Nova generacija Opelovih motora
OVI MODERNI agregati osiguravaju sigurnu budućnost Opelu, još donedavno posrnulom njemačkom divu. Aktivnosti iz Russelsheima usmjerene su ka daljnjem porastu kvalitete s jedne strane i smanjenju potrošnje goriva s druge. Novi motori to sasvim sigurno potvrđuju.
Nova generacija Ecotec benzinskih i dizelskih agregata predstavljaju značajan napredak Opela u tehnološkom smislu. Vrhunska tehnologija čini ove agregate iznimno trajnim i ekološki prihvatljivima.
Agregati udovoljavaju rigoroznom Euro 4 standardu, a ostvaren je značajan pad potrošnje goriva, koji u slučaju Corse i obujmom malenih benzinaca (1.0/60 KS, 1.4/90 KS) iznosi nevjerojatnih 23 %. Tu je i 1.3 CDTI Ecotec dizelski agregat, koji se zadovoljava sa svega 4.5 litre goriva u mixu, a ugrađivati će se u obnovljenu Corsu.
1,0 benzinski motor
U Corsu se sasvim sigurno od noviteta jedino neće ugrađivati moćni 2.2-litreni benzinski agregat sa direktnim ubrizgavanjem goriva, inače rezerviran za Signum i Vectru u karavanskoj izvedbi.
Twinport – ključ uspjeha
U cilju da smanje potrošnju goriva, Opelovi stručnjaci su patentirali koncept imena Twinport. Koncept je primjenjiv na agregatima do obujma 1.6-litre, a do sada je instaliran na 1.6-litrenom agregatu od 103 KS, koji se ugrađuje u Astru. Istovjetnim konceptom ubuduće će se opremati i 1.0-litreni i 1.4-litreni agregati.
1,4 litarski benzinski motor
U prvom primjeru riječ je o istovjetnom trocilindarskom motoru, koji uz pomoć Twinport tehnologije ostvaruje prosječu potrošnju od 5.3 l/100 km, što je poboljšanje od 3 %. Agregat će se ugrađivati, kao što smo prije rekli, u Corsu i dakako Agilu gdje potrošnja iznosi 5.8 l/100 km.
Twinport
Twinport koncept je kompatibilan sa četiri-ventilskom tehnologijom, a zasniva se na promjenjivom usisu i recirkulaciji ispušnih plinova. Svojevrsno recikliranje ispušnih plinova ima dvostruku posljedicu, manju potrošnju i čišći ispuh.
Pomalo zastarjeli dizelski agregati odlaze u povijest. Opel predstavlja novi 1.3 CDTi dizelski agregat. Minimalni vanjski gabariti (460 x 500 x 650mm) i masa manja od 100 kg, čine ovaj agregat idealnim za gradske automobile. Multi-Injection sustav ubrizgavanja goriva radi pod tlakom od 1.400 bara, što omogućava precizno doziranje goriva u cilindre i to do pet puta u jednom taktu. Rezultat je niska količina štetnih ispušnih plinova, miran rad i niža potrošnja goriva.
Najmanji common-rail četiri-cilindarski dizelski agregat na svijetu biti će dostupan od jeseni ove godine.
Astra ECO4-najjefinija vožnja
1.7 CDTI Ecotec dizelski agregat snage 59/80 kW/KS već je dostupan u Astri. Međutim, Opel se odlučio na još štedljiviju izvedbu. Nova edicija ECO4 inačice odsad je dostupna i u karavanskoj izvedbi. Tu je i EOBD (European On-Board Diagnostic) sustav nadgledanja isušnih plinova, te EGR (Exhaust Gas Recirculation) regenaracija ispuha uz pomoć vodenog hlađenja.
Aerodinamički optimiziran karavan se zadovoljava sa svega 4.5 l goriva na 100 prijeđenih kilometara, što je izvanredan rezultat. Druga generacija common-rail sustava marke Bosch radi pod tlakom ubrizgavanja od čak 1.600 bara i glavni je krivac reducirane potrošnje goriva.
Od jeseni će se 1.7 CDTi agregat od 100 KS ugrađivati u Merivu, ali i Corsu, što je posebno interesantna kombinacija. 240 Nm okretnog momenta i potrošnja od svega 4.8 l/100 km (Meriva:5.3 l/100 km) natjerati će konkurenciju da se zamisli.
Opel je još jednom pokazao da zna povući pravi potez u pravo vrijeme. Svi pokazatelji upućuju na oporavak njemačkog diva, koji su samo najveći optimisti najavljivali.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati