Mercedes-Benz E 400 CDI: Najsnažniji dizelaš u punudi

Piše:
subota, 22.2.2003. 10:46
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Mercedes-Benz E 400 CDI: Najsnažniji dizelaš u punudi

MERCEDES će od proljeća ponuditi E-klasu u izvedbi pogonjenoj dizelskim V8 motorom potpomognutim bi-turbo prednabijanjem od čak 260 "konja". Riječ je o trenutno najjačem dizelskom motoru serijski ugrađenom u neko osobno vozilo.

Zahvaljujući tako snažnom motoru, slobodno možemo reći da je riječ o luksuznoj limuzini visoke klase, koja performansama nimalo ne zaostaje za "benzinskom" konkurencijom. Iako u drugom planu, potrošnjom goriva E 400 CDI se slobodno može svrstati među štedljivije modele.

U suštini je riječ o motoru, koji se dosad ugrađivao u terence ML i G-klasu, te top model S-klasu. Bi-turbo agregat s common-rail izravnim ubrizgavanjem te brojnim drugim tehnološkim inovacijama razvija čak 191/260 kW/KS iz 3.996 prostornih centimetara radnog obujma. Iako u suštini nije namijenjena jurnjavi, ovako motorizirana E-klasa može biti jako brza.

560 Nm maksimalnog okretnog momenta dostupno je između 1.700 i 2.600 o/min omogućuje žustra ubrzanja i među-ubrzanja.

E 400 CDI stiže iz mjesta do 100 km/h za 6,9 sekundi a od 60 do 120 km/h ubrzava za 6,7 sekundi, što su podaci itekakovrijedni pažnje.

Bi-turbo motor je pokazao svoje dodatne kvalitete i u području potrošnje, kombinirana potrošnja iznosi samo 9,4 litre dizel goriva na 100 kilometara omogućavajući da  E 400 CDI s jednim spremnikom goriva koji prima 80 litara prijeđe više od 850 kilometara. 

Mercedes u posljednje vrijeme puno pažnje posvećuje razvoju "dizelske tehnologije", pa je tako na ovom primijenio desetak tehnoloških noviteta. No, krenimo redom.


 
Turbopunjač

Ugradnja dva turbo punjača glavni je krivac ovako impresivnog okretnog momenta i razvoj snage u povoljnom režimu rada. Svaki red cilindara opskrbljuje ispušnim plinovima po jedan turbo-punjač.

Nadalje, elektronički nadzor se uz pomoć dvostrukog senzora zračne mase brine za njihov sinkroniziran rad i optimalnu isporuku stlačenog zraka. 

Naravno, preduvjet je bio ugradnja turbine s prilagodljivim lopaticama. Stlačeni zrak hladi se vodom hlađenim hladnjakom, koji može temperaturu oboriti za punih 100 stupnjeva i time omogućiti motoru da razvije više snage.

Izravno ubrizgavanje

Kao i svi motori CDI generacije, i ovaj agregat koristi common-rail sustav ubrizgavanja goriva. Najveća novost je nadzirana pumpa za ubrizgavanje, koja se prilagođava pritisku ubrizgavanja i svojim radom smanjuje potrošnju goriva i količinu ispušnih plinova. 

Posebnost Mercedes-Benzovih CDI motora poznata je pod nazivom "pilot ubrizgavanje". riječ je o predubrizgavanju male količine goriva koju milisekundu prije glavnog ubrizgavanja, kako bi se cilindri pripremili i zagrijali za glavno ubrizgavanje i izgaranje.

Posljedica je mirniji, tiši rad s boljom iskoristivošću smjese i boljim izgaranjem, što se manifestira u manjoj buci, čišćem ispuhu i dakako povoljnijoj potriošnji goriva. Konačna posljedica, uz manju buku je i čišći ispuh i manja potrošnja, odnosno bolja iskoristivost goriva.

Recirkulacija ispušnih plinova

Sustav usisa kod novog V8 dizel motora uključuje i zračni filter s dva senzora zračne mase s vrućim filmom, pomoću kojeg se točno analizira usisani zrak. Time se mikroračunalu zaduženom za upravljanje motorom daju precizni podaci prema kojima se optimizira količina štetnih plinova u ispuhu s obzirom na opterećenje i broj okretaja motora.

Električno ukpravljana  dva recirkulacijska ventila za ispušne plinove omogućuju određivanje količine ispušnih plinova koja će se vratiti u proces izgaranja i u odgovarajućem omjeru pomiješati s usisanim zrakom.

Upravo zahvaljujući recirkulacija ispušnih plinova i sofisticiranom katalizatoru, ovaj motor zadovoljava rigorozne ekološke standarde.  

Novosti u opremi

Uz petstupanjski automatski mjenjač, standardnu opremu modela 400 CDI čine i elektronički upravljani zračni ovjes AIRMATIC DC (Dual Control),  četvero-zonski automatski klima uređaj THERMOTRONIC, 17-colni naplaci od lake legure te progresivni servo upravljač.