I S80 s AWD pogonom
Tekst se nastavlja ispod oglasa
RAST popularnosti SUV klase, a pogotovo 4x4 pogona je natjerao mnoge proizvođače da promjene svoju filozofiju i prilagode se tržištu. Jedan od njih je Volvo, koji polako, ali sigurno ponudu svojih modela proširuje AWD izvedbama.
Nakon modela S60 na red je došao i veći S80. Prednosti AWD pogona posebno do izražaja dolaze na podlozi koju karakterizira smanjeni koeficijent trenja, kao što je led, snijeg i "voda".
Upravo zato komercijalizacija modela će se fokusirati na tržišta Sjeverne Amerike, Njemačke, Austrije, Švicarske i naravno nordijske zemlje. Elektronski kontroliran AWD pogon dosad je ugrađen u modele S60, V70 i XC seriju, gdje se pokazao vrlo praktičnim.
Sve više vlasnika danas na prvo mjesto stavlja aktivnu (i pasivnu) sigurnost, čiji glavni preduvjet su suverena dinamička svojstva bez obzira na kvalitetu podloge.
AWD pogon to i pruža, zadržavajući putanju vozila i istovremeno pružajući najbolja moguća ubrzanja.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
S80 AWD će se isporučivati isključivo sa 2.4 T (soft-turbo) benzinskim motorom snažnim 200 KS i 5-stupanjskom automatikom.
Serijski dio opreme je sustav kontrole visine vozila s obzirom na opterećenje, dok će se kao opcija nuditi napredni DSTC sustav stabilnosti (Dynamic Stability and Traction Control).
AWD sustav spada u red modernijih sustava pogona na sve kotače. Moderna elektronska potpora brine se za optimalnu distribuciju momenta.
Omjer isporuke zakretnog momenta mijenja se u ovisnosti o kvaliteti podloge i stilu vožnje. Tako će pri vožnji suhom asfaltnom cestom distribucija biti isključivo na prednju osovinu, a u slučaju gubitka "tla pod nogama" sustav prebacuje odgovarajuću količinu momenta na stražnje kotače.
Dovoljno je da prednji kotač u odnosu na stražnje rotira s prednosti od četvrtine kruga, što je signal za prebacivanje maksimalnog momenta na stražnju osovinu (30:70).
Vozač će teško primijetiti bilo kakvu promjenu, jer Haldex spojka svoj posao napravi u svega 100 milisekundi. Kako spojka regulira distribuciju u uzdužnom smislu, Volvo je S80 opremio TRACS sustavom.
Njegova uloga je da optimizira distribuciju sile u poprečnom smislu odnosno uzmeđu kotača na jednoj osovini.
Pomalo razočaravajući uspjeh ovog modela, koji usprkos mnogim kvalitetama ostaje u sjeni njemačke konkurencije i dalje pokušava nemoguće.
Ova izvedba mogla bi donekle pomutiti račune na nekim tržištima, jer 4WD pogon u ponudi imaju samo još Mercedes E-klase i Audi A6.
Nakon modela S60 na red je došao i veći S80. Prednosti AWD pogona posebno do izražaja dolaze na podlozi koju karakterizira smanjeni koeficijent trenja, kao što je led, snijeg i "voda".
Upravo zato komercijalizacija modela će se fokusirati na tržišta Sjeverne Amerike, Njemačke, Austrije, Švicarske i naravno nordijske zemlje. Elektronski kontroliran AWD pogon dosad je ugrađen u modele S60, V70 i XC seriju, gdje se pokazao vrlo praktičnim.
Sve više vlasnika danas na prvo mjesto stavlja aktivnu (i pasivnu) sigurnost, čiji glavni preduvjet su suverena dinamička svojstva bez obzira na kvalitetu podloge.
AWD pogon to i pruža, zadržavajući putanju vozila i istovremeno pružajući najbolja moguća ubrzanja.
Serijski dio opreme je sustav kontrole visine vozila s obzirom na opterećenje, dok će se kao opcija nuditi napredni DSTC sustav stabilnosti (Dynamic Stability and Traction Control).
AWD sustav spada u red modernijih sustava pogona na sve kotače. Moderna elektronska potpora brine se za optimalnu distribuciju momenta.
Omjer isporuke zakretnog momenta mijenja se u ovisnosti o kvaliteti podloge i stilu vožnje. Tako će pri vožnji suhom asfaltnom cestom distribucija biti isključivo na prednju osovinu, a u slučaju gubitka "tla pod nogama" sustav prebacuje odgovarajuću količinu momenta na stražnje kotače.
Dovoljno je da prednji kotač u odnosu na stražnje rotira s prednosti od četvrtine kruga, što je signal za prebacivanje maksimalnog momenta na stražnju osovinu (30:70).
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Vozač će teško primijetiti bilo kakvu promjenu, jer Haldex spojka svoj posao napravi u svega 100 milisekundi. Kako spojka regulira distribuciju u uzdužnom smislu, Volvo je S80 opremio TRACS sustavom.
Njegova uloga je da optimizira distribuciju sile u poprečnom smislu odnosno uzmeđu kotača na jednoj osovini.
Pomalo razočaravajući uspjeh ovog modela, koji usprkos mnogim kvalitetama ostaje u sjeni njemačke konkurencije i dalje pokušava nemoguće.
Ova izvedba mogla bi donekle pomutiti račune na nekim tržištima, jer 4WD pogon u ponudi imaju samo još Mercedes E-klase i Audi A6.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati