Hyundai i10: Nasljednik Atosa

Piše:
četvrtak, 1.11.2007. 16:00
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Hyundai i10: Nasljednik Atosa

HYUNDAI Motor India Ltd. (HMI), najbrže rastući proizvođač automobila, premijerno je predstavio u New Delhiju nasljednika Atosa, model i10. To je prvi Hyundaijev model koji je svjetsku premijeru doživio u Indiji gdje će se ujedno i proizvoditi.

Nova nomenklatura tvrtke lansirana je kompaktom i30, a nastavlja se modelom i10. Osim novog imena, najmanji Hyundaijev model donosi značajan napredak i sustiže ostatak game, kako glede kvalitete, tako i pogledu dizajna, inače najveće mane prethodnika. Tek, 3,56 metara dug korejski automobilčić prometnuo se od pomalo neuglednog Atosa u jednog od atraktivnijih modela u gami.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Takav je i interijer. Osjetno prostraniji od prethodnika nudi dovoljno prostora za pet putnika i nešto prtljage. Boljem komforu pridonosi i bogatija serijska oprema. Ustvari, i10 nije samo jedan od opremljenijih predstavnika segmenta, već i model koji donosi nekoliko premijera. Radi se o prvom modelu u klasi kod kojeg će se serijski na svim izvedbama isporučivati klima-uređaj, dok će najopremljenija izvedba po želji moći biti opremljena i panoramskim krovnim otvorom. 

Korejski novitet pokreće 1.1 litarski iRDE benzinski motor. Razvija 66.7 KS pri 5.500 o/min te 101 Nm pri 2.800 o/min. Mjenjač je ručni sa pet stupnjeva prijenosa, a postavljen je u središnju konzolu. Ona i vizualno odvaja prostor vozačevog i suvozačevog sjedala, a njenom pozicijom je unaprijeđena ergonomija pri upravljanju vozila. Lakoći upravljanja pridonosi i električni servo upravljač, a nije na odmet reći kako je potrošnja goriva drastično niža u odnosu na prethodnika.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Što se same opreme tiče, osim prije spomenute klimatizacije svi modeli serijski će se opremati el. podizačima prednjih stakala, centralnim zaključavanjem, stražnjom klupom na preklapanje i 14-inčnim naplatcima. Top izvedba vlasnika mazi upravljačem i ručicom mjenjača presvučenim kožom, a tu su još i audio-sustav opremljen CD/MP3 čitačem i grupom od šest zvučnika. 

U ponudi je deset boja karoserija te unutrašnjost kombinirana u dvije nijanse bež boje. Kupcima su na raspolaganju četiri opcije tkanine (D.Lite, Era, Magnan i Auto), dok u domeni sigurnosti glavnu riječ imaju ABS i do četiri zračna jastuka.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Cijena modela za europsko tržište zasad nije poznata. Hyundai i10 na hrvatsko tržište dolazi početkom iduće godine.

Lansiranje modela i10 simbolizira novo poglavlje u poslovanju Hyundai Motor India, u zemlji gdje Hyundai ima više od 18 posto tržišnog udjela sa ciljem rasta na 20 posto  udjela u narednoj godini. Korejska korporacija Hyundai Motor Co. osnovala je HMI podružnicu 1996. godine sa 100 postotnim vlasništvom HMC-a te lansirala prvi model Atos, koji je 1998. godine polučio veliki uspjeh.  Kompanija danas proizvodi kompletnu gamu Hyundaijevih modela.

M.N.