Nova Opel Astra: Putovima Insignije

Piše:
petak, 30.10.2009. 08:45
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Nova Opel Astra: Putovima Insignije

M.N.
Foto: Opel

PREMDA se posljednjih mjeseci o Opelu uglavnom govorilo kroz spektar vlasničkih previranja, iz Rüsselsheima stiže još jedan visokovrijedan proizvod nakon Insignije. Nova Astra predstavlja se kao jubilarna deseta generacija Opelovog kompakta i najavljuje pravi "bum" u segmentu.

Premijerno predstavljena na frankfurtskom salonu automobila Astra je odmah doživljena kao nastavak priče započet s većom Insignijom. Nimalo čudno s obzirom da se nasljednica Vectre već okitila brojnim nagradama, pa i laskavom titulom Europskog automobila godine. Igra na sigurnu kartu ne čudi s obzirom da Astra već ima status branda, a s obzirom da ih se godišnje proda oko pola milijuna drži trećinu Opelove naklade.

Bez obzira što je trenutno poznata samo izvedba s pet vrata, već se sada može rezimirati kako je Opel u pogledu dizajna napravio puni pogodak.

Dinamičnije siluete i modernije interpretacije Astra u potpunosti ispunjava očekivanja, a u pogledu interijera čak i više od toga. Sterilan pristup primjenjivan na nekoliko posljednjih generacija je napušten čime je Astra u pogledu stila, materijala i ergonomije značajno napredovala. Fluidne linije vanjštine pretočene su na kabinu gdje vozača i putnike očekuje bolji komfor dodatno potenciran povećanim mjerama, posebno razmaka između osovina koji bilježi plus od 71 mm u odnosu na prethodnu generaciju.

Astra iskače i u tehnološkom smislu. Pritom ne mislimo primarno na motore, već sve one dodatke premijerno lansirane prije spomenutom Insignijom. Primjerice, tu su napredna AFL+ svjetla, Opel Eye sustav prepoznavanja prometnih znakova, ergonomska sjedala, FlexFix nosač za bicikle i FlexFloor sustav pomične podnice prtljažnika.

Voznoj dinamici osim povećanog međuosovinskog razmaka od 2.685 mm doprinosi i veći trag kotača, kao i podatak da je torzijska krutost nosive konstrukcije povećana 43%, odnosno 10% kada govorimo o opterećenju na savijanje.

Spomenimo i tzv. mehatroničko podvozje gdje je straga ugrađena polukruta osovinu s Wattsovim linkom, čija je uloga savladavanje bočne sile tijekom vožnje u zavojima. Astra može biti opremljena i samoprilagodivim elektroničkim sustavom vožnje FlexRide koji nudi tri postavke (Standard, Sport i Tour) i mogućnost dodatne personalizacije.

Ponudu motora činit će ukupno osam jedinica, i to u rasponu snage od 70 kW/95 KS do 132 kW/180 KS, odnosno po četiri benzinska i dizelska motora.

Novost u benzinskoj ponudi je 1,4 turbo sa 140 KS, dok u dizelskoj gami nema većih iznenađenja. Ukupno gledano, gama sada nudi čišći ispuh i što je realno poželjnije, sniženu potrošnju goriva. Što se voznih osobina tiče tvornički podaci ne otkrivaju ništa revolucionarno, već samo ponavljaju onu staru kako će cijena automobila biti proporcionalna vozačkom užitku.

Nažalost cijene su zasada nepoznate, kao i točan termin dolaska na hrvatsko tržište.

>> Baza automobila: Opel Astra

>> Prethodnih 9 generacija Opelovog kompakta