Mazda 3 2.0 GT – klasa za sebe

Piše:
subota, 15.5.2004. 11:26
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Mazda 3 2.0 GT – klasa za sebe

LIMUZINSKA izvedba najnagrađivanijeg noviteta u ovoj godini odnedavno je dostupna i na hrvatskom tržištu, a mi smo ju imali prilike isprobati u najatraktivnijoj 2.0 GT inačici.

Dizajn

Da je Mazda napravila dobar dizajnerski posao znaju već svi. Naglašeno sportski stil predstavljen paralelno s novom brojčanom nomenklaturom prihvaćen je odlično na svim tržištima, pa se tako kod nas na 3-icu čeka mjesecima.

Nakon Mazde 6, model 3 je drugi po redu, koji dobiva trovolumensku izvedbu. Iako preinaka iz kompakta u limuzinu nije zahvalna s dizajnerskog gledišta, prednosti dobivene koncepcije su višestruke, pa je ovaj postupak postao omiljen kod mnogih proizvođača. Na siromašnijim i konzervativnim tržištima, gdje se još uvijek automobili kupuju na metre, takvi su modeli vrlo popularni. Pogotovo u gradskoj klasi, gdje je popularnošću dominirao VW Polo, a neskladom Renault Thalia.

Kod Mazde 3 su preinake stražnjeg kraja izvedene skladno, bez suvišnih detalja, pa se može rezimirati da je Mazdin dizajnerski tim napravio odista dobar posao. Naime, sve ostalo je ostalo nepromijenjeno, pa je limuzinu od kompakta moguće razlikovati tek s boka i naravno straga. Stražnjica nije predugačka, ali se ističe visinom, dok se poklopac prtljažnika duboko usijeca u odbojnik. Svijetla su ostala prepoznatljiva, a logo proizvođača i dalje krasi centralni prostor. Jedini minus zaslužuje bravica, koja ispupčenim oblikom narušava sklad.

Testni primjerak je bio opremljen GT paketom opreme, pa je vanjski izgled serijski ušminkan 17-inčnim aluminijskim naplatcima, svjetlima za maglu i ponekim detaljem, što čini Mazdu 3 osebujnom sportskom limuzinom.

Unutrašnjost


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

S komfornom unutrašnjosti i dopadljivim izgledom prednje armature već smo se imali prilike upoznati na izvedbi s pet vrata. Od novosti, koje su posljedica GT paketa opreme, najviše su nam se dopala sportska dvobojna sjedala i nova grafika mjernih instrumenata. Instrumenti su grupirani u tri kružne udubine, gdje je potrebno dati kontakt ključem da bi brojke i kazaljke bile vidljive. Podloga je osvijetljena blagim plavim osvjetljenjem dok je sve ostalo žarko crveno. Dobru vidljivost, bez obzira o vremenskim uvjetima, osiguravaju dva moda rada, te mogućnost ručnog podešavanja intenziteta osvjetljenja.

Unutrašnje mjere, kao i pozicija za upravljačem su ostali identični. Tek će podrobniji pogled na popis opreme otkriti da je kožom obložena ručica mjenjača i kolo upravljača, a da po visini podesivo vozačko sjedalo posjeduje podešavanje lumbalnog dijela.

Karoserijska preinaka urodila je novim mjerama prtljažnika. Obujam korisnog prtljažnog prostora je skočio na 413 litara, ali premalen otvor narušava njegovu upotrebljivost. Također, kako s vanjske, tako i s unutrašnje strane, vrata prtljažnika nemaju nikakav utor ili ručicu što bi olakšalo proces otvaranja odnosno zatvaranja prtljažnika.

Opremljenost


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Kao i pri testu Mazde 6 s GT paketom opreme, možemo slobodno zaključiti da je riječ o vjerojatno najopremljenijem modelu u klasi. Iz odista dugačkog popisa opreme valja izdvojiti automatska xsenon svijetla s funkcijom pranja i senzor kiše, što višestruko olakšava korištenje automobila. Za odličan komfor brine se automatska klima, potpuna elektrifikacija i potentan audio-sustav s dodatnim parom zvučnika.

I kad je u pitanju sigurnosna oprema 3-ica GT posjeduje sve što se danas nudi u kompaktnoj klasi. Putnike štite prednji i bočni zračni jastuci, njih ukupno šest,  dok se za suvereno ponašanje na cesti brine ABS+EBD+EBA, DSC sustav protiv zanošenja i TCS sustav protiv proklizavanja.

Od detalja valja još spomenuti kromirane ručke vrata i karbonski dekor uzduž prednje armature.

Motor i vozne osobine

Najsnažniji model pokreće dvolitreni benzinski agregat, koji se sa 110/150 kW/KS maksimalne snage relativno dobro nosi sa 1.220 kg tereta. Motor je elastičan, pa ne zahtijeva često posezanje za ručicom mjenjača, osim ako odlučite rušiti brzinske rekorde. U tom slučaju potrebno je zavrtjeti agregat preko granice od 4.000 o/min kada dolazi do znatnog ubrzanja. Maksimalni okretni moment od 187 Nm razvija se pri relativno visokih 4.500 o/min.

Visoki okretaji ne naplaćuju se bukom, ali zato potrošnja itekako raste. U normalnom režimu 3-ica će trošiti na otvorenoj cesti manje od 8 l/100 km, dok u gradskim uvjetima skače na 12-13 l/100 km. Tijekom testa u prohladnim kišovitim uvjetima Mazda je trošila u prosjeku 11 l/100 km, što i nije tako loš rezultat. U ovoj motornoj izvedbi 3-ica postiže 100 km/h za okruglih 9 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 208 km/h.

Vozačka pozicija je dobra kao i kod kompakta, što možemo zahvaliti odličnim sjedalima, te po visini i dubini podesivom upravljaču i sjedalu. Neke će zasmetati tek nešto lošija preglednost u vožnji unazad što nadoknađuju poveći bočni retrovizori.

Voziti limuzinsku Mazdu 3 je pravi užitak. Po starom dobrom običaju, izmjena stupnjeva prijenosa teče glatko, a dinamička stabilnost je besprijekorna. Iako je vozilo postavljeno na 17-inčne kotače, udobnost je natprosječna, gotovo kao u većoj 6-ici.

Zaključak


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Mazda 3 u izvedbi 2.0 GT predstavlja svojevrsni kuriozitet na tržištu. Limuzinska izvedba modela niže srednje klase po gotovo svim pokazateljima pripada klasi iznad. Bilo da govorimo o njenim mjerama, pogonskom agregatu, voznim osobinama ili pak opremljenosti, Mazda 3 2.0 GT je model koji bez imalo srama može konkurirati gotovo svakome. Uostalom, pa i postavljen je na podvozje Volva S40/V50, premium modela koji konkurira čak i njemačkom triu.

Nažalost, kvaliteta se i naplaćuje, a u ovom slučaju cijena iznosi 156.386 kn, što sigurno nije malo. Primjera radi, model 6 u izvedbi 2.0i TE stoji tek pet tisuća više, a zauzvrat nudi veći komfor i osjetno slabiju opremu. Stoga ukoliko želite bogato opremljen i brz automobil, odaberite 3-icu, a ukoliko vam je na prvom mjestu prostranost, bolji izbor je 6-ica. Bilo kako bilo, Mazda ima odgovor.

Dodatna oprema

Cijena (kn)

Ukrasna rozeta ispušnog sustava

636

Cijena modela 2.0 GT

156386

Ukupna cijena testnog modela

157022


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

>> Fotografije I

Miljenko Nikolić

Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije