Nova generacija Opelovih motora

Piše:
srijeda, 2.7.2003. 18:32
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Nova generacija Opelovih motora

OVI moderni agregati osiguravaju sigurnu budućnost Opelu, još donedavno posrnulom njemačkom divu. Aktivnosti iz Russelsheima usmjerene su ka daljnjem porastu kvalitete s jedne strane i smanjenju potrošnje goriva s druge. Novi motori to sasvim sigurno potvrđuju.

Nova generacija Ecotec benzinskih i dizelskih agregata predstavljaju značajan napredak Opela u tehnološkom smislu. Vrhunska tehnologija čini ove agregate iznimno trajnim i ekološki prihvatljivima.

Agregati udovoljavaju rigoroznom Euro 4 standardu, a ostvaren je značajan pad potrošnje goriva, koji u slučaju Corse i obujmom malenih benzinaca (1.0/60 KS, 1.4/90 KS) iznosi nevjerojatnih 23 %. Tu je i 1.3 CDTI Ecotec dizelski agregat, koji se zadovoljava sa svega 4.5 litre goriva u mixu, a ugrađivati će se u obnovljenu Corsu.


1,0 benzinski motor

U Corsu se sasvim sigurno od noviteta jedino neće ugrađivati moćni 2.2-litreni benzinski agregat sa direktnim ubrizgavanjem goriva, inače rezerviran za Signum i Vectru u karavanskoj izvedbi.

Twinport – ključ uspjeha

U cilju da smanje potrošnju goriva, Opelovi stručnjaci su patentirali koncept imena Twinport. Koncept je primjenjiv na agregatima do obujma 1.6-litre, a do sada je instaliran na 1.6-litrenom agregatu od 103 KS, koji se ugrađuje u Astru. Istovjetnim konceptom ubuduće će se opremati i 1.0-litreni i 1.4-litreni agregati.


1,4 litarski benzinski motor

U prvom primjeru riječ je o istovjetnom trocilindarskom motoru, koji uz pomoć Twinport tehnologije ostvaruje prosječu potrošnju od 5.3 l/100 km, što je poboljšanje od 3 %. Agregat će se ugrađivati, kao što smo prije rekli, u Corsu i dakako Agilu gdje potrošnja iznosi 5.8 l/100 km.


Twinport

Twinport koncept je kompatibilan sa četiri-ventilskom tehnologijom, a zasniva se na promjenjivom usisu i recirkulaciji ispušnih plinova. Svojevrsno recikliranje ispušnih plinova ima dvostruku posljedicu, manju potrošnju i čišći ispuh.

Pomalo zastarjeli dizelski agregati odlaze u povijest. Opel predstavlja novi 1.3 CDTi dizelski agregat. Minimalni vanjski gabariti (460 x 500 x 650mm) i masa manja od 100 kg, čine ovaj agregat idealnim za gradske automobile. Multi-Injection sustav ubrizgavanja goriva radi pod tlakom od 1.400 bara, što omogućava precizno doziranje goriva u cilindre i to do pet puta u jednom taktu. Rezultat je niska količina štetnih ispušnih plinova, miran rad i niža potrošnja goriva.
Najmanji common-rail četiri-cilindarski dizelski agregat na svijetu biti će dostupan od jeseni ove godine.

Astra ECO4-najjefinija vožnja

1.7 CDTI Ecotec dizelski agregat snage 59/80 kW/KS već je dostupan u Astri. Međutim, Opel se odlučio na još štedljiviju izvedbu. Nova edicija ECO4 inačice odsad je dostupna i u karavanskoj izvedbi. Tu je i EOBD (European On-Board Diagnostic) sustav nadgledanja isušnih plinova, te EGR (Exhaust Gas Recirculation) regenaracija ispuha uz pomoć vodenog hlađenja.

Aerodinamički optimiziran karavan se zadovoljava sa svega 4.5 l goriva na 100 prijeđenih kilometara, što je izvanredan rezultat. Druga generacija common-rail sustava marke Bosch radi pod tlakom ubrizgavanja od čak 1.600 bara i glavni je krivac reducirane potrošnje goriva. 

Od jeseni će se 1.7 CDTi agregat od 100 KS ugrađivati u Merivu, ali i Corsu, što je posebno interesantna kombinacija.  240 Nm okretnog momenta i potrošnja od svega 4.8 l/100 km (Meriva:5.3 l/100 km) natjerati će konkurenciju da se zamisli.

Opel je još jednom pokazao da zna povući pravi potez u pravo vrijeme. Svi pokazatelji upućuju na oporavak njemačkog diva, koji su samo najveći optimisti najavljivali.