coupe.

Iz svakog kuta je vidljivo da je novi Focus veći od svojeg prethodnika. Moćni nastup ostvaren većom širinom potenciraju otvoreniji i rašireniji lukovi kotača dobro uklopljeni u sveukupni dizajn.

Pomicanjem prednjeg stupa za 100 mm, dobiven je dodatni prostor i sigurnost u slučaju sudara dok je u pogledu vanjskog oblikovanja, dizajnerima omogućeno da novoj obitelji Focus daju originalan obris.

Najdramatičnija i najočitija razlika između Focusa i njegovih konkurenata je straga. Stvoren je čvrst profil straga koji dozvoljava izvedbi s tri vrata da izgleda uvjerljivo kao coupe.

Karavan utjelovljuje ponešto sportskiju figuru donoseći novi pojam elegancije i držanja u dizajn koji je ostao funkcionalan i prostoran.

Unutrašnjost – korak naprijed

Osnovni cilj Fordovih inženjera je bilo stvoriti potpuno novo ozračje u kabini. U novom Focusu ima mjesta samo za vrhunske materijale, a u pogledu dizajna nije dopuštena konfekcija. Tako bi otprilike glasio naputak kad se krenulo u razvoj interijera.

Poseban naglasak dan je na pravilan odabir kombinacija boja interijera, jer se pokazalo da upravo ova domena ima vrlo značajan utjecaj na ukupni dojam. Bogat svijetloplavi interijer je novost na  Sport i Titanium modelima. U kombinaciji sa svjetlo sivom bojom u donjem dijelu interijera, plavi tonovi daju unutrašnjosti Focusa topao i prozračan osjećaj. Crna boja ostaje kao opcija u svim modelima.

Timovi za odabir boja eksterijera i interijera usko su surađivali kako bi boje bile kompatibilne u mogućnostima izbora za kupca i serijama koje sada uključuju pet razina: Ambiente, Trend, Sport, Ghia i Titanium.

Nadalje, svi materijali kod novog Ford Focusa alergološki su ispitani te udovoljavaju strogim standardima baziranim na TÜV-u, kao i  kod Focusa C-MAX.

Nove tehnologije dostupne svima

Focus premijerno donosi u svoju klasu nekoliko novih tehnologija koje su razvijene s naglaskom na praktičnost. Slijede neki od njih:

KeyFree System - interaktivno djelovanje izravno s automobilom za otključavanje bez nespretnosti.

Solar Reflect Windshield - vjetrobransko staklo blokira gotovo pet puta više razinu zračenja u odnosu na standardno zatamnjeno staklo, značajno poboljšavši učinkovitost klima uređaja.

Adaptive Front Lighting System - tehnologija koja vodi snop glavnih svjetala u liniju s prednjim kotačima. Ford koristi klasična halogen svjetla radije nego xenon tehnologiju čineći opciju manje skupom i pritom dostupniju većem broju kupaca.

Blue Tooth™ Hands Free Phones - bežična tehnologija koja dozvoljava nesmetanu vezu s mobilnim telefonima

Voice Control - hands-free komande za radio, telefon, klimu i navigacijski sustav

In-Car Entertainment - optimizirani Ford sistemi dostupni su u cijeloj seriji, s vrhunskim zvukom, te izmjenjivačem za 6 CD-a ili MP3 sustavom s jednostrukim CD-om i  četiri zvučnika od 20 W.

Rear Seat Entertainment - MP3 audio sustav s visoko pozicioniranim ekranima za DVD ili igrače konzole u karavanu.

Vozne osobine ostaju glavni adut

Novi Focus oblikovan je kako bi nastavio proslavljene vozne karakteristike originala. Iznimno čvrstu karoseriju upotpunjuje sustav stražnjeg ovjesa pod imenom Control Blade i čvrsti podokvir šasije. Sve to doprinosi udobnosti i voznim svojstvima karakterističnim za Focus.

Produljeni međuoosovinski razmak (+ 25 mm) i širi trag kotača (+40 mm) daju novom Focusu uvjerljiviji izgled, ali i bolju stabilnost s jedne strane i više komfora za putnike s druge. Prostor za koljena i ramena je daleko veći, a unatoč novoj liniji krova i poklopca prtljažnog prostora, prostor za glavu u stražnjem dijelu vozila ostaje velikodušan, a prtljažni prostor je povećan za 10 % (385 litara).

Smirenost i spokoj vozačke okoline osiguran je sa 20 % debljim prednjim staklima, dvostrukom zaštitom na vratima, te pjenastom izolacijom u predjelu motora. Neželjene zvukove iz okoline reducirati će posebno oblikovane šupljine u stražnjem dijelu karoserije.

Struktura karoserije Focusa također igra važnu ulogu u voznim kvalitetama automobila. Torzijska krutost je povećana 10 % što je s obzirom da je prethodnik bio predvodnik klase, odlično postignuće.

Visok stupanj sigurnosti

Novi Focus ima strukturu koja je oblikovana da zaštiti svoje putnike unutar lagane, ali visoko učinkovite ćelije. Čine ju sekcije od čelika povišene čvrstoće koje su međusobno zavarene laserom. Ćelija oko putnika i energetska ovojnica (apsorbira zone udarca) su prošle opsežna testiranja i kontrolu najjačih kompjutera u industriji. Verifikacija je obavljena u najsuvremenijem centru za ispitivanje sigurnosti, Volvo Safety Centru u Švedskoj.

Više prostora dobiveno je kontroliranim odvajanjem čvrstih komponenti šasije od donjeg dijela karoserije, koji dozvoljava udaru energije da prođe ispod čvrste ćelije oko suvozača, izbjegavajući opasne deformacije donjeg dijela karoserije.

Nova ojačanja unutar otvora vrata smanjuju deformacije A-stupa i prednje armature, dok ojačanja smještena između A-stupova stabiliziraju bočni dio karoserije i tako sprečavaju prodor energije udarca do upravljača i papučica.

Kao standardnu opremu Focus ima prednje i bočne zračne jastuke, te zračne zavjese kao opciju.

Širok spektar motora

U novi Focus ugrađen je novi motor snage 115 KS. Riječ je 1.6-litarskom Duratec TI-VCT motoru s dvostrukom neovisnom varijabilnom tehnologijom bregaste osovine.  Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing) poboljšava protok zraka kroz motor i pruža veći moment te smanjuje prosječnu potrošnju goriva za 5 %. Novi motor povećava raspon benzinskih motora Focusove obitelji koji uključuje 16-ventilske motore (1.4/80 KS, 1.6/100 KS. 2.0/145 KS).

Raspon dizelske ponude obuhvaća 1.6 (109 KS) i 2.0 (136 KS) Duratorq TDCi motore koji su debitirali s Focusom C-MAX. Kako bi se poštovale norme emisije ispušnih plinova, predviđen je Diesel Particulate Filter. Oba motora se ističu povoljnom krivuljom isporuke okretnog momenta i niskom potrošnjom goriva.

Fordov novi sustav prijenosa, Durashift CVT (Continuously Variable Transmission) dostupan je na modelima koje pokreće 1.6 litarski Duratorq TDCi motor. Razvio ga je Ford sa ZF-om, a kombinira potpunu automatiku i 7-stupanjski ručni prijenos.

Ostale novosti u Parizu

Ford Fiesta ST, uzbudljiv novitet u Fordovoj ponudi automobila visokih performansi, pojavljuje se u Parizu prije svojeg uvođenja krajem 2004. godine. Razvijao ju je Fordov TeamRS, a pokreće je Duratec motor od 150 KS.

Fiestina linija dobiva još jednu sportsku inačicu s najavom nove Fieste S (Sport), mlađeg brata Fieste ST. Fiesta S dijeli vizualne i dinamičke karakteristike sa svojim bržim bratom, ali ima svoju osobnost i jedinstvenu šasiju i ovjes. Bazirana na Fiesti s tri vrata, nudi izbor dva motora (1.6/100 KS i 1.6 TDCi/90 KS)

Dva nova pogonska agregata predstavljena u ekskluzivnoj i ograničenoj proizvodnoj seriji nazvanoj Titanium X, povećavaju već snažnu prisutnost Ford Mondea na europskom tržištu velikih automobila. Mondeov novi 2.2 litarski Duratorq TDCi motor od 155 KS pruža najveći izlaz snage i momenta (360 - 400 Nm) za čeverocilindrični motor u svojoj  klasi. Izbor benzinskih motora proširen je s novom verzijom 204 KS snažnog V6 motora koji je nastao iz Mondea ST220.

Dva nova motora i novi, šesterobrzinski mjenjač dostupni su sada kod Transita uključujući i novi motor od 137 KS, 2.4 litarski Duratorq TDCi motor. Osim što je najsnažniji Transitov dizelski motor ikada, novi TDCi pruža moment od 375 Nm pri 2000 o/min. Oblikovan je kako bi zadovoljio rastuću potražnju za snažnijim panel vanovima sposobnim da prijeđu ogromne udaljenosti na glavnim europskim prometnicama. Novi je i 2.4 litaski Duratorq TDdi motor od 115 KS.

Miljenko Nikolić