Mlazni motor u automobile? Zašto ne!

Piše:
srijeda, 24.1.2007. 07:44
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Mlazni motor u automobile? Zašto ne!

NAJZANIMLJIVIJE priče kad su u pitanju neobični automobili i jednako "napredni" izumitelji redovito dolaze sa američkog kontinenta, točnije SAD-a. Posljednji uradak ponuđen je na e-Bay. Radi se o Toyoti MR2 pogonjenoj dvama mlaznim motorima, a njen stvoritelj ima (začudo) kanadsko prebivalište.

Toyota MR2 iz 1990-tih je temeljito prerađena kako bi udomila ne jedan, već dva mlazna motora. Radi se o pogonskim strojevima najvećeg svjetskog dobavljača, General Electrica, čiji proizvodi pokreću većinu današnjih putničkih aviona, kao i one vojne (npr. F-16).

Konkretno, T-68 je ("osovinski" motor, mehanička snaga) plinska turbina iz mornaričkog helikoptera Sikorsky Sea King. Danas se smatra jednim od najpouzdanijih motora svoje vrste. Uostalom, danas je osnova Marine One postrojbe, odnosno predsjedničke helikopterske jedinice.

Konkretno, radi se o modificiranoj  plinskoj turbini koja na osovinu daje 1.400 KS maksimalne snage. Pomnožite li tu brojku s dva lako ćete izračunati koliko je brojna konjica u Toyotinom coupeu. Stoga ne čudi što je vlasnik na automobil morao ugraditi prednji spojler, bolje rečeno krilo, kako automobil ne bi poletio.

Naime, pri brzini od 225 km/h Toyota je imala tendenciju da poleti. Sada bez problema ide preko 300 km/h. Tako barem tvrdi vlasnik koji je automobil isprobao. Za one koji žele više tu je i naknadno sagorijevanje, tzv, "afterburner" kada se u toplim ispušnim plinovima dodatno sagorijeva gorivo. Kakav je efekt možete vidjeti na fotografiji prerađene "bube".

Vozilo posjeduje cjelokupnu sigurnosnu opremu uključujući i protupožarnu zaštitu. Karoserija je dodatno učvršćena, dok su sva četiri spremnika kerozina posebno zaštićena od vanjskih utjecaja. Osim ojačanih kočnica, automobil je opremljen i padobranom.

Anonimni vlasnik automobil je premijerno prikazao na SEMA-i gdje je izazvao neočekivani interes. Inače, automobili pogonjeni mlaznim motorima u SAD-u su vrlo popularni. Tijekom povijesti istim su putem krenuli i neki proizvođači, no bilo kakav pokušaj serijske proizvodnje završio je fijaskom. 

Automobil je na aukciji još kratko vrijeme, a početna cijena je bila 30.000 USD. Ukoliko želite postati vlasnikom ovog neobičnog prometala, ili samo želite do trona na streetrace-u, Toyota je idealan izbor. Ponudu možete ostaviti ovdje.

Ukoliko mislite da je jedini automobil s dva mlazna motora previše predlažemo blaži oblik prerade. Možda nešto u stilu Rona Patricka i njegove "bube" iz 2000. g koja ima samo jedan mlazni pogon. Ili da krenete od romobila?


M.N.