Honda NSX: Odlazak legende

Piše:
subota, 16.7.2005. 10:42
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Honda NSX: Odlazak legende

JEDAN od najcjenjenijih japanskih automobila u novijoj povijesti odlazi u povijest. Honda Motor Co., Ltd. objavila je da će uskoro zaustaviti proizvodnju modela NSX.

U svojih petnaest godina postojanja NSX je stekao mnoštvo poklonika širom svijeta. Model je predstavljen daleke 1989. godine, a o njegovim kvalitetama najbolje govori činjenica da je svih ovih godina zadržao popularnost usprkos činjenici što se nije značajno mijenjao. Prozvan japanskim Ferrarijem, NSX je svojom koncepcijom i mogućnostima značajno unaprijedio automobilsku industriju.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Tijekom desetljeća i pol egzistencije NSX je konstantno unaprjeđivan. Motor je osnažen, uvršten je novi mjenjač s šest stupnjeva prijenosa, a u vizualnom smislu najveća promjena bilo je odustajanje od pomičnih prednjih svjetala. U ponudi se našla i Type-T izvedba s otvorenim pogledom u nebo, a prava poslastica bilo je lansiranje ultimativne Type-R izvedbe.

Sportaš sa središnje postavljenim aluminijskim motorom ostat će upamćen i po odličnoj prodaji. Više od 18.000 prodanih primjeraka fascinantan je rezultat za proizvod čija cijena se kreće oko stotinjak tisuća eura.

Proizvodnja Honde NSX obustavlja se zbog prevelikih troškova potrebnih za usuglašavanje s rigoroznim ekološkim normama. Kako Honda već neko vrijeme razvija nasljednika razloga za brigu nema. Ukoliko ste ipak zainteresirani za NSX, model za europsko tržište proizvodit će se do rujna, a cijena u Njemačkoj, ovisno o izvedbi, stoji od 90.000 eura naviše.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Važniji datumi u povijesti Honde NSX

Veljača 1989. Prototip NS-X predstavljen na Chicago Auto Show-u;

Listopad 1989. NS-X izložen na Tokyo Motor Show-u;

Kolovoz 1990. Započela prodaja u SAD-u;

Kolovoz 1990. Započela prodaja u Japan-u;

Siječanj 1992. Proširenje ponude opreme;

Veljača 1993. Minimalne modifikacije (dodani bočni zračni jastuci…);

Veljača 1994. Minimalne modifikacije (novi alu naplatci, snažnije kočnice);

Ožujak 1995. Minimalne modifikacije (Drive-by-Wire elektronska kontrola, automatski mjenjač, predstavljen Type-T;

Veljača 1997. Predstavljen Type-S, izvedba s 3.2 V6 motorom i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem;

Rujan 1999. Unaprijeđena oprema, redukcija ispušnih plinova;

Prosinac 2001. Redizajn, 17-inčni kotači;

Svibanj 2002. Predstavljen Type-R;

Listopad 2003. Minimalne modifikacije.

M.N.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije