Hibridi sve popularniji u SAD-u
NAKON što su uzori mnogih Amerikanaca prigrlili hibridne automobile, ekološka svijest je u SAD-u svakim danom sve izraženija. Poznati pjevači, holivudske zvijezde, pa čak i političari odbacuju oktanske monstrume i opredjeljuju se za štedljive i neupadljive hibride.
Iako se u prvi mah mislilo da novi hir neće prihvatiti šira javnost, najnoviji prodajni rezultati potvrđuju pozitivna kretanja na američkom tržištu automobila. Prema istraživanju organizacije R. L. Polk & Co, tijekom prošle godine SAD-om je prometovalo 43.345 hibrida što je za čak 25.8 % više nego u 2002. godini. Od Amerikanaca se svašta moglo očekivati, ali da će u tako kratkom roku postati toliko štedljivi i tako drastično povećati ekološku svijest nije nitko prognozirao.
U zemlji gdje je V6 motor standard, a dizelski motor raritet, očito se ubrzanim tempom preodgaja nacija. Još prošle godine statistika je bila neumoljiva iznijevši u javnost podatak da potrošnja goriva prosječnog američkog vozila raste iz godine u godinu. Međutim, agresivna marketinška kampanja i potpora vlasti urodili su plodom.
Prvi su reagirali Japanci lansiravši prije par godina čitavu gamu hibridnih modela. Omiljeni model je Honda Civic s 21.750 prodanih primjeraka i 50-postotnim udjelom, dok je na drugom mjestu Toyota Prius, koja s 20.387 registracija drži 47 % tržišta.
No nisu svi modeli objeručke prihvaćeni. Možda najbolji primjer je Honda Insight, koja je prodana u svega 1.298 primjeraka i drži preostalih 3 % tržišta. Međutim, Honda nije posustala, pa je nakon neuspjeha inovativnog, ali nepraktičnog modela Insight, lansirala Civic Hybrid, čija prodaja je prošle godine skočila za punih 25 %.
Najviše hibridnih vozila registrirano je u Los Angelesu (4.701), dok se na drugom mjestu nalazi Washington (4.024).
Primjera radi, višemilijunskim New Yorkom trenutno prometuje tek 1.768 vozila s hibridnim pogonom.
Veliki uspjeh japanskih proizvođača natjerao je inertne američke proizvođače da se pokrenu. Prvi reagira Ford, koji najavljuje nekoliko modela već tijekom ove godine. Posebno atraktivni su upravo SUV modeli, pa će gotovo sve marke u tom segmentu ponuditi barem jedan hibridni model.
Amerikanci će se uglavnom bazirati na pick-up modele, uz izuzetak Forda, dok će japanske marke ponuditi hibridne izvedbe poznatih luksuznih terenaca. Od limuzina, prve hibride bi trebala ponuditi Honda (Accord), te Ford, čiji će hibrid biti razvijen na osnovi Mazde 6.
Profil kupaca
Istraživanje je pokazalo da se za kupovinu hibridnog vozila uglavnom odlučuju nešto stariji ljudi s neznatno većim primanjima. Jezikom brojki statistički podatak kaže da je riječ o 49.6 godina starom kupcu s godišnjim primanjem u iznosu od 78.350 USD. Također, u 38.8 % slučajeva riječ je o ženama.
Kad su u pitanju kupci klasičnih automobila situacija se neznatno razlikuje. Prosječni kupac automobila pokretanog motorom s unutrašnjim sagorijevanjem ima 47.6 godina, prosječna godišnja primanja od 71.576 USD i u 36 % slučajeva je riječ o ženi.
Honda Insight
Honda Civic
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati